Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:blijkbaar heeft hij dat gezegd, maar ik snap ook de link met de rest van het artikel niet.
Vind het ook een vreemd artikel. Er wordt gezegd, niet aan de teugels trekken, maar een fatsoenlijke reactie wat dan wel wordt niet gegeven. Daar leer je natuurlijk niets van.
liedje89 schreef:Ik vind de titel inderdaad ook een beetje raar. Dat het grootste gevaar schuild in makke paarden is naar mijn idee ook niet eens waar
pniekepnak schreef:secricible schreef:blijkbaar heeft hij dat gezegd, maar ik snap ook de link met de rest van het artikel niet.
Vind het ook een vreemd artikel. Er wordt gezegd, niet aan de teugels trekken, maar een fatsoenlijke reactie wat dan wel wordt niet gegeven. Daar leer je natuurlijk niets van.
Maar het artikel is ook niet geschreven om ons iets te leren, het is geschreven om nieuws te brengen
pniekepnak schreef:liedje89 schreef:Ik vind de titel inderdaad ook een beetje raar. Dat het grootste gevaar schuild in makke paarden is naar mijn idee ook niet eens waar
Ik denk dat er wel degelijk een kern van waarheid in schuilt. Ik ben bij mijn niet altijd even makke paard namelijk altijd op mijn hoede, en bij makke paarden wordt dat nog wel eens 'vergeten'...
. Zie je bijv vaak bij fjorden en haflingers die doen niet zo gek, zijn niet gauw bang, lopen hun rondje wel maar hebben wel bananen in hun oren en denderen door alles en iedereen heen en vooral als het er echt op aan komt omdat het in aanleg vaak vrij dominante donders zijn
Fred_Kroket schreef:Duh... bij de makste paarden wordt je zelf ook gemakzuchtig en ga je op een buitenritje lekker met een los teugeltje rijden en voetjes uit de beugels want "hij is toch braaf"... Tot die eend opvliegt of die kat uit de bosjes springt en dan pleur je eraf en heb je hoofdletsel en is paardrijden weer de gevaarlijkste sport...
secricible schreef:Oren naar achter = onraad is ook echt flauwekul, een paard dat goed geconcentreerd is heeft ook de oortjes naar achteren. Over het algemeen ben ik meer op mijn hoede als de oren strak naar voren gaan, want dan is er blijkbaar iets wat interessanter is dan mij.
pniekepnak schreef:Ik denk dat er wel degelijk een kern van waarheid in schuilt. Ik ben bij mijn niet altijd even makke paard namelijk altijd op mijn hoede, en bij makke paarden wordt dat nog wel eens 'vergeten'...
Ooh, dan laat ik in het vervolg mijn teugels los als mijn paard er vandoor gaat..Citaat:"Door aan de teugels te trekken kan een paard zich opgesloten voelen."