Voor alle recreatieruiters met eigen paard organiseert de Nederlandse Ruitersport Vereniging (NRSV) op zondag 13 november op het KNHS-centrum in Ermelo een leuke leerzame dag ‘Beter Buitenrijden’ over het buitenrijden met je paard.
Tijdens deze dag in de Prins Willem Alexanderhal komen onder deskundige begeleiding diverse onderwerpen aan bod. Zo worden theorie en de praktijk van het buitenrijden besproken. Ook het volgen van een obstakeltraining behoort tot de mogelijkheden. Na afloop is er een borrel. Deze dag is een must voor beginners, geeft gevorderden nieuwe inzichten en is vooral gezellig. De activiteiten, lunch en borrel zijn gratis voor NRSV-leden.
Beetje cru om er zo laat mee te komen. Had mij erg interessant geleken. Zeker omdat het wel fijn is het buitenrijden voor ruiters te verbeteren, en kijken of meerdere ruiters maar ook deskundigen een idee hebben hoe het veiliger en beter kan. Heel jammer, volgende keer beter.
Geweldig Initiatief, maar inderdaad voor deze is het te laat om in te schrijven. Weet iemand of dit regelmatig wordt georganiseerd? Ik zou er de volgende keer graag bij willen zijn. Het rijden gaat tegenwoordig best lekker met mijn paardje. Maar ik heb nog wel een paar kleine barrières wat het buiten rijden betreft.
haffie83
Geplaatst: 03-11-11 22:48
Wel jammer had me leuk geleken. Mijn paard is een arabier en doet het super buiten. Ze is zo super buiten. Wij hebben geen min punten buiten
Dorien66
Geplaatst: 04-11-11 15:41
Je zou naar de Studiemiddag Vrij Buiten Rijden kunnen gaan, van de NVVR. Deze studiemiddag is bedoeld om enerzijds ruiters en menners handvatten te bieden hoe zij zelf in hun omgeving (betere) rij- en menmogelijkheden kunnen creëren. Anderzijds om terreineigenaren en wegbeheerders te informeren over de wensen die deze steeds groter wordende groep van buitensporters heeft, en hoe dat is in te passen naast wensen van andere groepen zoals wandelaars en fietsers. Het gaat dus niet zozeer om het rijden zelf.