Aanpak paardenmest probleem in Hulst erg moeilijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Aanpak paardenmest probleem in Hulst erg moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 21:48

http://www.bndestem.nl

De gemeente Hulst ziet geen kans om kordaat op te treden tegen ruiters en koetsiers die paardenpoep op straat niet opruimen.
Burgemeester Jan-Frans Mulder zei dat in de commissie Algemene Bestuurlijke Zaken.

In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) is opgenomen dat koetsiers binnen de bebouwde kom zakken onder een paard moeten binden om uitwerpselen op te vangen en dat paardenvijgen die op straat worden gedeponeerd, moeten worden opgeruimd.

Lees hier het originele artikel

Anoniem

Re: Aanpak paardenmest probleem in Hulst erg moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:30

Oftewel; het is alleen buiten de bebouwde kom.
En zoveel mensen wonen daar niet in gemeente Hulst...

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:22

Inderdaad Michelle, ik heb er nooit last van, zelfs nog bijna nooit ergens zien liggen. De mensen moeten altijd iets hebben om over te klagen.. Er ligt vaker modder op de weg van de boeren dan mest van paarden! Alleen met de vestingsdagen ligt het vol maar dat is ook begrijpelijk.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 00:17

Als ik met mijn scootertje het dorp uit rij moet ik nog uitkijken dat ik niet op mn plaat ga door die mest!! Vraag me af wie er dan verantwoordelijk is voor de schade aan mij en mn scooter?!

Ben er dus ook echt niet blij mee, stap gewoon af en schuif het even de berm in! Kun je dat niet dan hoor je naar mijn idee absoluut niet buiten te rijden!!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 06:05

Wat een gezeur om 3 x niks. En waarom het verschil tussen koetsier en ruiter?

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 06:48

Heb iets anders gehoord in de wandelgangen!!! Die raadlid Jos woont in een straat waar bijna alleen maar mensen wonen die paarden houden.. Deze mensen schijnen een paar maanden terug al eens een brief te hebben ontvangen van de gemeente met hoeveel paarden/pony's ze gestald hebben en waar ze naar toe gaan met hun mest!!! Mensen hebben nooit klagen gehad over dit maar is pas begonnen toen deze JOS in hun straatje kwam wonen. Dus eigenlijk is er maar èèn iemand die last heeft van de paardenmest op straat!!!!! Valt wel mee hoor met de overlast......

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 06:50

Nu komt de waarheid naar boven :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:33

FLASH BACK!!!!! Ik kan me nog een jaartje of wat geleden herinneren dat dit bericht ook op bokt stond. Snap echt niet dat ze nu NOG steeds aan het zeuren zijn onder de paardenmest.
Ik heb 25 jaar op koewacht gewoond, nou is het dat dat onder de gemeente terneuzen valt, maar heikant valt dan weer onder hulst.
Dan huurt de gemeente tochj lekker iemand in om de straten schoon te maken? Betalen we daar niet al allemaal belasting voor? Dat het eigenlijk de ruiter hoort te doen, okay, maar we betalen ook hondenbelasting zodat de straten schoon gehouden konden worden door de gemeente en nou krijg je een boette als je je eigen hondenpoep niet opruimt. Dus waar is DIE hondenbelasting dan voor?
Ze zitten al jaren te kijken ofdat ze geen paardenbelasting kunnen invoeren en Gem. Hulst denkt gewoon dat als ze maar lang genoeg over overlast kunnen zeuren dat ze er wel een slaatje uit kunnen slaan.

En dat slik op de weg van boeren, ik weet dat dat in het vorige topic helemaal uit de hand liep! Want boeren zijn verplicht binnen zoveel tijd dat zelf weer op te ruimen.

Maar goed, Gem. Hulst heeft zijn tollerante kant weer laten zien!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:58

Ja ik fiets elke dag door de polder over een weg vol slik van de boeren, maar mij hoor je niet klagen. Ik vind het wel een beetje vervelend dat wel, maar ik snap gewoon dat als die boeren bezig zijn ze dat niet opruimen totdat ze klaar zijn. Als het oogsttijd is hebben ze het nou eenmaal erg druk. De mensen die klagen over paardenmest zouden misschien beter even en minuutje nadenken of ze wel terecht klagen, en wat meer begrip tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:29

Champie_Me schreef:
Als ik met mijn scootertje het dorp uit rij moet ik nog uitkijken dat ik niet op mn plaat ga door die mest!! Vraag me af wie er dan verantwoordelijk is voor de schade aan mij en mn scooter?!

Ben er dus ook echt niet blij mee, stap gewoon af en schuif het even de berm in! Kun je dat niet dan hoor je naar mijn idee absoluut niet buiten te rijden!!

Snap ik, maar ik denk niet dat je het platteland/de polders van Noord-holland kunt vergelijken met de gemiddelde omgeving hier in Hulst _O- komt werkelijk bijna niemand, en er is inderdaad heel veel meer overlast van slik op de weg van trekkers e.d. dan van paardenmest.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:02

En ze vinden het gek dat sinds al die opwinding (ook in het plaatselijke suffertje) de klachten toegenomen zijn? Mensen horen er ineens van en denken "laat ik ook eens gaan klagen".

En ja, ik ben van mening dat je wat aan die paardenstront op straat moet doen, maar in het buitengebied valt dat wel mee toch? Het aantal mensen dat er last van heeft.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:03

Haha Hulst in het nieuws. Stom dorp, lopen zeuren over paardenmest. Ik denk dat ze zich eens beter om wat andere kunnen bekommeren, zijn vast al die oude mensen hier die er over zeuren haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:54

Champie_Me schreef:

Wat zul jij de komende tijd dan veel op je plaat gaan met al die natte gladde bladeren.
Als je door een paardendrol al op je plaat gaat hoor jij mischien beter ook maar niet op de weg.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:01

Wat zul jij de komende tijd dan veel op je plaat gaan met al die natte gladde bladeren.
Als je door een paardendrol al op je plaat gaat hoor jij mischien beter ook maar niet op de weg.
ik rijd zelf ook met de brommer,maar ik heb geen last van een paardedrol.ik heb eerder last van de modder die ze laten liggen,en anders rijd ik wat rustiger.je kan van alles wel een probleem van maken.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:37

Lamar schreef:
Champie_Me schreef:

Wat is dit voor *** reactie??? Ik zeg toch niet dat ik op mn plaat ga maar dat het wel een flink risico is, blad ligt er in de polder bij ons nauwelijks maar vind dat men best even af kan stappen om het even aan de kant te schuiven maarja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:04

Champie_Me schreef:
Lamar schreef:

Wat is dit voor *** reactie??? Ik zeg toch niet dat ik op mn plaat ga maar dat het wel een flink risico is, blad ligt er in de polder bij ons nauwelijks maar vind dat men best even af kan stappen om het even aan de kant te schuiven maarja...

Ach onzin, je kunt rijden of je kunt niet rijden, ik rij er met de motor ook probleemloos doorheen.
Je begint meteen al te mekkeren over wie jouw schade en die van je scooter gaat betalen. Je hoort zelf ook te kijken hoe en waar je rijdt en je rijtuig onder controle te hebben. Dat geldt niet alleen voor paarden hoor.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:12

Champie_Me schreef:

Wat een lief aanbod, en nog veel veiliger ook! Een scootertje kun je immers veel makkelijker even aan de kant zetten dan een paard :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:41

dion1anouk schreef:
Heb iets anders gehoord in de wandelgangen!!! Die raadlid Jos woont in een straat waar bijna alleen maar mensen wonen die paarden houden.. Deze mensen schijnen een paar maanden terug al eens een brief te hebben ontvangen van de gemeente met hoeveel paarden/pony's ze gestald hebben en waar ze naar toe gaan met hun mest!!! Mensen hebben nooit klagen gehad over dit maar is pas begonnen toen deze JOS in hun straatje kwam wonen. Dus eigenlijk is er maar èèn iemand die last heeft van de paardenmest op straat!!!!! Valt wel mee hoor met de overlast......

Ah een raadlid, je weet toch die hebben voorrang, die mogen nergens last van hebben, hebben op iedereen wel iets te zeiken en die zijn prefect!

Nee vind het een beetje vreemd dat ze er nu al de tv en radio voor inschakelen.
En ik blijf erbij de 1 kan zijn mest netjes opruimen en de ander niet, hoe ga je dat controleren? Hetzelfde met hondenpoep. Je kan ze alleen pakken als je ze op heter daad betrapt

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:41

Ze moeten toch wat doen om hulst in de publiciteit te houden
dit kunnen ze ieder jaar weer wat over schrijven en het haalt landelijk de media
zeer slim en wij gaan er gewoon in mee :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:57

whaha Hulst in het nieuws :+
slik van de boeren is denk ik serieus een erger probleem dan die paar drollen die er liggen....

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:24

Dat lijkt mij ook Arie..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:37

ik kom binnen de bebouwde ook nooit paardenpoep tegen op straat eigenlijk. buiten de bebouwde kom sporadisch trouwens..

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:59

xMercury schreef:
Haha Hulst in het nieuws. Stom dorp, lopen zeuren over paardenmest. Ik denk dat ze zich eens beter om wat andere kunnen bekommeren, zijn vast al die oude mensen hier die er over zeuren haha.

Inderdaad Iris! Dat Ze die bierkaai eens snel vol laten lopen zodat we er weer gewoon langs kunnen! Ben het omrijden wel al zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:11

xMathilde schreef:
xMercury schreef:

Inderdaad Iris! Dat Ze die bierkaai eens snel vol laten lopen zodat we er weer gewoon langs kunnen! Ben het omrijden wel al zat.

Inderdaad _O-

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:52

Pff. Dat gezeik elke x over die poep.
Kan nog wel 10 andere dingen bedenken waar ze zich druk over mogen maken.