Wetenschappelijk Paardencentrum opent haar deuren in Belgie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wetenschappelijk Paardencentrum opent haar deuren in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:13

www.horses.nl

Zondag opende het Belgian Center for Equitation Science (BCES) officieel haar deuren in het Belgische Aubel. Het centrum wil de wetenschappelijke kennis over het gedrag van paarden vergroten. Daarmee is het volgens gedragsbioloog Marc Pierard, wetenschappelijk directeur van BCES, mogelijk het welzijn en de prestaties van paarden en de veiligheid van de ruiters te verbeteren.

“Doe dingen niet meer omdat men het altijd zo gedaan heeft, doe dingen omdat hun juistheid wetenschappelijk aangetoond werd”, is de boodschap van BCES. Zondag gaf de Australische gedragswetenschapper Andrew McLean demonstraties tijdens de opening. Hij vormde de inspiratiebron voor het nieuwe centrum.

s6801881

Re: Wetenschappelijk Paardencentrum opent haar deuren in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:19

Interessant! Ik hoop dat ze ook het een en ander kunnen publiceren voor het grote publiek, ben heel benieuwd naar de onderzoeken :))

Elanor

Re: Wetenschappelijk Paardencentrum opent haar deuren in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:46

Klinkt interessant! Is het centrum ook gelinkt aan het ISES? :)

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 06:38

Heel veel succes gewenst met het BCES.
Ik heb de dag ervoor een clinic van Andrew Mclean samen met Marc Pierard bijgewoond. Het was in 1 woord: Geweldig!
Ik wens alle paarden en de mensen die met hen omgaan een training op deze manier.

Andrew Mclean is gelinkt aan het ISES dus het BCES ook lijkt me.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:37

Interessant!!

Hoop ook de publicaties tegemoet te zien :)

lottetheuwis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:04

weet iemand hoe je dit centrum kan bereiken via telefoon/e-mail? Ik ben zelf wetenschapper en zou graag in contact met hen komen...

Als je het op internet googlet vind ik enkel artikels in de pers dat het geopend is, maar verder niets...

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:32

lottetheuwis schreef:
weet iemand hoe je dit centrum kan bereiken via telefoon/e-mail? Ik ben zelf wetenschapper en zou graag in contact met hen komen...

Als je het op internet googlet vind ik enkel artikels in de pers dat het geopend is, maar verder niets...

Je kunt wellicht een mailtje sturen via het ISES: http://www.equitationscience.com/contact.html

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:03

Dit kreeg ik van Marc Pierard toegestuurd, dit centrum ligt, voor mij helaas, in het Franstalige deel van België maar Marc spreekt Nederlands:

Présentation par Marc Pierard (éthologue et directeur scientifique du Belgian Center for Equitation Science), suivie par questions-réponses. Exposé sur la théorie de l'apprentissage au service de l'équitation: comment le cheval apprend vraiment et comment nous pouvons appliquer cela à l'avantage de l'homme et du cheval. Inscription obligatoire (7€) (http://www.ecuriesdescoudriers.be/PAGES ... ivites.htm).

Wie weet heb je hier wat aan.