Maikel van der Vleuten tweede in WB-wedstrijd Helsinki

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Maikel van der Vleuten tweede in WB-wedstrijd Helsinki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:28

www.knhs.nl

De tweede wereldbeker kwalificatiewedstrijd, die in de Finse hoofdstad Helsinki werd verreden, leverde een schitterende tweede plaats op voor Rabo Talent van het Jaar Maikel van der Vleuten met VDL Groep Verdi TN. Deze KWPN goedgekeurde hengst is in eigendom van Erik van der Vleuten, Team Nijhof en Cees van den Oetelaar.

In de barrage met negen combinaties realiseerde de Zwitser Pius Schwizer met Carlina de snelste foutloze ronde, maar Maikel van der Vleuten wist knap tweede te worden, voor de Zweedse Malin Baryard Johnsson met H&M Reveur de Hurtebise. Door deze tweede plaats neemt Van der Vleuten junior ook de tweede plaats in de tussenstand in, achter Schwizer, die vorige week ook in Oslo de snelste was.
"Ik moest als zesde in de barrage van start gaan en dacht dat de door Pius Schwizer gerealiseerde tijd voor mij haalbaar moest zijn. In het barrageparcours kreeg ik richting hindernis vier, een dubbelsprong, net niet de mooie voorwaartse afstand, waardoor ik wat tijd verloor. Normaal moet ik in de barrage altijd een beetje mijn eigen ronde rijden. In het basisparcours sprong Verdi zeer safe en stond er scherp aan, waardoor ik het idee kreeg in de barrage iets te kunnen riskeren. Dat heb ik gedaan, met deze fantastische tweede plaats als resultaat", vertelde Maikel. De kleine piste in Helsinki zorgt er in zijn ogen wel voor dat de hindernissen elkaar heel snel opvolgen en daardoor wordt een parcours niet lichter. "Vergelijkend met vorige week in Oslo was dit parcours iets zwaarder", aldus Van der Vleuten, wiens doel - deelname aan de wereldbekerfinale die in april tijdens Indoor Brabant wordt verreden - met deze tweede plaats een grote stap dichterbij is gekomen.

In totaal wisten negen combinaties het basisparcours foutloos te overwinnen en daarvan was Van der Vleuten de enige Nederlander. Leopold van Asten, die met VDL Groep Quinara in het basisparcours een springfout opliep en als 14de eindigde, zegevierde zondagochtend met VDL Groep Issis du Marais in de Top 10 Challenge Finals. In de Six Bar op zaterdag eindigde Henk van de Pol met Warrant als tweede. In de Wereldbeker kwalificatie haalde Van de Pol metKirfa de Kreisker de eindstreep niet. Jur Vrieling noteerde met VDL Bubalu één springfout in de wereldbekerwedstrijd en eindigde als 12de. Eerder deze zondag eindigde Vrieling met VDL Emmerton in de Top 10 Challenge als vijfde, terwijl Wout-Jan van der Schans met P-Pilot zevende werd.

Meer info zie: www.helsinkihorseshow.fi

Uitslag Rolex FEI World Cup (1.60m) (zo):

1) Pius Schwizer (Zwi) - Carlina - 0 / 0 - 37.58
2) Maikel van der Vleuten (Mierlo) - VDL Groep Verdi TN (Quidam de Revel x Landgraf I) - 0 / 0 - 38.30
3) Malin Baryard (Zwe) - H&M Reveur de Hurtebise - 0 / 0 - 40.62
12) Jur Vrieling (Holwierde) - VDL Bubalu (Baloubet du Rouet x Nimmerdor) - 4
14) Leopold van Asten (Duizel) - VDl Groep Quinara (Quinar x Carthago Z) - 4
17) Wout-Jan van der Schans (Nijkerk) - Eurocommerce Seoul (Thunder van de Zuuthoeve x Lancer II) - 4
30) Piet Raijmakers jr. (Asten) - Van Schijndel's Lys Platiere (Quidam de Revel x Grandeur) - 12

Tussenstand Rolex FEI World Cup:

1) Pius Schwizer (Zwi) - 40
2) Maikel van der Vleuten - 26
3) Angelica Augustsson (Zwe) - 18
20) Jur Vrieling - 5
23) Leopold van Asten - 3

Uitslag Top 10 Challenge Finals (1.40m) (zo):

1) Leopold van Asten - VDL Groep Issis du Marais (Papillon Rouge x Nadienne du Marcis) - 0 / 46.65
2) Ben Maher (Eng) - Oscar IX (Harcos x Animo) - 0 / 47.71
3) Natale Chiaudani (Ita) - Snai Nostalgie de la roche - 0 / 49.09
5) Jur Vrieling - VDL Emmerton (Emilion x Nimmerdor) - 0 / 50.24
7) Wout-Jan van der Schans - P-Pilot (Epilot x Indoctro) - 4 / 49.35

Uitslag Six Bar (za):

1) Peder Fredricson (Zwe) - H&M Cash In - 0 / 0 / 0 / 0 / 0
2) Henk van de Pol (Oost West Middelbeers) - Warrant (Numero Uno x Nimmerdor) - 0 / 0 / 0 / 0 / 8
3) Piet Raijmakers jr. - Van Schijndel's Valentino (Cavalier x Tangelo) - 0 / 0 / 0 / 4

bastiaan02

Re: Maikel van der Vleuten tweede in WB-wedstrijd Helsinki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:57

Toppertje hoor, die Maikel. Laat ze maar een poepie ruiken. Goedzo!!!!!!!!!!!!!!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:47

Ha! Hij doet het toch wel goed.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:52

Goed bezig!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:58

Respect voor Malin, net de wedstrijd gezien, verloor met nog 3 hindernissen te gaan boven een sprong haar beugels, hing ernaast, kroop er terug op tijdens het galoperen en heeft de resterende hindernissen zonder beugels gesprongen :wow:

Respect :D