Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XLeandrosX schreef:Relaxed, ik ben het wel met jou eens. Het is vreselijk dat deze dieren zo hebben geleden. Maar nog erger vind ik het als deze dieren alsnog verder moeten lijden. Er is momenteel zo'n overschot aan paarden, laten we eerbierdig en dierwaardig afscheid van deze paarden nemen zodat het leed niet langer hoeft te duren. Arme diertjes, ik denk ook dat ze beter af zijn bij de slager of in laten slapen.
Relaxed schreef:Als ik heel eerlijk ben is het in deze tijden (crisis, overschot aan paarden) misschien maar beter dat deze paarden naar de slager gaan.. Ze zijn al getraumatiseerd, wat wil je er nog mee doen..?
Cheytjuh schreef:Relaxed schreef:Als ik heel eerlijk ben is het in deze tijden (crisis, overschot aan paarden) misschien maar beter dat deze paarden naar de slager gaan.. Ze zijn al getraumatiseerd, wat wil je er nog mee doen..?
Ja, misschien zou het in deze tijden ook wel beter zijn dat we mensen af gaan schieten die getraumatiseerd zijn, omdat daar in deze tijden van crisis net zo goed een overschot aan is![]()
![]()
Sorry hoor, maar er zijn genoeg mensen die graag zo'n paard verder helpen en een stichting als Paard in Nood zou de dieren een mooie tweede kans kunnen geven. Stel enkele van de ex eigenaren willen graag hun dier terug kopen ? Hoe erg zou het dan zijn dat je hoort dat ze allemaal hoppa al naar de slacht zijn gegaan ?
edit : Ik snap het hele bericht niet goed denk ik. Ze willen geen hulp van Paard in Nood, die al opvangadressen had gevonden voor de dieren, en zoeken nu zelf naar opvangadressen die ze allang hadden kunnen hebben ? Puur omdat het geld terug verdient moet worden ?
Ik geloof niet dat er nog zo ontzettend veel mensen zijn die zomaar zo'n paardje op kunnen vangen
Ja dan kom je bij mensen die denken alle dieren met liefde op te kunnen vangen.. En even later staat het weer in de krant dat er 30 paarden in beslag zijn genomen wegens verwaarlozing. Want tja, het bleek toch niet zo makkelijk om al die paarden te verzorgen..
pipo schreef:natuurlijk gaan sommige dingen fout, zoals de paarden in een koeiewagen zetten. Hierop kan de desbetreffende agent (of zo) berispt worden, en leert hiervan, net als alle anderen die ermee bezig waren.
Maar afmaken zullen ze niet zomaar hoor! Dat is BULL
de stier was een koe en mijn man stond dichter bij dan ons zoontje. Maar op de foto zag het er wel heftig uit.En toen was het misverstand geboren.

sheela schreef:Je zal je paard/pony maar herkennen in de video. Dat lijkt me pas erg. Wat ik me altijd afvraag: hoe heeft het zover kunnen komen? Zie je door de bomen het bos niet meer? Zie je zelf niet dat ze ziek/zwak en misselijk zijn? Heb je oogkleppen op? Durf je niet toe te geven dat je het niet aan kan? het is dieptriest dat de dieren de dupe er van zijn (zoals meestal).
pipo schreef:Ook het ministerie zit aan regels gebonden.Afmaken of doorverkopen gaat niet zomaar.
http://www.hetlnvloket.nl/txmpub/files/?p_file_id=43763.
Sammyoo schreef:Raar bericht. Donderdag vertelde de politie op radio 2 dat na een second opinion van een dierenarts er geen paarden afgemaakt hoefden te worden. Alle paarden stonden bij elkaar op een stal / manege waar ze goed verzorgd werden. De hoefsmid zou die dag voor de paarden komen en ze werden gewassen en geschoren. Waarom al die moeite als die dieren naar de slacht zouden gaan. Ook hadden al veel paardenliefhebbers zich gemeld bij de politie om de dieren op te vangen.
Ik vraag mij af hoe betrouwbaar dit bericht is. Ik ken de stichting paard in nood niet, maar het lijkt bijna een hetze omdat er geen gebruik wordt gemaakt van hun diensten.