Vrouw gewond door op hol geslagen paard in IJmuiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrouw gewond door op hol geslagen paard in IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 14:36

http://www.dichtbij.nl

Zaterdag is een 30-jarige vrouw uit IJmuiden gewond geraakt, toen haar paard op hol sloeg en de vrouw met volle vaart tegen een boomtak aan knalde.

De vrouw reed rustig op haar paard in Beeckestijn, toen deze opeens op hol sloeg en in vol galop op een boom afstormde. Wonder boven wonder wist de vrouw de boom zelf te ontwijken, maar ze kon niet voorkomen dat ze toch een grote tak raakte.

Haar partner liet op dat moment de hond uit en belde meteen 112. De vrouw is met zwaar hoofdletsel naar de trauma-afdeling van het Kennemer Gasthuis overgebracht. Daar moesten er 20 hechtingen aan te pas komen om de wond te dichten.

Het paard kon door een passerende automobilist tot rust worden gebracht en is overgegeven aan een manege in de buurt.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:38

jeetje, het zal je maar overkomen..

friesiszwart

Re: Vrouw gewond door op hol geslagen paard in IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:40

Hier denk je toch niet aan als je een buitenrit gaat maken. Hopelijk is zij snel weer hersteld.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:44

dan rijst bij mij de vraag alweer op...... op welke plek zij dan een wond had?
want ik begrijp uit dit verhaal dat er wellicht geen cap gedragen werd?

Sunny2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:45

Eng hoor als je dat overkomt...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:50

Brrr
Ookal heb je een cap op zo'n boom is echt wel wat harder hoor. :o

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:53

ivy_power89 schreef:

Dat wordt nergens vermeld. Een cap bedekt maar de helft van je hoofd...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:56

Sow! :wow:
Dat lijkt me wel eng zeg om eerst een boom op je af te komen en vervolgens een tak tegen je hoofd krijgen. :oo
20 hechtingen is veel zeg.

Beterschap voor de vrouw :(:) ,ik hoop dat het allemaal weer goed gaat komen en wat ontzettend fijn dat er iemand was die het paard kon opvangen. +:)+

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:02

Beterschap voor de amazone.
ik hoop dat het allemaal weer goed gaat komen.
Echt erg.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:03

friesiszwart schreef:
Hier denk je toch niet aan als je een buitenrit gaat maken. Hopelijk is zij snel weer hersteld.

ikke wel hoor....beeckenstijn staat vol met bomen en takken, en die zijn hard! :)

Blij dat ze er met wat hechtingen vanaf is gekomen, had erger gekund...!

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:43

ivy_power89 schreef:

Wond was boven op haar hoofd (geen cap idd), heb haar zien liggen daar en was geen prettig gezicht...ben allang blij dat ze er "goed" vanaf gekomen is ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:47

Owww wat erg maureen! ;(
Dat beeld zul je nog lang voor ogen hebben,jakkes. :(:)
Hoe gaat het nu met de vrouw?En met haar man en paard?Zijn ze allen de schrik een beetje te boven?

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:04

funnyhorses schreef:
Owww wat erg maureen! ;(
Dat beeld zul je nog lang voor ogen hebben,jakkes. :(:)
Hoe gaat het nu met de vrouw?En met haar man en paard?Zijn ze allen de schrik een beetje te boven?

Heb er zaterdag inderdaad best mee rondgelopen ja want het laat je weer even beseffen waar we mee bezig zijn, zoveel honderd kilo levend wezen ;)
En ik weet het niet eerlijk gezegd want ik kende haar niet...heb wel begrepen dat ze bij een stalling vlakbij mij staat maar meer is mij niet bekend.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:32

Nou ik hoop voor iedereen die erbij waren en/of iets gezien hebben ervan dat ze snel weer "de oude" zullen zijn. :(:)
Het is idd een eye opener,ookal is je beestje nog zo lief,als je ervan af smakt kun je daar je leven lang last van houden ;( .En met een hoofdwond is niet te grappen poehee. -O-
Het kan 1000x goed gaan en nèt die ene verdraaide keer gaat het dan fout >;) ik bedoel stel die tak was er niet geweest dan was ze waarschijnlijk niet eens gevallen ofzo.
Best ellendig als je er zo over nadenkt he? -O-

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:09

Iedere keer weer beginnen hier mensen over een cap, ik word er niet goed van!!! Die vrouw is 30, dus oud en wijs zat om zelf te beslissen om een cap te dragen ja of nee!!! En krijg je dan een ongeluk, waarbij je hoofdletsel oploopt, tja dan is het eigen schuld dikke bult!! (dit klinkt heel hard, dat weet ik, maar het is haar eigen verantwoording om een cap op te zetten of niet) (wil trouwens niet zeggen dat als je wel met cap rijdt je er ongeschonden vanaf komt!!)
Er zullen nu heel veel mensen ove rme heen vallen, maar dit is mijn mening, sorry!!! En ja ik rijd altijd met cap, ongeacht welk paard, wat voor weer, binnenbak, bossen etc.
Ik hoop voor haar dat ze er snel bovenop komt!!!!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:16

Idd, is ze oud en wijs genoeg om zelf te beslissen.
Maar wellicht kunnen andere mensen hier nog wat van leren, want met cap had ze wellicht alleen een hersenschudding gehad.
Dus ik vind het toch belangrijk om te vermelden.

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:45

44Myrthe44 schreef:
Idd, is ze oud en wijs genoeg om zelf te beslissen.
Maar wellicht kunnen andere mensen hier nog wat van leren, want met cap had ze wellicht alleen een hersenschudding gehad.
Dus ik vind het toch belangrijk om te vermelden.

Mensen die bij een manege op les gaan, moeten meteen vanaf het begin af aan een cap op, dus iedereen weet ook dat dat is voor je eigen veiligheid!!! EN als dan iemand meent, dat hij of zij zo goed is, dat hij of zij geen cap meer ophoeft, tja daar heb ik geen medelijden mee!! Je zit op een vluchtdier en ookal is die zo braaf, dan nog kan er iets gebeuren... Imo hoeft het niet meer vermeld te worden, aangezien het algemeen bekend is (hetzelfde met een autogordel!!).

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:14

angela1977 schreef:
Iedere keer weer beginnen hier mensen over een cap, ik word er niet goed van!!! Die vrouw is 30, dus oud en wijs zat om zelf te beslissen om een cap te dragen ja of nee!!! En krijg je dan een ongeluk, waarbij je hoofdletsel oploopt, tja dan is het eigen schuld dikke bult!! (dit klinkt heel hard, dat weet ik, maar het is haar eigen verantwoording om een cap op te zetten of niet) (wil trouwens niet zeggen dat als je wel met cap rijdt je er ongeschonden vanaf komt!!)
Er zullen nu heel veel mensen ove rme heen vallen, maar dit is mijn mening, sorry!!! En ja ik rijd altijd met cap, ongeacht welk paard, wat voor weer, binnenbak, bossen etc.
Ik hoop voor haar dat ze er snel bovenop komt!!!!

Gosh wat reageer je heftig? Volgens mij valt het in dit topic best mee met de reacties over het dragen van een cap? Ik weet dat het er in andere topics soms wel heftig aan toe gaat maar vond het hier nog heel prima....op mij kwam het in ieder geval meer over dat er simpel gevraagd werd naar het al of niet dragen ervan en niet zozeer veroordeling...

T_S_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:20

Snap het nog steeds niet dat mensen buiten zonder cap gaan rijden!!