De Amerikaanse Grand Prix amazone Catherine Haddad heeft helaas noodgedwongen haar tweede grand prix paard Cadillac moeten laten inslapen. De Deense Warmbloed ruin werd afgelopen zaterdag geeuthanaseerd.
De donkerbruine ruin van Solox Carex x Ragtime liep afgelopen jaar een blessure op, maar maakte zijn comeback tijdens het CDI van Hickstead. Niet veel later wist de combinatie de Grand Prix Special van CDI Saugerties te winnen. Het stond in de planning om aanwezig te zijn tijdens de dressuurwedstrijd van Devon, maar Cadillac had last van complicaties door een infectie die veroorzaakt werd door een gebroken tand.
Terwijl Haddad terug vloog naar haar stallencomplex in het Duitse Vechta, bleef Cadillac afgelopen october op de kliniek van haar man staan, Dr Greg Staller. "Ik heb mijn man honderden paarden zien redden waarvan de eigenaren alle hoop al hadden opgegeven. Helaas was Cadillac ondanks alle kennis en vechtlust niet meer te redden. Uiteindelijk zat er niets anders op om zijn leven te beeindigen. Het was een heel speciaal paard en hij verdiende het niet om een leven vol pijn te moeten leiden," aldus Haddad.
Haddad en Cadillac maakten in 2007 hun debuut in de Grand Prix en waren van de partij tijdens grote wedstrijden in Europa, zoals Leipzig, Lyon, Vidauban, Hickstead, Neumunster, Gothenburg en 's Hertogenbosch.
oh wat sneu, ik kende het paard niet eigenlijk maar ik heb net het filmpje bekeken erg mooi dier was het. Vooral het stukje vanaf 5:40 is mooi die galopwissels passen echt precies op de muziek.