Vlekkeloze tweede verrichtingsdag van het NRPS stamboek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vlekkeloze tweede verrichtingsdag van het NRPS stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 08:04

http://www.nrps.nl

Afbeelding
Chapter Leatherdale.

De tweede beoordelingsdag van het verrichtingsonderzoek op 26 september is probleemloos verlopen. Alle deelnemers aan de tweede verrichtingsdag lieten zich weer in de drie basisgangen onder het zadel beoordelen en moesten hun inzet tonen bij het springen van dit lijntje. Dit leverde voor niemand problemen op. Niet alleen de springgefokte hengsten, die veruit in de meerderheid zijn bij de rijpaarden, maar ook enkele pony’s onderscheidden zich positief op dit onderdeel.

Twee rijpaardhengsten en een D-pony, die bij de eerste verrichtingsdag niet mee konden doen, kwamen nu onder het zadel in de baan en lieten zich naar behoren zien. Het waren C’est la Vie (Carpe Diem x Poor Boy) van Anton Geessink, Conlato (Contender x Calato) van Cees van den Oetelaar en de D-ponyhengst Neyo van de Beekerheide (Neptune van de Beekerheide x Isarco) van Jan van Beek.
“Nieuw” in het deelnemersveld was ook WK- en PAVO- combinatie So You Know (Scandic x Krack C) met Jennifer Sekreve. Deze hengst heeft zich goed laten zien op het WK en eindigde als vierde in de PAVO-finale voor vijfjarigen. Vanwege deze recente successen kreeg So You Know ontheffing voor de eerste verrichtingsdag. Bij zijn eerste optreden in het NRPS-verrichtingsonderzoek maakte hij zoals verwacht veel indruk met zijn geweldige draf en galop, maar weerde zich ook dapper bij het springen van het lijntje.
De vijfde hengst die voor het eerst optrad voor de verrichtingscommissie, was de vierjarige Chapter Leatherdale (Lord Leatherdale x Negro) van Gertjan van Olst. Deze hengst is op 6 september per advieskeuring goedgekeurd. Dit was na de eerste verrichtingsdag, die hij normaalgesproken dus nog zou moeten inhalen. Maar Chapter Leatherdale heeft net als So You Know de PAVO-finale gelopen (10e plaats bij de vierjarigen) en kreeg ontheffing. Nu liep hij dus alle onderdelen mee en liet zich ook voorbeeldig zien bij het springen van het lijntje.

Behalve de vijf hengsten die voor de eerste keer door de verrichtingscommissie werden beoordeeld, kwamen de volgende hengsten in de baan:
De rijpaardhengsten Antonio (Acapulco x Franco), Bodubai (Berlin x Jodikus), Daloxe Corton DN (Dollar de la Pierre x Baloubet du Rouet), Dublin (Darco x Animo), Grandino CSG (Graf Grannus x Zeus), L’Apache (Lucky Boy x Metall), Quba Libre B (Quaprice x Lord Calando), Valentino (Vivaldi x San Remo) en Tinka’s Hope (Tinka’s Boy x Royal Feu), de ponyhengsten Bolheim’s Simon (Boomer x Manolito), Don Castello du Bois (Dornik B x Eduard), Empire (Eindershof Jamai x Casper), Kalido II van Klaverborch (Khadiboj van Klaverborch x Kooihûster Teake), Le Ceanu (Le Matsjo x Valentino), Woodstock (Wengelo’s Ricardo x Verona’s Bo-Gi), Zapp (Zodiak x Mufaq ox), Zeppe van de IJsseldijk (Zodiak x Boyco) en Zip (Zodiak x E-Boy), en de Arabisch volbloedhengst Sagrand ox (Grand ox x Naslednik ox).

Afbeelding
C'est La Vie

Afbeelding
Neyo van de Beekerheide.

Afbeelding
So You Know.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:16

Jammer dat Neyo nog steeds op eieren liep.... Verder waren er wel mooie pony's en paarden bij.
Wat mij wel opviel is dat bij de pony's er veel verschil is in type.

Armanie

Re: Vlekkeloze tweede verrichtingsdag van het NRPS stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:13

Neyo is toch al een oudere pony ofniet?
Want volgens mij reeds Karin daar altijd mee bij de pony's?! en dat is al een hele tijd gelede

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:57

Neyo is een 3 jarige...
En naar wat ik begrepen had (of ik haal 2 dingen door elkaar :o ) hebben ze wat problemen gehad met het beslag :(:)

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:42

Hij liep alleen voor op ijzers achter blote voeten, maar hij had echt au

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:09

macke schreef:
Jammer dat Neyo nog steeds op eieren liep.... Verder waren er wel mooie pony's en paarden bij.
Wat mij wel opviel is dat bij de pony's er veel verschil is in type.

klopt. Dit komt omdat NRPS geen ras is, waardoor pony's NF,Welsh, Conn, DR etc. bloed mogen hebben (mits de % ox behaald wordt). hierdoor is er geen eenduidig NRPS ponytype.

janouke schreef:
Neyo is toch al een oudere pony ofniet?
Want volgens mij reeds Karin daar altijd mee bij de pony's?! en dat is al een hele tijd gelede

Rianneke schreef:
Neyo is een 3 jarige...
En naar wat ik begrepen had (of ik haal 2 dingen door elkaar :o ) hebben ze wat problemen gehad met het beslag :(:)

Neyo is een nog maar 4 jarige ponyhengst en stamt idd af van de ponyhengst Neptune vd Beekerheide waar Karin vroeger succes vol was in de ponysport

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:11

Die Chapter is zo,n leuk beest!
Niet alleen onder het zadel maar ook in de omgang en zijn stalgedrag is super.

Ik was laatst bij Gert-Jan op stal om mijn merrie weg te brengen, en heb nog een hele tijd bij Chapter gestaan.
En als ik dan weg liep begon hij zachtjes te hinneken van heej kom eens terug jij, dan mooie koppie helemaal scheef.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:33

Go Neyo! Is een heerlijke pony en erg fijn in de omgang.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:42

Zitten mooie paarden bij!