Springruiter Eric van der Vleuten heeft besloten om door te gaan met de wedstrijdsport. De Mierlonaar (48) zei zondag na het EK in Madrid dat hij serieus overwoog om te stoppen.
Even daarvoor had hij met zijn paard VDL Groep Utascha SFN een lelijke smak gemaakt. Van der Vleuten gunde zichzelf een paar dagen bedenktijd. De ruiter heeft ingezien dat hij nog teveel plezier beleeft aan zijn sport om ermee te stoppen.
Hij ontkent dat de het Springpaarden Fonds Nederland op zoek is naar een andere ruiter/amazone voor Utascha. Als Van der Vleuten zich kwalificeert voor de Spelen van Londen, zal hij ook zeker gaan.
tsja, hoe vaak ik wel niet heb geroepen dat ik ermee zou kappen. Kan me best voorstellen dat de twijfel ook bekende ruiters treft.. Fijn dat ie door gaat, sympathieke kerel
Ik vind de val ook zeker voor het paard erg naar om te zien. Die zal wel spierpijn in zijn hals gehad hebben na afloop. Goed dat hij toch door gaat. Maar ik snap wel dat hij in eerste instantie het overwoog.
Goed dat ie doorgaat! Nu stoppen lijkt me een naar gevoel te geven over je sportcarriere voor de rest van je 'pensioen'. Beter stoppen op een hoogtepunt en niet na een dieptepunt...
Gelukkig gaat hij door. Dit zou ook geen mooie afsluiting zijn van zijn carrière. Ben benieuwd wanneer hij weer aan de start komt, hopelijk heeft Utascha er weer zin in. En idd geen angst aan over gehouden..
Ik ben toch wel blij dat hij heeft besloten de draad weer op te pakken. Ik vind het een man met erg veel kunde en gevoel voor de paarden, die we echt in het team zouden missen in 2012