Laatst bijgewerkt door Francis op 09-11-11 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Sammie
Geplaatst: 09-11-11 20:48
Vriendelijk verzoek om het artikel geheel of de eerste gedeeltes te vertalen.
charter schreef:
Verder is het de bedoeling dat je een artikel in een vreemde taal vertaald naar het Nederlands. Een niet naar het Nederlands vertaald topic wordt gesloten.
Sunnda
Geplaatst: 09-11-11 20:49
de persconferentie is ook geweest en online...misschien kan de nieuwsredactie het beter even op de voorpagina plaatsen.. Het is dus een gescheurde aorta...(misschien iets duidelijker dan ader )
Ik wil het best verplaatsen, maar op deze manier kan dat niet
Sunnda
Geplaatst: 09-11-11 20:52
Sammie schreef:
Ik wil het best verplaatsen, maar op deze manier kan dat niet
snap ik Het ging me ook meer om de algehele persconferentie..denk dat weinig bokkers weten dat ie er is en denk dat er wel geinterreseerde zijn.
Francis
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-11 20:52
Sorry, wist niet van dat vertalen, kreeg de link door dus dacht 'ik gooi em even op Bokt. Ader moest idd slagader zijn en las in't artikel dat het om de aorta ging idd maar toen stond het hier al.
Uh.. zit eigenlijk huiswerk te maken iemand anders tijd om te vertalen?
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Geplaatst: 09-11-11 20:54
Top springpaard Hickstead de plotselinge dood in het weekend (6 november) werd veroorzaakt door een breuk van de belangrijkste slagader die zijn hart, is bevestigd.
De aankondiging werd gedaan op een persconferentie in Spruce Meadows, Calgary, door de advocaat ruiter Eric Lamaze's.
Tim Danson zei de 15-jarige hengst stierf een "acute aorta-breuk".
De heer Lamaze maakte vervolgens een emotioneel eerbetoon aan zijn verwondering paard en bedankte iedereen die betrokken was geweest bij in de carrière van Hickstead's.
"Iedereen die iets te maken had met hem - een stabiele personeel, mensen die hem reed, smeden -. Ik wil hen hartelijk danken"
Hickstead stortte toen hij het verlaten van de ring in Verona, Italië, op zondag.
Hickstead, de Canadese regerend Olympisch kampioen, had net zijn ronde in de WK-kwalificatiewedstrijd toen zijn achterpoten ging van onder hem.
Hij stierf binnen enkele minuten.
Vroeg hoe hij zich voelde over de dood van het paard, de heer Lamaze zei:
'Het is te moeilijk antwoord op ... "en staart af.
De Nederlandse warmbloed was te wijten aan terug te trekken in stud na Londen 2012.
De heer Lamaze zei dat hij nog steeds hoopt om naar de Olympische Spelen, ondanks het verlies van zijn partner op lange termijn.
"Ik heb alles bereikt wat ik wilde, maar ik ben nog niet klaar om nog te gaan. Mijn laatste doel is om te doen een andere Olympische Spelen, "zei hij.
Een vertaalsite werkt over het algemeen nou niet echt goed voor dit soort lappen teksten. Overleg wel even, heb nu zelf ook geen tijd.
Alissa_Yara
Geplaatst: 10-11-11 09:03
Top springpaard Hickstead's plotselinge dood dit weekend (6 november) is veroorzaakt door een scheuring van de aorta. Dit is bevestigd.
Dit is bekendgemaakt op een nieuwsconferentie in Spuce Meadows, Calgary, door Eric Lamaze's advocaat.
Tim Danson zei dat de 15-jaar-oude hengst is gestorven door een "acute aortascheuring"
Eric Lamaze maakte toen een emotioneel tribuut naar zijn wonderpaard en bedankte iedereen die betrokken was bij Hickstead's carrière.
"Iedereen die iets met hem te maken had - stalhulpen, mensen die hem bereden hebben, smeden - ik wil ze heel erg bedanken."
Hickstead overleed toen hij de ring verliet in Verona, Italië, op zaterdag.
Hickstead, de Canadese regerende Olympisch kampioen, had net zijn ronde voltooid in de World Cup kwalificatie toen zijn achterbenen onder hem vandaan kwamen.
Hij stierf binnen enkele minuten.
Gevraagd hoe hij zich voelde over de dood van zijn paard, Lamaze zei: "Dat is moeilijk te beantwoorden..." en hij haakte af.
Het Nederlandse warmbloedpaard zou met pensioen gaan na Londen 2012.
Lamaze zei dat hij nog steeds hoopt naar de Olymische spelen te gaan, ondanks het verlies van zijn vaste partner.
"Ik heb alles bereikt wat ik wilde, maar ik ben nog niet klaar. Mijn laatste doel is nog een Olympische spelen meedoen." Zei hij.
Ik heb mn best gedaan, evt. wat foute constructies maar met enige aanpassingen is dit de goede vertaling!