Nederlandse mentop maakt zich op voor het NK mennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nederlandse mentop maakt zich op voor het NK mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 18:37

http://www.knhs.nl

Afbeelding
IJsbrand Chardon tijdens Horse Event.
foto: LoveLeandro.

De nationale enkel-, twee-en vierspanmenners en de tandemrijders maken zich op voor het Nederlands Kampioenschap, dat op 1 en 2 oktober wordt verreden in Deurne. Aan de start van deze seizoensafsluiter komen onder meer Europees Kampioen vierspannen 2011 IJsbrand Chardon (Den Hoorn) en tweespanrijder Tom Engbers, winnaar van het WK brons 2011.

IJsbrand Chardon gaat voor zijn 23ste nationale titel. De viervoudig Wereldkampioen kan stevige concurrentie verwachten van zijn gouden teamgenoten Koos de Ronde en Theo Timmerman.
Bij de tweespannen bindt Tom Engbers de strijd aan met onder meer de titelverdediger Raymond Letteboer en zijn gouden WK-teamgenoten Gerard Leijten en Harrie Verstappen.
Voor de enkelspan paarden is dit NK het hoogtepunt in hun WK-tussenjaar. Nationaal kampioen Jan van den Broek nam vorig jaar in Deurne afscheid als actieve menner. Inmiddels heeft zijn zoon Wilbrord van den Broek met succes de leidsels van Oscar overgenomen en zal hij evenals onder andere de dit seizoen zeer sterk presterende Christiaan Provoost een gooi doen naar de nationale titel.
De tandemrijders strijden in Deurne voor het eerst in het Nederlands Kampioenschap. Voorheen stond er voor deze gemengde rubriek met paarden en pony’s een Verenigingskampioenschap op het programma.

Op zaterdag 1 oktober strijden de deelnemers op de terreinen van de Nederlandse Hippische Beroepsopleidingen in Deurne in de dressuur en de vaardigheid. Op zondag 2 oktober staat de spectaculaire marathon op het programma, waarin acht hindernissen zijn opgenomen. Na de marathon zijn de nieuwe Nederlandse kampioenen bekend.

Meer informatie: http://www.vierspannendeurne.nl

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:47

ik verwacht dat Chardon gaat winnen bij de vierspannen maar het lijkt me moeilijk voor hem om zich op te laden na het pony wk, dan is een nk iets minder interessant lijkt me
! ben erg benieuwd hoe van den Broek het gaat doen, zou wel bijzonder zijn als hij dit jaar al het NK zou winnen!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:34

Ijsbrand doet alleen de mee bij de paarden, het is zijn zoon die de vierspan pony's EK heeft gereden.
Hij zal dus zeker wel opgeladen zijn voor deze wedstrijd.

We wensen alle vierspanners natuurlijk succes....

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:20

kally schreef:
Ijsbrand doet alleen de mee bij de paarden, het is zijn zoon die de vierspan pony's EK heeft gereden.
Hij zal dus zeker wel opgeladen zijn voor deze wedstrijd.

We wensen alle vierspanners natuurlijk succes....

ja ik ben ook echt niet gek!

maar misschien moet je ff in zijn schoenen gaan staan.. bijna 1 week met zijn zoon op pad geweest op een wk.. het eerste wk van bram, hij wint.. trotse vader enz enz en dan meteen de knop omzetten voor een nk

ik denk dat ijsbrand wel wint maar dat hij minder zin heeft dan normaal of hoe je dat dan ook moet verwoorden

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:40

Nou neem mij vooral niet kwalijk, zo was het dus niet te lezen.....
By the way, hij is altijd in the mood om te winnen en zeker voor deze titels....

En of hij wint, gun het de anderen net zo, we zullen zien zondag......