TILBURG - De familie van Loon uit Tilburg heeft een twee jaar oude merrie van de hongersdood gered. De familie zag het sterk vermagerde paard dagenlang zonder eten en drinken in een weiland staan.
Bij navraag bleek dat het baasje vast zat in de gevangenis en het paard had verkocht. De familie heeft de merrie voor 150 euro van de nieuwe eigenaar overgekocht en twee dierenartsen ingeschakeld. Die denken dat de merrie het met goede voeding en medicijnen wel gaat redden. De merrie heeft ook een naam gekregen: Survival.
Jeetje arm beest.. dagen zonder eten en drinken.. waar gaat dat heen met de wereld! 2 jaar oud ook nog maar,.. dan moet zo'n beestje juist lekker eten om te groeien en ontwikkelen! In ieder geval fijn dat ze gered is!
Ik weet een adres waar meer van dit soort scharminkels staan, jong en oud. Krijgen net genoeg om een shet in leven te houden. Word niets tegen gedaan. Vind het treurig dat het ene paard wel gered word, maar de ander niet. Ik ben blij voor dit paardje.
Die staat bij ons om de hoek. Ik zal van het weekend eens gaan kijken. Ik had wel gehoord dat ze een mager paard hadden gekocht, maar nog niet gezien. Herkende het nu aan de foto.
helaas zijn er nog steeds te veel mensen die een dier zien als ding en ze snappen niet dat die ook kan lijden.
Quinc
Geplaatst: 10-11-11 18:09
ginger18 schreef:
Die staat bij ons om de hoek. Ik zal van het weekend eens gaan kijken. Ik had wel gehoord dat ze een mager paard hadden gekocht, maar nog niet gezien. Herkende het nu aan de foto.