Paardentrailer/Box zonder laadklep in premiere *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardentrailer/Box zonder laadklep in premiere *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:03

Nieuwsredactie / http://www.horseandhound.co.uk

Afbeelding
De paardenbox/trailer tijdens een demonstratie.

Een nieuw soort paardentrailer zonder laadklep werd tijdens de Britse "Horse of the Year" show officieel voor de eerste keer in gebruik genomen. De drieeenhalve ton wegende constructie kan tevens dienst doen als paardenbox.

Het is de bedoeling dat je de paarden inlaadt terwijl de box van de constructie is afgekoppeld. De paarden kunnen er dan zo inlopen zonder dat ze een laadklep op hoeven te lopen. Vervolgens kan de box zo op het voertuig worden geleden. Er zijn verschillende opties voor de trailer. Zo is er een uitvoering voor bijvoorbeeld 2 paarden en en een zadelkamer of living, maar er is ook een uitvoering voor maar liefst 4 paarden. Het is tevens mogelijk om de paarden vanaf de zijkant te laden en uiteraard kun je ook gewoon laden terwijl de box al op de constructie staat.

De eerste meningen zijn nog verdeeld over de uitvinding.
Sommigen vinden het een onhandig ding, maar anderen zijn juist van mening dat het een uitkomst kan zijn voor paarden die moeilijk te laden zijn of de klep eng vinden. Weer een andere groep vind het vooral handig om op deze manier je eigen paardenbox mee te nemen op wedstrijd.

De standaard uitvoering van deze paardentrailer kost £42,000 (ruim € 48000).

Klik hier voor meer info en foto's.

laResidence

Re: Paardentrailer/Box zonder laadklep in premiere *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:09

Hm...ik kan me voor een vanaf prijs van € 48.000 ook andere oplossingen voorstellen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:12

Dure vergunningsloze? schuilstal is dat.

Lijkt me ook best wat stuurmanskunst vereisen om die correct aan te koppelen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:14

De prijs is niet zo heel vreemd als het in principe een compleet vrachtwagentje is.
Niet dat ik weet hoeveel die normaal gesproken kosten :+
Ik dacht even dat het meisje achter het stuur kroop :D Maar het is natuurlijk een Britse combinatie.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:14

Ik denk dat als je zo wanhopig bent, dat ze echt de klep niet oplopen en je er daarom zoveel geld voor wilt uitgeven, dat dat types zijn die die smalle doorgang met gelijk een draai, opstap en die klep erboven misschien ook wel eng vinden. :P
Als meeneembox natuurlijk wel handig. :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:17

Interessant systeem... maar wat ik me afvraag, dat omhoog gaan, vinden ze dat niet heel eng dan? Of als je met de auto erom/erin rijdt, die zijkanten gaan toch aardig langs de zijkant van de box lijkt me, dat geeft ook wel geluid. (en vergt ook wel oefening denk ik)
En ik denk dat bij paarden met laadproblemen niet zo zeer de klep het probleem is maar meer het "gat" waar ze inlopen, en dat heb je hier net zo goed... Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat paarden met een laadprobleem hier zo oplopen...
In ieder geval wel innovatief volgens mij, ziet er interessant uit!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:18

Ik vind het vooral héél erg veel moeite. Je paard laten wennen aan een laadklept kost minder tijd, en waarom 48 OOO euro uitgeven aan een "oplossing", als je gratis het probleem kan verhelpen met geduld en tien minuutjes per dag oefenen?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:18

Tja en wat als je paarden erin staan, en de 'lift' weigert dienst om naar beneden te gaan.....
Sorry mooi en leuk idee. Maar geef mij maar mn autootje en trailertje....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:19

Maar als er onderweg wat geneurt kan je toch niet bij je paard komen of hem zelfs er uit halen ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:25

Zo hoog is ie volgens mij niet. Je kunt ze dan weer aan de voorkant uitladen als het echt moet.
Als ik het filmpje bekijk is dat afstapje niet zo hoog.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:26

Zou doodsbang zijn dat de hele combinatie tijdens het rijden naar beneden dondert van de vrachtwagen af.... En indd je moet wel heel goed kunnen sturen om de vrachtwagen er recht voor te krijgen, anders heb je snel een beschadigde meeneembox.... Vind de achterdeurtjes er ook een beetje gammel uitzien.. Geef mij maar een gewone trailer of vrachtwagen!

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:27

Dat vroeg ik me ook af, hoe krijg je ze eruit bij ongeval of pech? Als hij niet meer zakken wil? Of je wil onderweg erbij komen? En idd die achterdeurtjes lijken een beetje gammel, dat viel mij ook op.

Vind het een heel gedoe om hem aan te koppelen voor veel geld. Ik loop er niet heel erg warm voor in ieder geval.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:30

Goeie griebels dan koop ik voor €48000,- toch echt liever een vrachtwagen met keuken en slaapkamer :P En dan maar de paarden ervan overtuigen dat een laadklep niet eng is haha, zie de meerwaarde van dit niet echt in...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:31

_O- Belachelijk :') Wat is er mis met wat trailer training.. Gaat al jaaaaaaaaaaaren goed..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:31

Ik zou nog even een achterstang toevoegen... vind dit maar link..
Ook het aankoppelen vind ik onhandig.. kost veel meer tijd..

Leer je paard toch gewoon de trailer opgaan...
Elk paard kan het... en lukt het je niet zelf, is er wel professioneel hulp die kan helpen!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:35

Omslachtig ding! Veel Amerikaanse ( gooseneck) trailers hebben ook geen laadklep ( of een heel kleintje die ook nog heel laag is, zoals die van ons). Die zijn goedkoper en dan hoef je niet allerlei omslachtige handelingen uit te voeren en die kan je gewoon aangekoppeld laden!

Paarden laden overigens in de Amerikaanse trailers meestal heel makkelijk, ondanks het opstapje:
http://www.equisearch.com/MyHorse/uploa ... 0_8912.gif

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:44

Het idee dat als de heffunctie "knapt" en de hele box op de snelweg beland vind ik beangstigend.

Verder is flinke stuurmanskunst vereist en er zijn toch al trailers zonder laadklep maar gewoon laag?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:52

Wat nou als je pech hebt of je accu leeg is. Of je krijgt een ongeluk op de snelweg oid... Dan moet eerst de constructie omlaag voordat je je paarden eruit kan halen. Nee vind dit naast onhandig, ook erg onveilig overkomen...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:54

Vind het maar niks, niet alleen kwa prijs. Maar hij is veel te omslachtig. Wat als je haast hebt door bv een bezoek naar een kliniek, hoe kom je snel bij je paard als er onderweg wat gebeurd (de zijdeur is compleet geblokeerd, en je gaat niet achter een paniekend paard langs) Hoe reageert bij bij eenzijdige- belasting (bv 1 groot paard, andere kant leeg) en hoe stevig is het matriaal waar hij van gemaakt is. Die achterklep schoppen ze er zo uit als je het mij vraagt. Vind het ding veel te onhandig, en zoals mijn voorganger zegt onveilig.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:55

Vrachtwagens werken al langer met dit systeem en ik moet zeggen, dat gaat niet geheel geluidsloos :=
Op die manier hebben ze bij ons de betonwanden gelost, dus dat het systeem zomaar uit elkaar valt zal wel niet.
Zo een vrachtwagen die enkel zakt heb ik ook al vaker gezien.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:58

volgens manlief moet er een zeer goede constructie bedacht zijn om die paardenbak zo omhoog te houden.
Ziet er ook wel simpel uit op het filmpje alhoewel de meisje zomaar achter de paarden langs lopen en ze aan de voorzijde al vast zetten zonder dat ze aan de achterzijde begrenst zijn, misschien kan dat met engelse paarden wel... Ben benieuwd waneer we de eersten in nl zien

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:58

Het zou een oplossing kunnen zijn, maar ik vraag het me af.. Je moet inderdaad wel heel erg goed kunnen sturen en ik zou echt denken dat dat ding er bij een flinke hobbel afvalt.
En die paarden worden ingeblikt alsof t sardientjes zijn :=

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:13

Mmm ik blijf ook wel bij mijn trailertje.. die klep lopen ze wel op ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:14

t is opzich een oplossing om gewoon je stal mee te nemen als je b.v een box moet huren maar ik zou er niet graag mee op stap willen gaan met een paar paarden erin stel je voor dat je een ongeluk krijgt en dat ding functioneert niet goed hoe wou je dan die paarden eruit gaan krijgen..
die achterkant/voorkant deurtjes zien er ook niet echt dik uit ofzo als je een trap ertegen geeft dat ze zo stuk gaan.
en ook aan de voorkant kan je er niet bij als je je paard b.v wil voeren of water wil geven onderweg nee ik vind t maar onpractisch

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:18

Duur grapje... het lijkt me dat je voor dat geld beter een gewone vrachtwagen kunt kopen. Hebben de paarden nog meer plaats ook.. Maar ach.. er zijn vast wel mensen die het wel handig vinden, en het geld niet eens missen..