Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DromenLies schreef:Mag het natuurlijk niet zeggen maar nu hoop ik stiekem toch dat een van de Duitse paarden op zn tong bijt tijdens de OS

DromenLies schreef:Mag het natuurlijk niet zeggen maar nu hoop ik stiekem toch dat een van de Duitse paarden op zn tong bijt tijdens de OS
Bovendien luisteren zij naar hun leden. yvonnepuntnl schreef:DromenLies schreef:Mag het natuurlijk niet zeggen maar nu hoop ik stiekem toch dat een van de Duitse paarden op zn tong bijt tijdens de OS
Zoals altijd heeft ook dit verhaal 2 kanten.
Voor Adelinde was het toen natuurlijk heel erg sneu, en achteraf was het ook maar een heel klein plekje, maar wanneer je bloed wel toestaat, waar ligt dan de grens?
De Duitser hadden natuurlijk wel beter even zelf goed na kunnen denken, nu lijkt het alsof ze 'gezwicht' zijn. Heb je dan als bond wel een eigen mening?
Mahitri schreef:Het wordt toch juist niet toegestaan? Er wordt alleen gekeken naar waar dat bloed vandaan komt en als blijkt dat het niet ernstig is (zoals bij Adelinde bijvoorbeeld) mag een combinatie de proef afmaken. Blijkt het wel van ernstige aard dan wordt een combinatie uitgesloten.
Lijkt mij een eerlijke regel.
Het is voor mij als amateur heel makkelijk om te zeggen dat een combinatie uitgesloten moet worden maar we hebben het hier niet over een basissportwedstrijd maar over kampioenschappen waar jarenlange voorbereidingen aan vooraf zijn gegaan. Dan mag je niet alleen in het belang van het paard uitzoeken wat er aan de hand is maar ook voor de ruiter.