De KWPN-goedgekeurde Upper-Class (Polansky x Doruto) is deze week verkocht naar Engeland, daar zal hij zowel in de sport als de fokkerij worden ingezet. De tienjarige hengst zal onder het zadel van een Britse Young Rider in de sport verschijnen.
Upper-Class, die werd geboren bij D. Beker-Heuff in Erichem, slaagde voor het KWPN-verrichtingsonderzoek toonde vervolgens een nette eerste veulenjaargang. De tienjarige hengst, die tot nog toe in eigendom van hengstenhouder Lauw van Vliet en Bert Poppelaars was, verscheen zelf op nationaal niveau in de dressuursport onder verschillende ruiters.
Bij de verkoop bemiddelden de gebroeders Marthijs en Leo Brouwer uit het Groningse Leek. Zij verkochten onlangs ook de KWPN-hengst San Remo (v. Wolkentanz) naar Engeland.
ik ben benieuwd of we nu meer van de hengst gaan horen.
Vudress
Geplaatst: 04-10-11 20:18
Welnee, horen we nooit meer iets van. Waardeloos beest, loslaten op de steppe en hopen dat hij daar geen merries tegenkomt...
RolandHitze
Geplaatst: 04-10-11 20:27
Duidelijk taal Vudress...
Van de meeste hengsten die naar het buitenland vertrekken hoor je inderdaad niet heel veel meer... Wie heeft hem de laatste periode gereden/getraind eigenlijk???
De Broertjes Brouwer doen goede zaken. Metall ook al verkocht...!
Thomas
Geplaatst: 04-10-11 20:43
RolandHitze schreef:
Van de meeste hengsten die naar het buitenland vertrekken hoor je inderdaad niet heel veel meer... Wie heeft hem de laatste periode gereden/getraind eigenlijk???
Mara de Vries. (DvB)
haasje20
Geplaatst: 04-10-11 22:43
Thomas schreef:
RolandHitze schreef:
Mara de Vries. (DvB)
Daar stond hij volgens mij al heel lang niet meer...
setteke
Geplaatst: 04-10-11 22:48
Vudress schreef:
Welnee, horen we nooit meer iets van. Waardeloos beest, loslaten op de steppe en hopen dat hij daar geen merries tegenkomt...
Zo, wat een uitspraak. Ik heb hem nog altijd liever dan een gemiddelde steppe-hengst voor mijn penny-merrie
Ik vond het ook echt geen verkeerde hengst, hij is niet passend bij mijn merrie;s en tja dat hij weinig in de spotlight stond ligt aan meerdere dingen dan enkel aan zijn presteren alleen natuurlijk. Wat ik zeg afentoe was er wel een krantenkopje van hem ergens te vinden, dat is al meer dan van een groot deel van de hengsten wat ggk is maar het is geen topper topper. Desalniettemin wel weer een nl fokproduct dat weer de grens over gaat, gaat hard met de nederlandse paarden. Het word verkocht naar het buitenland of ze vallen met bosjes dood neer
@ Elisa2; Ben jij niet in de war met een andere hengst? Upper-Class heeft juist wel een super goed en makkelijk karakter en voor zo ver ik weet zijn de nakomelingen ook meewerkend...
Ik ken ook alleen maar fijne nakomelingen. Hoorde trouwens in het voorjaar al dat ie waarschijnlijk naar het buitenland ging. Nu is het dus eindelijk rond. Misschien horen we er over een tijdje wel meer over dan dat we nu hoorden, als ie t daar een beetje goed doet.
Ketaki
Geplaatst: 05-10-11 20:02
wonderfull schreef:
@ Elisa2; Ben jij niet in de war met een andere hengst? Upper-Class heeft juist wel een super goed en makkelijk karakter en voor zo ver ik weet zijn de nakomelingen ook meewerkend...
verwar je dat misschien met kimberley, daar hoor/lees je over wat moeilijke karakters.