Belgisch Studbook Zangersheide is veertien hengsten rijker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Belgisch Studbook Zangersheide is veertien hengsten rijker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 10:43

http://www.dehoefslag.nl

Het Belgische Studbook Zangersheide is na de derde en laatste dag keuren veertien gekeurde hengsten rijker. In totaal werden negen twee- en driejarigen gekeurd. Een primeur hierbij was voor Chellano Alpha Z (v. Contender). Het genetische evenbeeld van Chellano Z is de eerste kloon die op een reguliere hengstenkeuring is verschenen én goedgekeurd. Tot de drie oudere hengsten die onder het zadel werden gekeurd behoorde ook Cosun (v. Up to Date), de oud-kampioen van de KWPN hengstenkeuring.

Op basis hun sportresultaten werden tot slot de oudere Luganer (v. Landclassic) en Contador (v. Condor M) gekeurd. Zes reeds gekeurde hengsten doorstonden met goed gevolg hun op vijfjarige leeftijd verplichte bezichtiging onder het zadel.

s0173957

Re: Belgisch Studbook Zangersheide is veertien hengsten rijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:15

Maar geen enkele nakomeling of eender welk paard met Chellano Alpha Z in z'n pedigree, zal, met de huidige regels, ooit internationaal kunnen gestart worden.
De FEI geeft namelijk geen FEI-paspoort aan paarden die gekloond zijn, of aan hun nakomelingen.

Best idiote regel vind ik, maar kom...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:09

Yeah Cosun zit er bij. Super gave hengst!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:49

s0173957 schreef:
Maar geen enkele nakomeling of eender welk paard met Chellano Alpha Z in z'n pedigree, zal, met de huidige regels, ooit internationaal kunnen gestart worden.
De FEI geeft namelijk geen FEI-paspoort aan paarden die gekloond zijn, of aan hun nakomelingen.

Blijkbaar wil Melchior dan een precedent scheppen om de regelgeving van het FEI op losse schroeven te kunnen krijgen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:14

Ik heb gister het vrijspringen gezien maar vond de gemiddelde kwaliteit niet fantastisch :n Er waren maar 3 toppers in mijn ogen.. :+

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:22

Hoe zit dat nu met Cosun, Bij het verrichtingsonderzoek eruit gegooid met cornage en nu wel ggk bij Zangersheide. Heeft die nu wel of geen cornage.

Vreemde is dat het KWPN vorig jaar wel de hengst Peppermill heeft erkent en die was er ook uitgegooid met cornage.

Dat ten voeten treden van de eigen regels maakt het voor de fokker gewoon een aanfluiting in mijn ogen.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:27

En welke 14 hengsten zijn nu dan goedgekeurd? Dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:53

Lees ik nu goed? Er werden er in totaal 9 gekeurd maar 14 goedgekeurd?

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:59

malloesje schreef:
Ik heb gister het vrijspringen gezien maar vond de gemiddelde kwaliteit niet fantastisch :n Er waren maar 3 toppers in mijn ogen.. :+

En welke waren dat ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:59

Nou, als de Chellano-kloon net zulke fijne paarden afleverd als wijlen Chellano Z zou ik er zo een hele stal van vol willen hebben hoor! No problemo.

Met de hedendaagse technieken zal de FEI de regelgeving wel aan moeten passen. Ik begrijp best dat een directe kloon niet meer op internationaal niveau mag worden uitgebracht, dit zou een beetje valsspelen zijn. Maar de nakomelingen dat snap ik niet zo.. :n

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:15

Ik weet het niet ik vindt het op de een of andere manier niet ethisch verantwoord zo'n kloon.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:05

Das iets waar iedereen z'n mening over heeft è... bij dieren heb ik er geen enkel probleem mee.
Al is het een kloon, toch zal hij anders zijn...