Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:http://www.kwpn.nl
....,
Hester liet met Valegro (Negro uit Maifleur keur van Gershwin; fokker: J.L. Hanse uit Burgh-Haamstede) heel indrukwekkend zien wat voor paarden hij het liefst in africhting neemt: paarden met een mooi en functioneel exterieur die heel graag werken. Hij kon niet beloven dat hij volgend jaar terug zou komen op het GDF, zo nerveus was deze sympathieke Britse ruiter geweest voor dit publieke optreden. Maar het publiek en ook het forum kon er geen genoeg van krijgen: horsemanship in optima forma! Wie thuis bleef, heeft de kans om veel te leren en met collega-liefhebbers te delen gemist.
JoviBan schreef:Dit stuk komt ook van het KWPNIk mis hier de bijdrage van Alizee Froment. Zij zou haar Grand Prix-paard tijdens het Global Dressage Forum zonder bit gaan rijden en met trainers, jury’s en het publiek van internationale dressuurexperts vanuit 25 landen discussiëren over het rijden zonder en met bit.
Ook zou met de FEI vertegenwoordigers bediscussieerd worden in hoeverre de regels van de wedstrijddressuur zouden moeten worden aangepast wat bit en bitloos betreft.
Vreemd dat de KNHS hier niets over communiceert...
JoviBan schreef:@horseyfries: even geheel off topic, maar ik denk dat jij druk verwart met kracht. Dat zijn namelijk twee verschillende dingen. Bitloos kan nóoit meer druk betekenen, bit daarentegen wèl. Hier kun je er meer over lezen: http://www.bitloospaardrijden.info/krachten.php
JoviBan schreef:Ik mis hier de bijdrage van Alizee Froment. Zij zou haar Grand Prix-paard tijdens het Global Dressage Forum zonder bit gaan rijden en met trainers, jury’s en het publiek van internationale dressuurexperts vanuit 25 landen discussiëren over het rijden zonder en met bit.
Ook zou met de FEI vertegenwoordigers bediscussieerd worden in hoeverre de regels van de wedstrijddressuur zouden moeten worden aangepast wat bit en bitloos betreft.
Vreemd dat de KNHS hier niets over communiceert...
JoviBan schreef:@horseyfries: even geheel off topic, maar ik denk dat jij druk verwart met kracht. Dat zijn namelijk twee verschillende dingen. Bitloos kan nóoit meer druk betekenen, bit daarentegen wèl. Hier kun je er meer over lezen: http://www.bitloospaardrijden.info/krachten.php
horseyfries schreef:Volgens mij ben je zelf een beetje in de war, maar dat geeft niet hoor.![]()
Je kunt heel goed meten hoeveel druk er op de neus komt, en dat heeft Hilary dan ook gedaan.
Karl66 schreef:Natuurlijk kan je druk meten, daarvoor hoef je alleen een druksensor onder de neusband te plaatsen. Dat is ook gelijk een stuk nauwkeuriger dan zomaar een onrealistisch oppervlak te nemen en daar de kracht over verdelen.
Maar volgens mij is die discussie hier redelijk offtopic, wellicht is het handiger om hier een apart topic over te openen als mensen het er verder over willen hebben.
JoviBan schreef:Toch gaat het over teugelkrachtmetingen.
Druk staat altijd in relatie tot een oppervlak. Dat is bij de metingen door Clayton (en anderen) niet gedaan.
Nogmaals en laatste keer: er is teugelkracht gemeten, géén druk.