Challenge van de Begijnakker naar Ludo Philippaerts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Challenge van de Begijnakker naar Ludo Philippaerts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 20:43

bron: horsetelex

Ludo Philippaerts wordt de nieuwe ruiter van Challenge vd Begijnakker Z (Chellano Z x Palestro vd Begijnakker). Voor enkele weken kwam er een einde aan de samenwerking tussen Bart Keisse, fokker en eigenaar van Challenge, en Rik Hemeryck. Sindsdien gonsde de geruchtenmolen, waar zou Challenge terechtkomen?

De kogel is door de kerk, Bart Keisse heeft voor Ludo Philippaerts gekozen : "Ik heb altijd een goede verstandhouding gehad met Rik Hemeryck en waardeer hem als mens en als ruiter. Challenge is een paard dat je maar één keer in je leven fokt, het is uniek en eenmalig en daarom wil ik er het maximum uithalen. Om die reden zocht ik een ruiter met nog meer ervaring en dat laatste vond ik bij Ludo Philippaerts."

"Na het nieuws dat Challenge bij Rik weg was, hebben veel ruiters me gecontacteerd, uit binnen en buitenland. Ik wou in de eerste plaats Challenge voor de Belgische sport reserveren, daardoor vielen al enkele geïnteresseerden af. Een tweede voorwaarde was dat Challenge het eerste paard van de nieuwe ruiter zou worden, opdat hij alle kansen zou krijgen. Zo kwam ik uit bij Ludo", aldus Bart Keisse: "Ik geef toe dat ik droom van Londen, van de Olympische Spelen. Al ben ik ook nuchter genoeg om te beseffen dat een Olympische selectie geen evidentie is. Ik geloof dat Challenge de kwaliteiten heeft om Olympische Spelen te springen, en daarom wil ik alles in het werk stellen om daar achter te komen en daar kan Ludo, met al zijn ervaring op het hoogste niveau, me bij helpen", besluit Keisse.

Voor Ludo is de komst van Challenge een geschenk uit de hemel, hij bruist van enthousiasme en is gemotiveerder dan ooit om met Challenge terug aan te sluiten bij de top : "Geen sprake van dat Challenge naar mijn zonen gaat", lacht Ludo : "Challenge is mijn nieuwe toppaard, ik heb dankzij Challenge volop ambitie voor de topsport", besluit een gedreven Philippaerts senior.