Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik vraag me toch af hoe het zo ver kan komen.. 28 pony's, dat moet de wandelaars enzo toch eerder zijn opgevallen?!
Ik zou wel willen weten wat zo'n proces verbaal voorstelt.. komt er vast vanaf met een 'Foei, niet meer doen!' ..van mij mochten ze zo'n mens alle dierenartskosten enzo laten betalen, met nog een flinke taakstraf erbij.
Wel heb ik soms het idee dat ze erg snel zijn met laten inslapen.. Als je bv bij die animal cops in de VS ziet hoe snel verwaarloosde dieren weer opknappen met goed voer en verzorging.
8nnemiek schreef:Als je bv bij die animal cops in de VS ziet hoe snel verwaarloosde dieren weer opknappen met goed voer en verzorging.
kohtje schreef:En niemand die dat heeft gezien heeft eens bedacht om die vrouw te helpen?
Gooiske schreef:Wie zoekt dat nieuwe tehuis voor ze.
Ik heb ruimte voor als het moet 2, is wel afhankelijk van geslacht en grote en leeftijd...
MariekeA schreef:kohtje schreef:En niemand die dat heeft gezien heeft eens bedacht om die vrouw te helpen?
Jij kent de vrouw blijkbaar niet.
Bovendien ligt de verantwoordelijkheid voor paarden altijd bij de eigenaar.
Deze mevrouw is goed genoeg bij haar verstand om te weten dat, als je je hengsten altijd tussen de merries laat lopen, het er echt niet minder worden...
Moet iemand anders dan de kosten nemen, omdat zij haar verantwoordelijkheid niet neemt.
En zoals al gezegd: er is vaak genoeg aan de bel getrokken bij de DB.
Ik ken verschillende mensen die gebeld hebben.
kohtje schreef:Wie zegt dat iemand anders dat moet betalen? Gewoon eens helpen met een bezem door de stal.
Citaat:Als de eigenares niet vrijwillig afstand doet van de dieren, neemt de politie ze in beslag.
Princeps schreef:8nnemiek schreef:Wel heb ik soms het idee dat ze erg snel zijn met laten inslapen.. Als je bv bij die animal cops in de VS ziet hoe snel verwaarloosde dieren weer opknappen met goed voer en verzorging.
Helemaal mee eens...
Tafje schreef:Citaat:Als de eigenares niet vrijwillig afstand doet van de dieren, neemt de politie ze in beslag.
Dat vindt ik dus belachelijk! Die beesten zijn er al zo erg aan toe; gelijk oplaaien!
Te schrijnend voor woorden weer dit.. die persoon moet gewoon levenslang geen dieren meer mogen houden. Zeker omdat ze "Volgens de politie kan ze nauwelijks voor zichzelf zorgen". En een proces verbaal; leuk, kun je inlijsten, meer gewicht heeft het niet
8nnemiek schreef:Ik vraag me toch af hoe het zo ver kan komen.. 28 pony's, dat moet de wandelaars enzo toch eerder zijn opgevallen?!
Ik zou wel willen weten wat zo'n proces verbaal voorstelt.. komt er vast vanaf met een 'Foei, niet meer doen!' ..van mij mochten ze zo'n mens alle dierenartskosten enzo laten betalen, met nog een flinke taakstraf erbij.
Wel heb ik soms het idee dat ze erg snel zijn met laten inslapen.. Als je bv bij die animal cops in de VS ziet hoe snel verwaarloosde dieren weer opknappen met goed voer en verzorging.
8nnemiek schreef:Ik zou wel willen weten wat zo'n proces verbaal voorstelt.. komt er vast vanaf met een 'Foei, niet meer doen!' ..van mij mochten ze zo'n mens alle dierenartskosten enzo laten betalen, met nog een flinke taakstraf erbij.