BRON: HET KONTAKT
Molenwaard trots op vrijwilligers kinderdijk
• De Molenwaard-gemeenten Graafstroom, Liesveld en Nieuw-Lekkerland hebben vrijdag de ‘Meer dan handen’-awards uitgereikt. De winnaars: Leo Huisman (Klok radio), Johan de Kruijk (Vrijwillige Hulpdienst Graafstreek,) Donna Oudshoorn (Stal Norwind) en Hennie Kortleve (Vrienden van De Dompelaar).
Dit gebeurde tijdens een feestelijke avond in partycentrum De Klok te Kinderdijk. Burgemeester Van der Borg presenteerde de twaalf genomineerden in de categorieën competentie, verbinding, passie en innovatie. De winnaar werd bepaald door een jury en een internetstemming. In de categorie verbinding won Klok Radio. Leo Huisman: “Dit geeft onze ruim honderd vrijwilligers een enorme boost. Uit deze award blijkt dat het belang van Klok Radio gedeeld wordt.” De Prijs van 250 euro wordt besteed aan zendapparatuur. De prijs van de categorie competentie ging naar de Vrijwillige Hulpdienst, die onder meer alarmeringen en tafeltje dekje verzorgt. “Ik sta perplex, heb er geen woorden voor”, reageert Johan de Kruijk verrast op de prijs. “Ik ben trots dat mensen zien dat we goede dingen doen.” Met de prijs wordt iets voor de vrijwilligers gedaan. Innoverend vond de jury het initiatief van Donna Oudshoorn, die in Stal Norwind kinderen met een beperking leert paardrijden, terwijl ze zelf aan de Europese top rijdt. Donna was vanwege een lange afstand wedstrijd in de Pyreneeën niet aanwezig. De meeste passie zag de jury bij Hennie Kortleve. Vrijwilliger bij vele organisaties, waaronder de Dompelaar, open eettafel en de ijsclub. “Vrijwilligerswerk gaat voor, zo ben ik opgevoed en zo heb ik ook mijn kinderen opgevoed. Het is leuk om te zien dat andere mensen plezier beleven, daar doe je het voor.” De prijs schenkt ze deels aan de Vrienden van De Dompelaar.
geplaatst op 2011-10-29 | 20:20
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 30-10-11 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit titel gehaald.