Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fleurtje100 schreef:Een paard veilig verklaard? Blijkbaar is het dier al eerder braaf genoeg ingeschat om met kindjes en een koets op een markt rond te rijden. Dat er toen iemand overleden is en meerdere mensen gewond zijn geraakt is natuurlijk heel erg, maar dat hoeft imo niet meteen te betekenen dat het een levensgevaarlijk dier is. Soms worden hele brave paarden heel 'onveilig' in de verkeerde handen of door een bepaalde situatie. Ons oude paard is ook superbraaf, kon ik als 9-jarige alleen op naar buiten, onderdoor kruipen, als kind op dat grote paard zonder zadel en met een halstertje langs een drukke 80-weg. Maar ook die is ook ooit een keer flink op hol geslagen met mij erop, stopte pas toen we op de verharde weg uitkwamen, maar daarvoor en daarna nooit een pas verkeerd gezet. Garanties geven en een paard 'veilig verklaren' kan nooit.
Blijft natuurlijk dat zo'n advertentie zetten niet verantwoord en eerlijk is als je de voorgeschiedenis kent.

Anne_GTI schreef:geerke schreef:ik denk dat het eerste 100% veilige paard nog geboren moet worden....volgens mij blijven het dieren en die kunnen schrikken.
En dan is de schade in dit geval aanzienlijk omdat het een trekpaard betreft.
Heb d'r eentje gevonden hoor.
Aieshja schreef:Wanneer een paard bomproof is, is of het paard blind èn doof of het is geen paard..
De hangjeugd hier heeft toendertijd weleens strijkers/rotjes naar mijn paard gegooid (maakt imo net zoveel lawaai als een bom
) maar hij gaf geen krimp terwijl het bijna letterlijk tussen z'n benen ontplofte. Ik kreeg bijna een hartverzakking maar meneer liep rustig verder (en nee, hij was niet doof en ook niet blind
)