Steffen Peters over de 80% dankzij de lopende band.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Steffen Peters over de 80% dankzij de lopende band.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 11:11

Vorig week ging Peters tijdens het nationaal Kampioenschap voor de eerste keer over de 80% in de GP-special
Deze prestatie wijdt hij aan een, voor hem, nieuwe trainingsmethode door Ravel veel werk op de lopende band te laten doen.

Op de derde plaats in deze proef was voor Sagacious HF ( Welthit II x Cocktail) De hengst Bojengel en Sagacious hebben de merrie Arella als grootmoeder. Arella leverde ook al het GP-paard Gambol.

meer:
http://www.dressage-news.com/?p=12925

BigOne

Re: Steffen Peters over de 80% dankzij de lopende band.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:07

Filmpje zou mooi zijn.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:34

Bij mijn vriend thuis hebben ze ook een lopende band (zij verkopen deze) en paarden die voor een blessure in behandeling zijn bij hun, boeken ook goede resultaten op deze lopende band.

En indd, filmpje zou mooi zijn!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:36

AnneH_87 schreef:
Bij mijn vriend thuis hebben ze ook een lopende band (zij verkopen deze) en paarden die voor een blessure in behandeling zijn bij hun, boeken ook goede resultaten op deze lopende band.

Nu ben ik nieuwsgierig, wat maakt het dan voor verschil of een paard op zo'n band staat of bijvoorbeeld in een stapmolen?
Ik heb er weleens een gezien, bij Meulendijks hebben ze er een, leek mij vooral ruimte-technisch een handig ding, neemt weinig plaats in maar doet het verder nog iets aparts dan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:38

_Esther_87_ schreef:
AnneH_87 schreef:

Nu ben ik nieuwsgierig, wat maakt het dan voor verschil of een paard op zo'n band staat of bijvoorbeeld in een stapmolen?
Ik heb er weleens een gezien, bij Meulendijks hebben ze er een, leek mij vooral ruimte-technisch een handig ding, neemt weinig plaats in maar doet het verder nog iets aparts dan?

Op een lopende band lopen ze alleen maar rechtuit, eventueel met een kleine helling erin. In een stapmolen lopen ze constant in een bocht.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:01

Zo blond ben ik nog net niet dat ik dat niet snap...Het gaat mij om de connectie met het hoger scoren in de ring uiteraard. En hij gaat niet ineens over de 80% omdat ie nu rechtuit moet lopen in plaats van in een rondje hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:58

Misschien dat ze door de helling toe te passen het paard z'n achterhand extra kunnen ontwikkelen, tja en een zeer sterke achterhand is voor elk correct gereden paard een voordeel.

_Esther_87_ schreef:
Zo blond ben ik nog net niet dat ik dat niet snap...Het gaat mij om de connectie met het hoger scoren in de ring uiteraard. En hij gaat niet ineens over de 80% omdat ie nu rechtuit moet lopen in plaats van in een rondje hoor.

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:03

"The routine is for Rave to walk on the treadmill for 10 minutes on the flat, five minutes on an incline, another five minutes on the flat and then seven or eight minutes on a steeper incline."
Staat in het artikel uit de link van de OT.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:57

_Esther_87_ schreef:

Dan moet je mijn post nog maar een keer gaan lezen voor je zo onbeleefd reageert.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:27

Evelli schreef:
_Esther_87_ schreef:

Dan moet je mijn post nog maar een keer gaan lezen voor je zo onbeleefd reageert.

Er staat in jouw post niks over waarom hij in de ring hoger scoort en dat is waar ik naar vroeg, naar de toegevoegde waarde. Nogmaals, ik snap echt wel wat een lopende band is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:29

Evelli schreef:
Op een lopende band lopen ze alleen maar rechtuit, eventueel met een kleine helling erin. In een stapmolen lopen ze constant in een bocht.

Zo moeilijk is het niet om te lezen hoor :)
Met helling training wordt de achterhand specifiek getraind, waardoor ze beter kunnen dragen achter en ze dus betere prestaties zullen geven :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:35

Evelli schreef:
Evelli schreef:

Zo moeilijk is het niet om te lezen hoor :)
Met helling training wordt de achterhand specifiek getraind, waardoor ze beter kunnen dragen achter en ze dus betere prestaties zullen geven :)

En dat maakt nog verschil bij een GP paard? Want mij lijkt dat een paard wat al sterk genoeg is om pi/pa en pirouttes te maken, een makkie heeft aan heuveltje-op stappen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:37

Blijkbaar wel :+ anders zou hij geen betere resultaten als eerder behalen :+ daar gaat het hele artikel over :+

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:46

Dit is duur-inspanning, pi/pi en pirouettes zijn een vorm van krachtinspanning. Is dus een andere belasting en je traint uithoudingsvermogen.

Lijkt mij ook behoorlijk overdreven om daar enkel die 80% aan te verbinden, maar dat is typisch amerikaans denk ik dan maar.