Jazz wederom beste dressuurpaardenvererver

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Jazz wederom beste dressuurpaardenvererver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 17:24

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
Kirsten Beckers & Jazz
Foto: http://www.sjoert.com
De WBFSH brengt jaarlijks verschillende ranglijsten uit. Recentelijk werd al bekend dat het KWPN zich in zowel de dressuur- als de springrichting wederom een jaar lang het beste stamboek ter wereld mag noemen. Wat betreft eventing staat het stamboek op plek vijf. Een andere ranking die wordt gepubliceerd, is de lijst met de volgens de WBFSH beste vaderdieren. Deze zogenoemde Stallion Rankings van de WBFSH, geven een goede indicatie of een hengst in staat is kinderen te geven die op het allerhoogste niveau kunnen presteren. Uiteraard worden hierbij, anders dan bij de fokwaarden, alleen de internationaal presterende kinderen van een hengst meegenomen.

Als KWPN zijn we er trots op dat Jazz wederom dit jaar voor de vierde maal bovenaan de lijst van de dressuurranking is terug te vinden. Wederom mag hij zich zodoende de beste dressuurpaardenvererver ter wereld noemen volgens de WBFSH. Enkele kinderen die hem deze toppositie bezorgden zijn Jerich Parzival (mv.Ulft) van Adelinde Cornelissen, IPS Tango (mv.Contango) van Hans Peter Minderhoud en Interfloor Next One van Edward Gal (mv.Le Mexico). Gribaldi staat op plek drie in de lijst met dressuurhengsten, met op plaats vier Ferro. Opvallend is dat zowel Jazz als Gribaldi en Ferro op Grand Prix-niveau uitkwamen, en nu in staat zijn gebleken hun kwaliteiten door te geven. Verder staan in de top tien ook de KWPN-erkende Donnerhall en Rohdiamant, en de KWPN-keurhengst Welt Hit II. De KWPN-geboren Michellino (Michelangelo x Ulft), goedgekeurd in Denemarken, staat op plek vijf.

De KWPN-erkende Darco voert wederom de lijst met springpaardenverervers aan. Coriana van Klapscheut (mv.Heartbreaker) van Eric Lamaze , Winningmood van de Arenberg (mv.Cassini I) van Luciana Diniz en Wisconsin III (mv.Coriolan) van Sergio Alvarez Moya zijn voor hem de grootverdieners.

Wederom een KWPN-erkende hengst op plaats drie: Quick Star. Bijzonder is de op de vijfde plek staande KWPN-geboren en erkende hengst Kannan. Naast deze plek op de springlijst, staat hij ook op de achtste plek van de eventing-lijst. De preferente Heartbreaker doet het ook nog steeds erg goed met een zevende plek in de top tien, gevolgd door keurhengst Mr.Blue. Verder in de spring-top tien staan de KWPN-erkende Quidam de Revel en Caretino.

Senja_x

Re: Jazz wederom beste dressuurpaardenvererver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:02

Het KWPN erkent ze andere herkennen ze ...............Sorry ik kon het ff niet laten

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:14

Vind Jazz zelf ook zo een onwijs mooi dier Ö

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:24

Jazz

sprookjesdier, fabelachtig mooie hengst,

etc. etc.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:50

purkie schreef:
Jazz

etc. etc.

helemaal mee eens! top hengst, serieus de beste!

ben benieuwd hoe straks totilas zijn veulens het gaan doen als die groter zijn!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:09

Echt een pracht paard. Ik heb ook altijd veel respect gehad voor de mensen die jazz zonen of dochters rijden.. Vaak zijn het niet de gemakkelijkste paarden. Super tof, ook voor de onlangs overleden fokker van Jazz.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:13

Haha jazz x krack c eigenaar meld zich :D

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:15

Jazz <3 is gewoon de beste hengst die er is *\o/*

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:46

Het blijft een super mooie hengst! <3

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:13

Een tophengst met een rotkarakter.
Liep toch liever met Bristol of Westpoint...
Jazz stuiterd echt boven je uit, en wanneer die iets eng vind is het niet gewoon dribbelen, nee, dan staat die kaarsrecht overeind.
Maar mooi, ja dat issie wel!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:16

gabjj8 schreef:
Jazz stuiterd echt boven je uit, en wanneer die iets eng vind is het niet gewoon dribbelen, nee, dan staat die kaarsrecht overeind.

Nou, dat valt wel mee. Pittig, ja. Stuiterbal, nee.

Hij blijft een geweldige vererver en een prachtige vertoning!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:19

gabjj8 schreef:

Wanneer liep jij dan met Jazz? Volgens je profiel ben je namelijk 16 :P

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:23

Heb er stage gelopen/gewerkt voor 2 maanden..
Laatst bijgewerkt door EarthFocus op 01-11-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:26

Gabjj8,
Ik geloof je direkt :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 20:27

Uit het verrichtingsverslag van Jazz:
Citaat:
Eerlijk, betrouwbaar, temperamentvol, iets kijkerig. Veel bereidheid om te werken, laat zich goed bewerken.

Hij kreeg een 8 voor zijn karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:30

purkie schreef:
Jazz

etc. etc.

Met mooie kinderen :)

Heb een zoon en een dochter van hem gereden, en ik vond het heerlijke paarden in de omgang en met rijden, echt...... maar heel sensibel en rillering, maar wel zoet. De merrie zat ik eens teveel in de mond, en ik gaf been..... dat had ik niet moeten doen, ze kwam overeind........ de ruin had ook wel zulke grappen, snel beledigd, snel boos, maar ook vergevingsgezind. Ik vond het wel eerlijke paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:31

ThePast03 schreef:
Citaat:
Eerlijk, betrouwbaar, temperamentvol, iets kijkerig. Veel bereidheid om te werken, laat zich goed bewerken.

Oh, dat geloof ik meteen, zijn kinderen zijn ook leuk. Als je eerlijk met ze omgaat en zacht en vriendelijk bent (hard hoeft ook niet, ze zijn sensibel zat) heb je er gouden paarden aan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:33

Jazz zelf vind ik een mooi paard. Alleen zijn nakomenlingen die ik zelf heb gezien vertrouw ik voor geen meter. Is mij allemaal te explosief en te sensibel.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:34

ThePast03 schreef:
Citaat:

Ja, het is een lief paard, echt heel lief..
Maar wanneer die ook maar iets eng vindt of ziet, dan staat zijn kop erop en denderd die door je heen.
Mij nog nooit gebeurd, maar al wel een paar keer gezien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:35

Je kunt ze blind vertrouwen, echt....... ze bijten heus niet in je rug, en je kan er gerust achter langs lopen, alleen moet er dan niet op dat moment een trekker aankomen, of een stel koeien op hol slaan..... :D maar dat is dan niet naar jou bedoeld.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:36

Yamcha schreef:
Je kunt ze blind vertrouwen, echt....... ze bijten heus niet in je rug, en je kan er gerust achter langs lopen, alleen moet er dan niet op dat moment een trekker aankomen, of een stel koeien op hol slaan..... :D maar dat is dan niet naar jou bedoeld.

Nee, dat snap ik hihi, hij wilt de mens geen pijn doen, maar een beetje lomp issie wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:38

Nah, meer blind van angst of zo, want als je met ze loopt, hoef je maar een vinger omhoog te houden en ze staan al stil. Wijken voor druk bv ook, had je maar een vinger bij nodig, dat was zat...... en door je heen denderen doet-ie ook niet, hij kijkt heus uit, alleen als ie in paniek is niet........

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:41

Volgens mij vergeten jullie de invloed van de moeder.
Niet iedere nakomeling van Jazz (of welke andere hengst dan ook) is hetzelfde.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:41

Yamcha schreef:
Nah, meer blind van angst of zo, want als je met ze loopt, hoef je maar een vinger omhoog te houden en ze staan al stil. Wijken voor druk bv ook, had je maar een vinger bij nodig, dat was zat...... en door je heen denderen doet-ie ook niet, hij kijkt heus uit, alleen als ie in paniek is niet........

Hihi, ja, ik heb Jazz in die 2maanden zo'n 3/4x naar de wei gebracht en gehaald, en echt makkelijk is die zeker niet.
Het ligt ook aan de opvoeding, Jazz heeft een hele consequente hand nodig, maar wel lief. Boos worden heeft totaal geen nut bij hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:47

Electra63 schreef:
Volgens mij vergeten jullie de invloed van de moeder.
Niet iedere nakomeling van Jazz (of welke andere hengst dan ook) is hetzelfde.

Ik noem even de overeenkomsten tussen die paarden :j

Punt is dat de moeders ook niet zo opvallen, 't zijn meest vossen van Jazz, echt, de kinders van Jazz pik je er (bijna) zo uit.