Familie Bartels wint rechtszaak om Voice *update beginpost*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Familie Bartels wint rechtszaak om Voice *update beginpost*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:34

http://www.dehoefslag.nl

De familie Bartels heeft aan het langste eind getrokken in de rechtszaak over Voice. Deze was door Bartels was aangespannen tegen de familie Van Gisbergen-Sponselee, eigenaren van de KWPN-dekhengst. De eigenaren besloten vorig jaar Voice weg te halen bij amazone Imke Schellekens-Bartels en hem onder te brengen bij Edward Gal.

Bartels beriep zich echter op een contract dat door beide in het verleden was afgesloten. Zij meenden daarmee nog recht te hebben op een schadevergoeding en een percentage van Voice bij de verkoop, terwijl de eigenaren in hun ogen voldoende argumenten hadden voor de ruiterwissel en de vrijheid om hun eigen paard te laten rijden door wie zij wilden.

Tijdens een zitting voor de rechtbank van Arnhem bleek de rechter de door Van Gisbergen-Sponselee aangevoerde argumenten echter weg te wimpelen en werd er ten faveure van Bartels geoordeeld.

update van Academy Bartels:

Citaat:
Omdat de gerechtelijke uitspraak over Voice in de pers is gekomen en er hierover enkele vragen bij Academy Bartels zijn gesteld, geven wij hieronder een korte verklaring van onze advocate. Wij hebben ons in de afgelopen anderhalf jaar altijd terughoudend opgesteld en zijn blij dat de tegenpartij dat ook heeft gedaan. Wij hebben samen mooie tijden beleefd, maar er was nu een conflict dat wij samen niet konden oplossen. Dat heeft de rechter voor ons gedaan.

Reactie van onze advocate:
"Het is juist dat Academy Bartels een gerechtelijke procedure tegen de familie Van Gisbergen heeft aangespannen. Nadat het paard Voice vier jaar bij Academy Bartels op stal heeft gestaan, heeft de familie Van Gisbergen Voice in juni 2010 in strijd met de gemaakte afspraken opgehaald en gestald bij Edward Gal. Tussen Academy Bartels en de familie Van Gisbergen was afgesproken dat Voice bij sportief succes definitief in training zou blijven bij Academy Bartels. Om deze reden heeft Academy Bartels een gereduceerd tarief bij Van Gisbergen in rekening gebracht. Daarnaast is afgesproken dat Academy Bartels bij verkoop van Voice recht heeft op 10% van het verkoopbedrag.

Academy Bartels heeft gevorderd dat familie Van Gisbergen het eerdere in mindering gebrachte stallings- en trainingsgeld alsnog moet betalen. De rechtbank heeft deze vordering (grotendeels) toegewezen. Volgens de rechtbank is Academy Bartels niet tekortgeschoten in de nakoming van de overeenkomst. De familie Van Gisbergen mocht Voice daarom niet weghalen bij Academy Bartels, aldus de rechtbank.

Daarnaast heeft de rechtbank op verzoek van Academy Bartels voor recht verklaard dat Academy Bartels in geval van verkoop van Voice door of in opdracht van de familie Van Gisbergen recht heeft op 10% van de verkoopwaarde van Voice op 23 juni 2010."

Juut

Re: Familie Bartels wint rechtszaak om KWPN-dekhengst Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:36

Tja eigenaar kan inderdaad van ruiter wisselen, maar doe het dan wel op een nette manier

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:36

Oh jeetje, ik wist niet dat er een rechtszaak was geweest??
Ik wist wel dat Voice weggehaald was en bij Edward was neergezet maar ik dacht dit in goed overleg gebeurd was. Niet dus.
Jeetje en ze waren best goed met elkaar dacht. Sponsolee en Bartels. Die kennen elkaar al jaren, ook ivm Barbria natuurlijk. Jammer dat het zo moest zeg.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:39

Jammer dat dit zo moest lopen, ik had al wel de indruk,dat t niet geheel met instemming van de famillie Bartels gebeurde, die ruiterwissel. Zo zie je maar dat het alsnog fout kan gaan na een jarenlange samenwerking...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:49

Jammer dat het zo moest lopen!

Ik vind het persoonlijk wel een ongelukkige foto bij het nieuwsbericht!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:56

@ grapje: dat vond ik nu ook: zeker gezien de andere nieuwsberichten de laatste tijd. Had niet meteen door dat dit een gewoon een foto van een rollende Voice was, heb ook een paar keer moeten kijken/lezen voordat ik door had dat er verder geen ongevallen ramp gebeurd was

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:13

riagr schreef:
@ grapje: dat vond ik nu ook: zeker gezien de andere nieuwsberichten de laatste tijd. Had niet meteen door dat dit een gewoon een foto van een rollende Voice was, heb ook een paar keer moeten kijken/lezen voordat ik door had dat er verder geen ongevallen ramp gebeurd was

dat dacht ik ook, vind het een beetje een creepy foto zo op het eerste gezicht :')

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:38

Hulde aan de familie Bartels om zo keurig op de achtergrond het proces voeren zonder de media erbij te betrekken. Respect!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:41

Ik vind het erg jammer dat het tot een rechtszaak moest komen, gezien het feit dat Voice bij Imke gewoon niet van huis kwam. Paard maakt bij Edward veel meer furore.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:48

Ben trouwens ook benieuwd hoe Edward hier dan tegenover staat!
Hij zal verder wel niet in de rechtzaak mee hebben gespeeld denk ik?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:49

Begrijp ik nu goed dat Edward Voice niet meer gaat rijden? :oo -O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:52

Aranel schreef:
Begrijp ik nu goed dat Edward Voice niet meer gaat rijden? :oo -O-

ook verkeerd gelezen. :o
Laatst bijgewerkt door Giolli op 11-11-11 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:52

Ik begrijp heel goed de overweging om een rechtszaak aan te spannen. Er zat vijf of zes jaar werk in dat dier, daar moet iets tegenover staan.

Citaat:
Begrijp ik nu goed dat Edward Voice niet meer gaat rijden?

Dat staat toch nergens?
Citaat:
Zij meenden daarmee nog recht te hebben op een schadevergoeding en een percentage van Voice bij de verkoop

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:53

Nee dat begrijpen jullie niet goed nie :D Ze krijgen nu alsnog een schadevergoeding en een percentage van de verkoop mocht hij verkocht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:15

Giolli schreef:
Ben trouwens ook benieuwd hoe Edward hier dan tegenover staat!
Hij zal verder wel niet in de rechtzaak mee hebben gespeeld denk ik?

Zolang hij betaald word voor stalling/training zal hij het wel best vinden denk ik..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:30

Hmm ik vond Imke en Voice persoonlijk niet echt een sterke combinatie. Je hoorde er niet veel over. Ik vind Edward Gal zelf veel meer uit Voice halen. Maar dat is ook iets persoonlijks. Respect dat ze het zo buiten de media hielden.

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:41

Vudress schreef:
Hulde aan de familie Bartels om zo keurig op de achtergrond het proces voeren zonder de media erbij te betrekken. Respect!

Volledig mee eens!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:45

HorseTimeXL schreef:
Hmm ik vond Imke en Voice persoonlijk niet echt een sterke combinatie. Je hoorde er niet veel over. Ik vind Edward Gal zelf veel meer uit Voice halen. Maar dat is ook iets persoonlijks. Respect dat ze het zo buiten de media hielden.

Zo vaak heeft Edward hem ook niet gestart :+
Voice is nog jong. Die moet eerst nog een halve opleiding krijgen voor ie echt gaat vlammen :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:51

Cayenne schreef:
HorseTimeXL schreef:

Zo vaak heeft Edward hem ook niet gestart :+
Voice is nog jong. Die moet eerst nog een halve opleiding krijgen voor ie echt gaat vlammen :)

Mwoah, volgens mij zit Voice al heel dicht tegen het GP niveau aan hoor wat ik begrepen heb.
Edward rijdt dat dier wel veel meer in the picture, veel meer clinics e.d.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:58

dat dacht ik ook, vind het een beetje een creepy foto zo op het eerste gezicht

ik moest oko even kijken ahha!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:27

Bij Bartels zijn ze gewoon erg goed in paarden een heel degelijke opleiding te geven. Er valt best wel wat te zeggen over de manier waarop Imke haar jonge paarden opleidt. Met rust en vertrouwen, zonder voorbenen die langs oren klapperen.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:53

HorseTimeXL schreef:

Dat kan ook mede omdat hij erg goed is opgeleid.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:09

Wanted2003 schreef:
Ik vind het erg jammer dat het tot een rechtszaak moest komen, gezien het feit dat Voice bij Imke gewoon niet van huis kwam. Paard maakt bij Edward veel meer furore.

Eens :j

maar de beide partijen hebben de rechtzaak netjes uit de meida weten te maken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:40

Dus als ik het goed begrijp en de eigenaar besluit om over 5 jaar haar paard te verkopen, krijgt bartels alsog een percentage van de verkoop. Dat hebben ze zelf goed geregeld dan, als eigenaar zou ik dat dus nooit getekend hebben. Als het paard in training staat en dan verkocht wordt vindt ik het niet meer als eerlijk dat de ruiter/amazone/trainer ee percentage krijgt, maar dat dat ook nog geldig is als het paard niet meer bij hun in training staat vindt ik een beetje absurd(vanuit eigenaars standpunt bekeken dan). Vanuit de ruiter kan ik het weer heel goed begrijpen.

En van beide partijen vind ik het netjes dit niet in de media te hebben gebracht, wel weer jammer dat de uitslag alsnog naar buiten wordt gebracht.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:01

Grapje schreef:
Jammer dat het zo moest lopen!

Ik vind het persoonlijk wel een ongelukkige foto bij het nieuwsbericht!

Misschien wordt er met een knipoog bedoeld gelukkig is het niet moddergooien geworden maar hebben
zij puur hun onvreden met elkaar voor de rechter uitgesproken.