De hengst Charmeur (Florencio x Jazz) zal dit seizoen waarschijnlijk niet deelnemen aan de hengstencompetitie. De vierjarige verrichtingstopper en Pavo Cup-winnaar heeft in één van zijn achtervoeten een klein scheurtje in het hoefbeen.
"Niets ernstigs", zegt mede-eigenaar Nico Witte, "maar omdat Charmeur een kostbaar paard is, nemen we het zekere voor het onzekere." Hij legt uit: "Onze dierenarts heeft aangegeven dat het voor het herstel verstandig is om Charmeur helemaal uit training te halen en de voet in te gipsen. En dat hebben we dus gedaan. Het is een onschuldige blessure, met een positieve prognose, maar we doen het rustig aan. Zodoende komt de hengstencompetitie dit jaar voor hem te vroeg. We hopen Charmeur op de komende hengstenkeuring in Den Bosch gewoon weer te kunnen presenteren."
Jeetje, scheurtje in het hoefbeen en in het gips... onschuldig?? Ik vind het nogal niet wat. Het wordt mooier gebracht dan het is. Hij KAN geen HC lopen omdat hij geblesseerd is en op rust staat.
Ja het wordt lekker verdraaid. Geef nou gewoon toe dat ie een blessure heeft en niet kan lopen en ga niet zo heilig doen dat je het beste voor hebt met je paard denk ik dan. Klinkt misschien kort door de bocht maar zo wordt het imo wel gebracht.
Een scheurje in het hoefbeen heeft, mijn paard ook gehad, met 2 maanden liep hij weer top, question Jansen van Imke Bartel precies het zelfde verhaal. Dus zie het probleem niet hoor. Een breuk dat is vaak einde verhaal, maar een scheurtje is niet zo ernstig hoor!