Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elfie schreef:Dit verbaasd me dus niets![]()
Ik denk dat er véééél paarden rondlopen (ook buiten de rensport) die geregistreerd staan als slachtpaard en toch positief zouden testen...
Op het einde is het toch steeds 'all about the money'
Famke160301 schreef:Dus alle paarden die het consumptie statuut hebben maar niet meer behandelen met pijnstillers als ze kreupel zijn of iets anders pijnlijks hebben? Ook maar niet meer met hormonen behandelen als een fokmerrie met consumptie statuut moeilijk drachtig wordt of een slechte eisprong heeft?
Ik begrijp best dat er streng moet worden gecontroleerd op wedstrijden. (maakt imo niet uit of t om rensport, dressuur, springen, western gaat). Prestatie verhogende middelen moeten in de sport of op keuringen uitgeband worden vind ik. Maar de OP lijkt te suggereren dat paarden met een consumptie statuut niet behandeld mogen worden, en das mijn inziens belachelijk. Mocht een paard door een blessure oid niet meer geschikt zijn voor t doel waarvoor t paard gehouden werd, en het dus in aanmerking zou kunnen komen voor de slacht, dan is er geen enkel probleem, míts de wettelijke wachttijd van het betreffende middel in acht wordt genomen.
Zou toch van de zotte zijn. Je paard is ziek/heeft pijn en mag niet behandeld worden, omdat er toevallig een consumptie statuut in het paspoort staat?
Citaat:Dus alle paarden die het consumptie statuut hebben maar niet meer behandelen met pijnstillers als ze kreupel zijn of iets anders pijnlijks hebben? Ook maar niet meer met hormonen behandelen als een fokmerrie met consumptie statuut moeilijk drachtig wordt of een slechte eisprong heeft?
Zou toch van de zotte zijn. Je paard is ziek/heeft pijn en mag niet behandeld worden, omdat er toevallig een consumptie statuut in het paspoort staat?