easygoing schreef:Tja om het heel plat te zeggen vind ik het een naaistreek van zowel SFN als van Dubbeldam.
Tja, het kan natuurlijk zo zijn dat het SFN Dubbeldam heeft gepolst toen ze hoorden dat de van Grunsvens bezig waren met de verkoop van Simon. Het kan ook zo zijn dat Dubbeldam hen heeft benaderd. Dat weten we niet en zullen we waarschijnlijk ook niet te horen krijgen. In ieder geval is er niet netjes gehandeld en is van der Vleuten het slachtoffer.
Als certificaathouder zou ik me dan toch afvragen in hoeverre ik geld wil steken in zo'n club. Gecombineerd met het aankopen van de paarden van de eigen inspecteurs, begin je toch na te denken of het niet een groot spel is om de heren zelf van wat extra zakcentjes te voorzien. Helemaal aangezien het er sterk op lijkt dat ze gewoon paarden kopen die ze niet aan hun eigen klanten kwijt kunnen. Utascha is dan de uitzondering die de regel bevestigt.
En wie de verkoop van Simon zielig vindt voor Dubbeldam: hij zal er allicht enkele tonnen aan hebben verdiend. Ik geloof dat 10% de standaard is.