Afgelopen weekend werden de wedstrijden verreden voor het Belgisch Kampioenschap voor Jonge Paarden (4, 5, en 6- jarige) in het Zilveren Spoor. De wedstrijd voor vijfjarigen werd gewonnen door I.P.S Bon Bravour met Tom Franckx, die getraind wordt door Anky van Grunsven.
Op vrijdag en zaterdag werden de kwalificaties gereden voor de finale van zondag. Bij de 5-jarigen was het I.P.S Bon Bravour (sBs/KWPN), die zowel op vrijdag als op zaterdag overtuigend de leiding nam door met respectievelijk 81,50% en 80,84% te scoren. Zondag wist de combinatie wederom overtuigend de hoogste score ( 82,66%) te behalen, met maar liefst 9% los van de nummer twee, en werden daarmee uiteindelijk met overmacht Belgisch Kampioen van de 5-jarigen. Tom Franckx vertelt: “Hoewel het in de lijn der verwachting lag, moet er toch nog altijd worden gereden. Maar zoals eerder gezegd is I.P.S Bon Bravour een paard wat er altijd voor je staat! En dat is nu dus ook weer gebleken”.
Voor Tom Franckx is deze titel nog waardevoller, temeer omdat hij na verschillende jaren van deelname niet meer de eeuwige tweede blijkt te zijn, laat hij opgelucht weten.
Super hoor...het is hem van harte gegund!!! Het is ook een super fijne ruiter, met een geweldig paard onder zijn kont
En idd LP jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd, meid wat zal jij trots zijn!
Suzanne F.
Geplaatst: 13-09-11 14:16
Lilliputter schreef:
Toppers!!
Super!! Jij ook gefeliciteerd Lilli!
Maristj
Geplaatst: 13-09-11 14:53
heb de finaleproef kunnen meevolgen en wat heeft hij netjes gereden!! terecht hoge punten na een hele nette proef! en wat kan dat paard lopen!!! vriendin van me heeft foto's genomen van hem tijdens de proef mss dat zij er nog eentje zal plaatsen hier
ladyisabelle
Geplaatst: 13-09-11 14:54
Super weer van BB, alleen maar goede berichten hoor ik van hem!
Lilliputter schreef:
Toppers!!
Is hij ook nog steeds in jouw eigendom of is hij verkocht? iig gefeliciteerd met je fokproduct!
Stephtj
Geplaatst: 13-09-11 16:32
Gefeliciteerd! Het was idd een terechte overwinning. Ik heb wat foto's genomen. Kwaliteit is beetje achteruit gegaan door de ruis. In die piste kan ik erg moeilijk zuivere foto's nemen.