Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:http://www.horsetelex.nl
Het doek is gevallen voor Dude (v.Vivaldi). De reservekampioen van de KWPN-hengstenkeuring werd gisteren bij de tweede zadelpresentatie niet geaccepteerd voor het verrichtingsonderzoek. Zeven hengsten kregen het rode licht.
De veelbesproken Dude werd niet geaccepteerd omdat hij niet goed handelbaar was. Ook de vorm van de voorvoeten werd bekritiseerd.

Senja_x schreef:Karakter en erfelijke aandoeningen zouden wat mij betreft eens flink meegenomen moeten gaan worden. z
Kaja schreef:Senja_x schreef:Karakter en erfelijke aandoeningen zouden wat mij betreft eens flink meegenomen moeten gaan worden. z
Laten we vooral de ruiters dan niet vergeten!
Veelal schatten mensen zichzelf hoger in dan ze aankunnen....
En laten we vooral het fokdoel van het KWPN niet vergeten!
Dat gemekker ook altijd over die Jazz'en!
Je kan elk paard zo gek krijgen als je zelf wilt en van elke hengst zit er wel eens een 'rotte' tussen.
Maar ik word er niet goed van dat als het niet klikt, het paard daar de schuld van krijgt en er in een verkoopadvertentie staat "Het is wel een echte Jazz"
Vienna2007 schreef:Er moet ook eens gewoon gefokt worden naar de vraag, en niet naar de mode.
Gebruikerspaarden, punt uit. Nederland zit meer vol met laffards dan goede ruiters die met die beesten om kunnen gaan.
Wesley_D schreef:tiswatofnie schreef:Van mij mogen ze strenger zijn want de zoveelste Jazz "Chagall" met zijn mega scheve voorvoeten wordt wel goedgekeurd????
Moet je eens met een merrie voor de keuring verschijnen met zulke voeten!
D'obertje is er kampioen mee geworden.
Een merrie van de ''gemiddelde'' fokker wordt er geen ster mee ,laat staan kampioen !Kaja schreef:Vienna2007 schreef:Er moet ook eens gewoon gefokt worden naar de vraag, en niet naar de mode.
Gebruikerspaarden, punt uit. Nederland zit meer vol met laffards dan goede ruiters die met die beesten om kunnen gaan.
Een ieder is vrij in het kiezen van een stamboek.
Kies je voor het KWPN, dan moet je je ook verdiepen in het KWPN en minimaal weten wat het fokdoel betreft.
Vienna2007 schreef:Maar de fokkers willen allemaal de beste de mooiste en de knapste fokken, als waardering, maar de enige waardering die die beesten krijgen die niks bereiken, is 20 verschillende adressen in zijn levensjaar. En een overschot aan allemaal mislukte mode paardjes, waar heel internet vol mee staat.
ceasario schreef:Sky_As schreef:En slechte voeten.
maar goed, wie weet zien we hem nog wel terug (volgend jaar goede pavocup ofzo)
En dan nog heeft hij de verkeerde poten.!
Eindelijk begint men te begrijpen dan ongelijke voeten een ramp is voor elke gebruiker..