Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kris schreef:Ze vragen in het ziekenhuis altijd of je met varkens of koeien in aanraking bent geweest ivm de MRSA bacterie. Misschien moeten ze in het vervolg ook vragen of men met paarden in aanraking is geweest!
. CM_ schreef:Mrsa komt veel meer voor dan je denkt.
Helaas zijn ze in het ziekenhuis nog lang niet streng genoeg op mrsa.
Ik moest me voor elk bezoek laten testen, moest dit monster altijd zelf naar het ziekenhuis brengen, naar het lab, dat midden in het ziekenhuis zat.
Hoezo onzinnig dan...
Want als bekend is dat je mrsa hebt, dan lopen de artsen in maanpakjes bij wijze van spreken.
Maar een eventueel besmet persoon mag wel het hele ziekenhuis door om het monster bij het lab af te geven?
Wat een onzin dus...
Ik ken meerdere mensen die mrsa hebben/hadden. Vooral mestvarkens geven het erg door.
Ik zal het ook vast wel eens gehad hebben, heb 8 jaar met varkens gewerkt.
) dicht zijn. En ik weet niet wat je nog strenger wilt zien. Maar ik loop al met schort, handschoenen, mondkapje, haarnetje op. Laat me iedere week testen als ik bij iemand binnen geweest ben. Strikte isolatie in druk kamers, is er maar iets niet goed aan de deur/kamer gaat er direct een heel alarm over de afdeling! eempiej schreef:CM_ schreef:Mrsa komt veel meer voor dan je denkt.
Helaas zijn ze in het ziekenhuis nog lang niet streng genoeg op mrsa.
Ik moest me voor elk bezoek laten testen, moest dit monster altijd zelf naar het ziekenhuis brengen, naar het lab, dat midden in het ziekenhuis zat.
Hoezo onzinnig dan...
Want als bekend is dat je mrsa hebt, dan lopen de artsen in maanpakjes bij wijze van spreken.
Maar een eventueel besmet persoon mag wel het hele ziekenhuis door om het monster bij het lab af te geven?
Wat een onzin dus...
Ik ken meerdere mensen die mrsa hebben/hadden. Vooral mestvarkens geven het erg door.
Ik zal het ook vast wel eens gehad hebben, heb 8 jaar met varkens gewerkt.
Hoe wil je iemand dan het ziekenhuis brengen, via het dak direct de kamer in gehesen?? Een isolatie zal hoe dan ook nooit water (mrsa) dicht zijn. En ik weet niet wat je nog strenger wilt zien. Maar ik loop al met schort, handschoenen, mondkapje, haarnetje op. Laat me iedere week testen als ik bij iemand binnen geweest ben. Strikte isolatie in druk kamers, is er maar iets niet goed aan de deur/kamer gaat er direct een heel alarm over de afdeling!
Ziekenhuizen zijn er super streng in, zeker in vergelijking met verpleeg/verzorgingshuizen waar er vaak gewoon niets mee gedaan wordt en waar de kans op kruisbesmetting vele male groter is.