Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en meneer de uil leest echt iedere avond voor...
Popke schreef:Er zou op de renbaan eigenlijk een kraam moeten komen met een jockey en zijn zogenaamde martelmateriaal erin.
Mensen mogen zich vrijwillig door dat ding laten meppen door de jockey![]()
Denk dat er dan al veel mensen anders praten...
De 'zweep' die in de rensport gebruikt wordt is niet te vergelijken met een zweep zoals velen onbekenden in de rensport deze kennen.
De paarden worden er mee aangemoedigd, niet afgemept.
Maar dat zul je pas echt geloven als je zelf voelt wat zo'n dergelijk ding doet, het zicht is niet altijd wat het lijkt.
Ik heb in de dressuur meegelopen, een hele tijd in de rensport en ga nu nog geregeld kijken en zit nu fanatiek in de western.
Renpaarden hebben niets te klagen, ook niet in de koers.

Gelukkig ben ik geen dressuurmuts. En een jong renpaard kom ik sowieso niet op want daar ben ik te zwaar voor. En ik men ook en daarbij geef je ook wel eens een tikje om te corrigeren met een jong paard (maar ook bij oudere paarden) maar niet om mn paard vooruit te jagen/duwen. MelanieB schreef:Popke schreef:Er zou op de renbaan eigenlijk een kraam moeten komen met een jockey en zijn zogenaamde martelmateriaal erin.
Mensen mogen zich vrijwillig door dat ding laten meppen door de jockey![]()
Denk dat er dan al veel mensen anders praten...
De 'zweep' die in de rensport gebruikt wordt is niet te vergelijken met een zweep zoals velen onbekenden in de rensport deze kennen.
De paarden worden er mee aangemoedigd, niet afgemept.
Maar dat zul je pas echt geloven als je zelf voelt wat zo'n dergelijk ding doet, het zicht is niet altijd wat het lijkt.
Ik heb in de dressuur meegelopen, een hele tijd in de rensport en ga nu nog geregeld kijken en zit nu fanatiek in de western.
Renpaarden hebben niets te klagen, ook niet in de koers.
Oke, volgens jou voelen ze dus niks.
Mag ik dan vragen: Waarom zit er dan een maximum aan? Als ze het toch amper voelen, dan zou er toch geen max aan moeten hangen, ofwel?
En waarom kan het dan niet zonder zweep voor het opjagen.
En dit zijn gewoon oprecht nieuwsgierige vragen.
Ponyrenfan, jammer dat je niet normaal kan doen.Gelukkig ben ik geen dressuurmuts. En een jong renpaard kom ik sowieso niet op want daar ben ik te zwaar voor. En ik men ook en daarbij geef je ook wel eens een tikje om te corrigeren met een jong paard (maar ook bij oudere paarden) maar niet om mn paard vooruit te jagen/duwen.