Hengstenkeuring Verden: Geen kans voor Sir Nymphenburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hengstenkeuring Verden: Geen kans voor Sir Nymphenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:33

www.horsetelex.nl

Met vier zonen was Sir Nymphenburg rijkelijk vertegenwoordigd op de Hannoveraanse hoofdkeuring. Maar vanmorgen vond niet één hengst van dit viertal genade in de ogen van de jury.

Alleen cat.nr. 30 (Furst Nymphenburg x Wolkentanz) was 'körfähig', maar werd op grond van de ontwikkeling van zijn testikels niet goedgekeurd.

Een zeer goede indruk maakte een hoog in het bloed staande, langbenige en zeer atletische zoon van Furst Grandios x Weltmeyer (cat.nr 30). Indrukwekkend bewoog ook de niet zeer royaal ontwikkelde zoon van Fidertanz uit een moeder van Friedensfurst (cat.nr 20). Met zeer veel kracht en tact ging cat.nr 5 Benneton Dream x Sandro Hit door de baan. Ook cat.nr 40 Londontime x Florestan, zeker niet het beste model, maakte veel indruk in beweging.

Van de tegenvallende groep zonen van Christ werd alleen cat.nr 9 (mv Lauries Crusador xx) goedgekeurd.

De groep zonen van Dancier vormde opnieuw een overtuigende collectie, terwijl de zonen van Desperados iets souplesse tekort kwamen.

Feria

Re: Hengstenkeuring Verden: Geen kans voor Sir Nymphenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:18

Ik heb begin dit jaar nog gewijfeld om mijn merrie door Christ te laten dekken, maar goed dat ik dat niet gedaan heb zo te lezen.
Ik heb het gevoel dat ze over geen enkel paard erg positief waren als ik dit zo lees.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:47

renatevb schreef:
Ik heb begin dit jaar nog gewijfeld om mijn merrie door Christ te laten dekken, maar goed dat ik dat niet gedaan heb zo te lezen.
Ik heb het gevoel dat ze over geen enkel paard erg positief waren als ik dit zo lees.

Over de Graf Top en de Valentino waren ze wel positief. De dressuurjaargang moet wel behoorlijk tegenvallen met veel oduerwetse modellen