Na afloop van de voetbalwedstrijd NEC-Vitesse braken zondag rellen uit in Nijmegen. “Er is massaal geweld gebruikt tegen de politie en politiepaarden”, liet de politie maandag weten. Bij de rellen raakten vijf politiemensen te paard gewond doordat ze met stenen en stokken werden bekogeld.
Een politiebus moest tussen de agenten te paard en de relschoppers gaan staan om de stenenregen op te vangen en de ruiters dekking te geven, zo stelt de politie. Negen mannen in de leeftijd van 14 tot en met 39 jaar zijn wegens openlijke geweldpleging aangehouden. Een 66-man werd opgepakt omdat hij een bevel niet opvolgde. Tijdens de wedstrijd werden al twee mensen gearresteerd wegens het afsteken van vuurwerk. De politie heeft gisteren een speciaal rechercheteam geformeerd om het geweld dat de NEC-hooligans hebben gebruikt tot op de bodem uit te zoeken.
Pff, dit is dus waarom ik een hekel aan voetbal heb. Elke keer die domme rellen..
Donkerblauw
Geplaatst: 18-10-11 15:01
Vind het altijd zo belachelijk dat voetbalsupporters hun frustratie ed. moeten uiten op de politie en de stewards in 't stadion.. Die mensen (politie en stewards) staan daar ook niet voor hun lol.. Hopelijk zijn de agenten niet zwaar gewond, en knappen ze snel op, en hopelijk zijn de paarden ook oké.
LadyMadonna
Geplaatst: 18-10-11 15:01
Die rellen hebben niks met voetbal te maken hoor
Kirstten
Geplaatst: 18-10-11 15:10
Krijg afentoe het idee dat sommige supporters naar het voetbal gaan alleen maar om te rellen!!
s6801881
Geplaatst: 18-10-11 15:11
stef schreef:
Die rellen hebben niks met voetbal te maken hoor
Inderdaad, voetbal is hooguit een excuus.
Bah wat naar dat er zo tekeer is gegaan dat zelfs dat soort paarden het even te veel werd. Ik hoop dat de agenten volledig herstellen en weer aan de slag kunnen met hun dieren.
UMayDream
Geplaatst: 18-10-11 15:11
Ik hoop dat de agenten + paarden niet ernstig eraan toe zijn.. Wat een idioten, die relschoppers. Die agenten doen het toch ook niet voor hun eigen lol
Ik kan me daar zò aan irriteren, aan dat zootje testosteron-gevulde ventjes die allemaal nodig moeten laten zien hoe stoer ze wel zijn.. Bah, walgelijke figuren!
xSiep
Geplaatst: 18-10-11 16:01
Yoline_U schreef:
Wat ben je dan triest.. Waarom kan het (bijna) nooit normaal gaan na een wedstrijd?
Ik heb al meer dan 6 jaar een seizoenskaart van fc Groningen en ga naar alle thuiswedstrijden en ook wel een naar uitwedstrijden, maar heb nog nooit 1 rel gezien....
roelie74
Geplaatst: 18-10-11 16:04
dit heeft dus niks met voetbal te maken. 14 jaar.. kom op zeg. mensen die dit doen een stadion verbod hun leven lang. zijn geen voetbal liefhebbers. en natuurlijk zwaarder straffen. er is totaal geen respect meer voor politie en de rest.
opisop_shop
Geplaatst: 18-10-11 16:06
volgens mij zijn de Groningen-fans ook wat minder agressief dan andere clubs (misschien hebben die meer aanhang of ligt het qua concurrentie net wat anders?)
moelly
Geplaatst: 18-10-11 16:07
Wáárom moet er altijd geweld worden gebruikt na een voetbal wedstrijd? Kunnen ze dan niet tegen hun verlies ofzo? Het is in mijn ogen echt een teken van zwakte..
darwin
Geplaatst: 18-10-11 16:07
Ze moeten gewoon al het voetbal alleen nog op TV laten zien, dus niet meer met publiek erbij, dan is dat gezeik zo afgelopen.
Anoniem
Geplaatst: 18-10-11 16:08
Het wordt steeds gekker met die hersenloze types....en kan krijgen ze een knal met een wapenstok en schreeuwen ze moord en brand, moeten er aangiftes worden opgenomen tegen de politie en wordt alles weer op you tube gezet.
Gewoon voetbal op tv laten zien, live is voorbij.....selber schult
Heb ook een seizoenskaart maar dan van Ajax en heb wel eens dat het onrustig is,maar nooit rellen. De meeste mensen die zulke dingen doen zijn vaak onder invloed van en hebben vaak niets te maken met voetbal.Kijk ook maar eens naar de kleding van die mensen,dat zijn vaak geen mooie voetbal sjaals en normale schoenen. Maar hoop dat de agenten en de paarden weer snel aan het werk kunnen,dit verdienen ze niet.
Juuls_
Geplaatst: 18-10-11 16:27
gewoon dwars dor die mensen heen met die paarden dan schrikken ze wel hoor
Voetbal is een hele leuke sport en vaak zijn de mensen die gaan rellen niet eens supporters.. Heb zelf nog nooit een rel van dichtbij meegemaakt en ga toch echt regelmatig naar voetbal wedstrijden.
proudmama
Geplaatst: 18-10-11 16:58
Wanneer bedenken ze toch eens dat het niet meer van deze tijd is om dieren (paarden en honden) in te zetten bij dit tuig. Traangas, knuppels en rubberen kogels en geen beesten het werk op laten knappen.
Ivonka
Geplaatst: 18-10-11 17:10
Kirstten schreef:
Krijg afentoe het idee dat sommige supporters naar het voetbal gaan alleen maar om te rellen!!
Is geen idee hoor. Is gewoon zo. Vreselijk
_Dracarys
Geplaatst: 18-10-11 17:16
Tegenwoordig is voetbal alleen maar rellen.. het kan echt niet meer normaal..