Aankomend weekeinde WK voor ponymennen in Lipica

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aankomend weekeinde WK voor ponymennen in Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:53

www.hoefnet.nl

Van 21 tot en met 25 september is de Lipizzaner stoeterij in Lipica, Slovenië, gastheer van het vijfde WK voor ponymenners. Zevenenzeventig deelnemers uit 17 landen nemen het tegen elkaar op in de rubrieken enkel-twee,-en vierspan pony’s.

Wereldkampioene Melanie Becker (NED) verdedigt haar titel met haar WK-pony Ostara’s Sandor. Wereldkampioen tweespan pony’s Daniel Schneiders uit Duitsland heeft met succes de overstap gemaakt naar de vierspan pony’s en zal dan ook in deze rubriek uitkomen op het WK. Een van zijn grootste concurrenten is zijn landgenoot en regerend Wereldkampioen Tobias Bücker.

De oudste deelnemer is de 65-jarige Hannu Kalalahti uit Finland, die zijn WK-debuut maakt. David Palkovics uit Hongarije is met zijn 13 jaar de jongste deelnemer aan het WK. Hij viert op de marathondag van zijn eerste WK zijn 14de verjaardag.
Er nemen zes landenteams deel, die ieder bestaat uit minimaal 1 en maximaal 2 deelnemers per rubriek per land. Titelverdediger Duitsland en zilveren medaillewinnaar van 2009 Nederland worden gezien als favorieten voor de teammedailles.

De dressuur en de vaardigheid worden gehouden in het stadion wat omgeven is door zitplaatsen voor de toeschouwers. De Zwitserse O-parcoursbouwer Christian Iseli is verantwoordelijk voor de parcoursen in Lipica. De oud-vierspanrijder heeft acht prachtige hindernissen ontworpen die dicht bij elkaar zijn gesitueerd op de terreinen van de stoeterij. Naar Nederlands voorbeeld wordt er in Lipica voor het eerst een uitstaptraject uitgezet na de finish van de marathon om alle pony’s de gelegenheid te geven op adem te komen voor de veterinaire controle.

EllaBellaah

Re: Aankomend weekeinde WK voor ponymennen in Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:47

Wat leuk daar ben ik geweest! Wordt het ook op tv uitgezonden?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:08

Zover ik weet, en wat ik ook denk, wordt het ponymennen niet uitgezonden. Zelf word ik up-to-date gehouden door mijn broertje die vandaag is vertrokken met het vliegtuig naar Lipica, hij moet groomen bij een vierspan :-)

Ik wens dan ook alle deelnemers heel veel succes!

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:00

je broertje moet zeker groomen bij marcel de vries raad ik zo? :D :o wens ze maar veel succses *\o/* :o

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:07

ik wens manon van kasteren heel veel succes. *\o/* +:)+
en natuurlijk binc die het vast goed gaat doen. *D

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:46

ik wens ze allemaal suc666 ;) :+

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:04

@tomason, ja klopt, ik zal t doorgeven.

Ea is trouwens live te volgen via Hoefnet.nl

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:43

@jaggie jaaaaa dat weet ik al ;) zit de heledag al op school in ieder vrij momentje te kijke :+

weet iemand of de marathon ook op die site komt te staan? de vaardigheid denk ik wel want die is denk ik gewoon in de zelfde piste? *D