Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manubres schreef:Jeetje hoe kunnen veulens al last hebben van bronchitis?????
Ben er zelf ook geweest, staan er absoluut een aantal tussen die misschien goed zijn maar ook zooooooveeeeel dieren waarvan je al aan de buitenkant ziet dat ze niet gezond zijn.
Bij ons op stal staat ook een paard (ong.10 jaar geleden) gekocht op zuidlaardermarkt....prachtige volbloed maar een voetprobleem dus veel dierenartskosten en nooit echt wat mee kunnen doen...
Snap niet dat mensen een paard op een markt kopen....
Ben er zelf ook geweest, staan er absoluut een aantal tussen die misschien goed zijn maar ook zooooooveeeeel dieren waarvan je al aan de buitenkant ziet dat ze niet gezond zijn.
Bij ons op stal staat ook een paard (ong.10 jaar geleden) gekocht op zuidlaardermarkt....prachtige volbloed maar een voetprobleem dus veel dierenartskosten en nooit echt wat mee kunnen doen...
Mies7 schreef:Mijn eerste pony kwam ook van de markt, was toen 16 jaar oud. We hebben 'm tot z'n dood gehouden, hij is 34 jaar geworden. Op z'n 24ste reed ik er nog smanegestelde wedstrijden mee, dus je kunt best wel leuke paarden kopen op een markt. Tuurlijk, er staat ook genoeg 'troep' tussen, maar ik ken meer mensen die een hartstikke leuk paard van de markt hebben, waar niks aan mankeert.
manubres schreef:Snap niet dat mensen een paard op een markt kopen....
Floris25 schreef:Geef iets meer geld uit en koop bij een betrouwbare fokker
) terug gekregen, dan dat hij in die 6,5 jaar ooit is geweest.emma525 schreef:ik zag de verkochte dieren steeds door de straat lopen, eerst de merrie's met veulens en dan kleinere pony's veel friezen viel mij ook op.
Loran schreef:emma525 schreef:ik zag de verkochte dieren steeds door de straat lopen, eerst de merrie's met veulens en dan kleinere pony's veel friezen viel mij ook op.
Toen ik onze aanwinstje (bewust 'je' erachter, gezien een 4maanden oude shethengstje) , kwam ik ook veel friezen tegen, maar sommigen waren echt een lust voor het oog, en liepen echt netjes hoor..
Je moet er echt doorheen kunnen kijken..
Ons shetje zag er zielig (en rillerig) uit, en nu naar een paar dagen, wordt hij alleen maar mooier!!!
En merk ik dat hij veel leert van de andere 2..
louiisie schreef:Ik vond het een mooie maar toch erg koude markt.
Ik word er altijd een beetje moe van dat mensen altijd maar zeggen dat de paarden die op de markt te koop worden aangeboden stuk voor stuk wat mankeren... Tuurlijk is het zo dat je niet weet wat een dier mankeert en hem niet kan laten keuren, maar daar zijn de prijzen dan ook vaak/nu vooral niet na. Ik bedoel natuurlijk niet dat het altijd zo is, er staan ook heus wel dieren die wel wat mankeren maar echt niet allemáál.
Want zelf het hengstje uit mijn onderschrift komt van de markt. Die mankeert toch echt niks!