Paard komt om het leven na botsing met auto's in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard komt om het leven na botsing met auto's in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 11:36

Nieuwsredactie / http://www.westfaelische-nachrichten.de / http://www.bild.de

Een jong paard is afgelopen woensdagavond overleden nadat het betrokken raakte bij een ernstig auto-ongeluk in het Duitse Senden. De ruiter, een 39-jarige man, was er eerder al vanaf gevallen terwijl hij met drie andere ruiters een rit aan het maken was nadat ze een vossenjacht hadden voorbereid voor de St Hubertus-vereniging. De man raakte door de val zwaargewond maar verkeert volgens de politie niet meer in levensgevaar. In plaats van dat zijn mede-ruiters een ambulance belden, hielden zij een toevallig passerende automobiliste aan die het slachtoffer naar huis bracht, waarna er thuis een dokter werd gebeld. De dokter zorgde er echter na onderzoek voor dat de man alsnog met een ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht.

Ondertussen liep (terwijl de man door de automobiliste naar huis werd gebracht) het paard van de man nog gewoon los. Het dier rende een weg op en kwam in botsing met de auto van een 61-jarige man uit Senden. Het paard raakte door de botsing gewond en rende over de weg heen waarna het frontaal in botsing kwam met een auto van een 66-jarige man. Het paard overleefde de tweede klap niet en stierf ter plekke. De twee autobestuurders bleven ongedeerd.

De door het paard toegebrachte schade werd op ongeveer €18.000 geschat. Er loopt inmiddels een onderzoek naar de drie betrokken ruiters omdat zij geen hulp hebben verleend aan de man. De exacte toedracht waarom de man van het paard viel is ook nog onduidelijk. "Het ongeluk roept nog veel vragen op en van de drie ruiters worden we ook niet veel wijzer," aldus politie woordvoerder Martin Pollman.

"Het is vooral opmerkelijk dat deze drie personen na de val van de man gewoon verder zijn gegaan met hun buitenrit. De politie werd niet geinformeerd over het feit dat er een paard losliep langs de weg. Er was veel risico voor het overige verkeer en dat blijkt dus ook wel uit het feit dat het dier tegen twee auto's is gebotst. Het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen."

Volgens ooggetuigen reed de man voorop met zijn paard terwijl de overige 3 combinaties achter hem bleven. Het vierjarige paard zou er na de val vandoor zijn gegaan. De overige ruiters hielden een automobiliste aan die bij de man achterbleef en hem naar huis bracht, terwijl de overige ruiters verder gingen met hun rit en ondertussen ook zochten naar het loslopende paard.

De eigenaar van het paard liep onder andere verwondingen op in het gezicht. Hij zal nog enige tijd in het ziekenhuis moeten verblijven.

Let op! De tweede foto kan als schokkend worden ervaren.
Klik hier en hier voor een foto.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Paard komt om het leven na botsing met auto's in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:41

Bizar.... Echt bizar.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:43

klinkt raar :? Dus het paard lieten ze los lopen, waarna het in botsing kwam met een auto, waarna het is overleden...

Als het echt zo is gegaan, enorm onverantwoordelijk van de mede ruiters... Poeh zeg, het zal je maar overkomen...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:49

Wat een raar verhaal.
Lekkere mederuiters heb je dan bij je.
Maar die automobilist heeft dan ook lekker dom gedaan om het slachtoffer mee te nemen.
Je belt dan toch alsnog een ambulance?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:49

Verschrikkelijk zeg!
Vind die 2e foto heel naar om te zien. Had er van mij niet bij gehoeven.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:50

Wat een raar verhaal, behalve dat wat Cheytjuh zegt over het paard, vind ik het ook raar dat ze de man zomaar aan een ander overlaten..:S

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:54

domixXx schreef:
Wat een raar verhaal, behalve dat wat Cheytjuh zegt over het paard, vind ik het ook raar dat ze de man zomaar aan een ander overlaten..:S

Ja ik ook, je bent toch samen op buitenrit ?

Ik ken natuurlijk het hele verhaal niet van beide kanten dus ik veroordeel niet, maar het klinkt op dit moment wel erg onverantwoord allemaal.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:56

Wie weet zijn die drie andere ruiters wel te paard dat weggelopen paard gaan zoeken. Dat met die man is inderdaad niet echt een slimme actie dat je dan geen ambulance belt, maar wie weet gaf hij niet echt grote pijnklachten aan.
Zelf ben ik ook eens van mijn paard gevallen, had wel pijn,maar ben zelf naar het ziekenhuis gereden in mijn auto. Daar bleek ik vier ribben en mijn schouderblad te hebben gebroken . Ik had ook beter ff een ambulance kunnen bellen, maar besefte niet dat het zo erg was.
Wel een nachtmerrie om je paard zo te zien liggen .....moeten we maar ff niet aan denken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:08

Het is wel een ontzettend gekleurd bericht hoor! Misschien heeft de gevallen ruiter zelf helemaal geen ambulance willen bellen, stopte er toch al een auto en vonden de drie overgebleven ruiters dit verstandiger omdat ze dan het loslopende paard konden gaan vangen. Natuurlijk vervolg je dan je rit, zeker als je de rit vaker maakt ga je er vanuit dat het losgebroken paard zijn tocht gewoon vervolgt en dus de vaste route afloopt. Als je een beetje doorrijdt heb je hem zo te pakken.
Ik vind het erg naar dat de drie andere ruiters door dit bericht zo de schuld in hun schoenen geschoven krijgt, terwijl er nog helemaal niet bekend is hoe het precies gegaan is.

In elk geval, ik hoop dat de man er bovenop komt en sterkte voor iedereen die ermee te maken heeft gehad. Sneu voor het dier ook.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:11

Citaat:
De overige ruiters hielden een automobiliste aan die bij de man achterbleef en hem naar huis bracht, terwijl de overige ruiters verder gingen met hun rit en ondertussen ook zochten naar het loslopende paard.

Ja, ze zochten naar het loslopende paard. Maar ze waren met zn drieeen, in ieder geval 1 persoon had de politie kunnen bellen toch ? Een loslopend paard is een enorm gevaar voor de omgeving of kan het zijn.

Heb zelf vorig jaar een ongeluk met een paard meegemaakt met een vrachtwagen die voor me zat. Paard kwam vanuit het niets ineens de weg over denderen, tja dan zit je er wel op met 80 km per uur . Verschrikkelijk om te zien. De paardeneigenaar had ook geen hulptroepen ingeschakeld omdat ze dacht dat ze hem zelf wel zou krijgen.

Tuurlijk speelt adrenaline een rol in zo'n situatie en er zijn dingen die je kunt vergeten hoor, maar toch kunnen die dingen helaas dit soort gevolgen hebben.

Toch blijf ik erbij dat je bij zo'n ernstige val minstens een ambulance oproept, zelfde geld voor de automobiliste, die zou gezegd moeten hebben dat hij een ambulance nodig heeft.

Citaat:
Het ongeluk roept nog veel vragen op en van de drie ruiters worden we ook niet veel wijzer," aldus politie woordvoerder Martin Pollman.

Dit roept ook vragen op bij mij, net of ze niet willen toegeven dat ze niet de juiste hulp hebben verleend ? Ze waren er toch bij, hoe kun je dan een politieman niet wijzer maken ?

Maar zoals ik al zei, ik veroordeel niet voor ik beide kanten zie en de echte situatie naar boven komt. Maar mijn vraagtekens heb ik er wel bij zo hier en daar :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:13

Annetje schreef:
Het is wel een ontzettend gekleurd bericht hoor! Misschien heeft de gevallen ruiter zelf helemaal geen ambulance willen bellen, stopte er toch al een auto en vonden de drie overgebleven ruiters dit verstandiger omdat ze dan het loslopende paard konden gaan vangen. Natuurlijk vervolg je dan je rit, zeker als je de rit vaker maakt ga je er vanuit dat het losgebroken paard zijn tocht gewoon vervolgt en dus de vaste route afloopt. Als je een beetje doorrijdt heb je hem zo te pakken.
Ik vind het erg naar dat de drie andere ruiters door dit bericht zo de schuld in hun schoenen geschoven krijgt, terwijl er nog helemaal niet bekend is hoe het precies gegaan is.

In elk geval, ik hoop dat de man er bovenop komt en sterkte voor iedereen die ermee te maken heeft gehad. Sneu voor het dier ook.

Dat vind ik dus ook.
Ze gingen opzoek naar het paard. Als ik eraf val dan hoef er voor mij ook niet direct een ambulance te komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:22

Mijn paard was ook niet te pakken toen ik eraf was gevallen.
Hij stond op een geven moment bij mensen in de tuin en die hebben de politie gebeld.
Een politieman heeft haar naar stal gereden.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:28

'Het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen.'

Juist...dat paard vind ik toch echt als een dode tellen hoor.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:31

De beginpost 'maakt' het een beetje een bizar verhaal.. De voorste ruiter valt en de andere 3 gaan gewoon door met hun ritje :?

Gelukkig dat er geen doden onder mensen gevallen zijn! Arm paard daarentegen. Wat er verder precies is gebeurd kunnen we hieruit niet opmaken denk ik. Misschien wilde de gevallen ruiter inderdaad helemaal geen ambulance voor zijn verwondingen..? En misschien is het jonge loslopende paard wel de weg op gegaan toen de andere ruiters het probeerden te vangen..?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:31

vreemd verhaal, en erg triest voor het paard dat het op deze manier aan zijn einde moet komen.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:15

Wat een vreselijk ongeluk, brrr... en echt een bizar verhaal!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:20

Ik denk haast ook dat de overige drie ruiters achter het paard aan zij gegaan. Je kent de feiten niet, maar je zou toch zeggen dat ze de man en het paard niet aan hun lot over zoude laten.
Handiger was geweest als één bij de man was gebleven en én een ziekenauto én de politie had ingelicht.
Al denk ik niet dat de politie zo snel ter plaatse zou zijn geweest dat het ongeluk met het paard en de twee auto's voorkomen had kunnen worden.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:31

Arm paard,echt erg voor het dier.
Bij ons gebeurde het regelmatig,dat ze er afvielen.
Maar ja wie moest er achteraan wel ik.
Als de ruiter aan de kant ligt,en er is iemand bij dan ga ik achter het paard aan.
Anders ga ik toch wel achter het paard aan,hij kan niet loslopen.
vind de 2de foto echt erg,arm paard.
Dit hoor je hoor je best vaak.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:52

Wat een raar verhaal!
Vreselijk voor het paard en de ruiter!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:09

Arm beest, hoe het daar ligt..
Vreemd verhaal.

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:44

idd een raar verhaal, en gelukkig zijn er geen mensen omgekomen alleen heel erg voor het paard dat het omgekomen is op zo´n manier.
Het moet gruwelijk veel pijn hebben gehad.

Mijn vriend heeft een gelijkaardig ongeval zien gebeuren met een paard, hij is met een haartje verschil niet betrokken geweest bij het ongeluk maar heeft alles van heel dichtbij meegemaakt.
Een paard was door zijn wei gelopen recht op een drukke weg die langs twee richtingen met dubbele baan was.
En de auto voor mijn vriend een grote jeep reed recht op het paard in omdat ze niet meer op tijd kon stoppen.
Het paard zat door het voorraam van de vrouw met zijn voorbenen en was zwaar gewond en in schock sprong naar alle kanten.
Toen heeft mijn vriend de ambulance gebeld voor de vrouw die zwaargewond was en heeft haar twee kleine kindjes op de arm genomen en veilig achter in zijn auto gezet.
De eigenares van het paard is toen gekomen en de DA en hebben het paard dat nog in de auto hing te spartelen ingeslapen.
De vrouw achter het stuur was op leven na dood volgens mijn vriend.
Ik ben blij dat ik er niet bij was op dat moment had er een trauma aan overgehouden denk ik.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:22

Wat een vreemd verhaal. Vind wel dat dit nieuwsbericht niet geheel neutraal is eerlijk gezegd.

Maar 1 van de 4 paarden gaat er vandoor, en de andere blijven gewoon braaf? Wat is er hier in hemelsnaam gebeurd?

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:56

nou blijft een vreemd verhaal. Als je de politie belt denk ikookniet dat die veel kunnen en willen doen. Laatst was de fiets van mijn zoon gestolen, myn zoon zag de gestolen fiets een dag later en belde de politie, maar die had geentijd.
Zou de politie dan wel een paard gaan zoeken waar iemand is afgevallen?? Heb zo mijn bedenkingen, maar afschuwelijk als het je overkomt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:17

jeetje wat een vreselijk ongeval zeg, bah!
Nog een mazzel dat er geen gewonden bij zijn gevallen (behalve dan de ruiter) !
Ontzettend sneu voor het paard, vraag me inderdaad af waarom deze ruiters zo hebben gehandeld.
Wel is het bericht erg gekleurd inderdaad, zou bijvoorbeeld ook best kunnen dat het paard al binnen 2minuten op de eerste auto is geknald en zij net weer hun weg vervolgden bijvoorbeeld, dat weet je nu niet.
Ik denk dat de gevallen ruiter zelf niet doorhad hoe erg hij gewond was, en hij daarom niet een ambulance heeft gebeld. Ben benieuwd naar verdere details.

Floris25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:19

verschrikkelijk, wat een ongeluk.