Australie wint Olympische kwalificatiewedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Australie wint Olympische kwalificatiewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:23

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Lyndal Oatley tijdens de prijsuitreiking.
foto: www.djarran.nl

Woensdag werd op het buitenterrein van het KNHS-centrum in Ermelo een bijzondere internationale dressuurwedstrijd verreden. Deze wedstrijd bood diverse landen uit ondermeer Afrika en Australie de mogelijkheid zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Het eerste gedeelte van de wedstrijd vond afgelopen vrijdag plaats in Sydney (AUS).

De wedstrijd werd gewonnen door Australië (Lyndal Oatley, Mary Hana, Rachel Sanna en Chantal Wigan). Lyndal Oatley scoorde met Potifar (v. Jazz) ook individueel het hoogst met 69,957%. Nieuw Zeeland werd tweede, gevolgd door Zuid Afrika op de derde plaats. Zuid Afrika probeerde zich voor het eerst in de geschiedenis te kwalificeren voor de Olympische Spelen, wat helaas net niet gelukt is.

Hiermee hebben Australie en Nieuw Zeeland zich voor de Olympische Spelen in Londen gekwalificeerd.

Thomas

Re: Australie wint Olympische kwalificatiewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:42

Jammer voor Zuid Afrika! Leek me wel leuk op de spelen! ;p

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:06

Wow, super goed van Lyndal Oatley! Ze heeft zo'n mooi paard, zo'n mooie combinatie! Verdient om op een OS te rijden. Echt een droom voor zo'n combinatie. Net zoals Patrik Kittel. Wel erg jammer en teleurstellend van ZA!

Piep7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:23

Afgelopen woensdag ben ik samen met 2 stalgenoten hierbij aanwezig geweest. Jammergenoeg waren wij bijna de enige toeschouwers.
Het kwaliteitsverschil tussen de verschillende combianties was aanzienlijk.
Wij waren zeer onder de indruk van de mooie paarden van Mary Hanna. Leuke middag met mooi weer en mooie sport!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:35

Ik ben trouwens vreselijk groot fan van Potifar! Ik vind Potifar zo mooi, hopelijk zal ze ook goed scoren in London, ik kijk er naar uit... :-)