Bokt op Horse Event: verslag van vrijdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Bokt op Horse Event: verslag van vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 23:33

Bokt.nl

Vandaag was de eerste dag van de tiende editie van Horse Event in Deurne. Deze eerste dag was een succesvolle dag: ondanks het natte weer van de voorgaande dagen. De organisatie van HE heeft het probleem van de drassige paden goed opgelost door houtsnippers te strooien. Zo bleef het terrein goed begaanbaar.

Afbeelding
Een aangespannen combinatie. Foto: Jinte

Deze eerste dag was veel aangespannen rijden te zien in de Bit Piste. Daarnaast waren er ook diverse andere interessante clinics te zien in de diverse pistes op het terrein. Annemarie van der Toorn is de dag gestart met het eerste probleempaard dat via Bokt is uitgekozen, Roco van KG-Images. Na afloop was zij samen met de eigenaresse van Roco in de Boktlounge voor een live discussie met de bezoekers. 's Middags is Annemarie opnieuw in actie gekomen, ditmaal in de NH cirkels met het eerste trailer-probleem, het paard Tamara van Summerfeel.

Afbeelding
Tamara zet een eerste voetje in de trailer. Foto: Jinte

In de Boktlounge was een interessante presentatie te volgen van Bokker Skippy1, ofwel Jessica Reurig, over de domesticatie van het moderne paard en luchtzuigen. Deze geslaagde clinic heeft ons een hele duidelijke kijk op stereotype gedrag gegeven en hoe hier mee om te gaan. We willen Jessica dan ook nogmaals bedanken voor haar bijdrage.

Verder zijn vandaag Machteld van Dierendonck, Lammert Haanstra en Emiel Voest aan het woord geweest in de Bokt Lounge, elk over hun specifieke vakgebied. Het programma in de lounge werd afgesloten door Vanessa Bee die kwam vertellen over het bijzondere Horse-agility, eerder te aanschouwen in de Bit Piste.

Afbeelding
Emiel Voest vertelt in de Boktlounge

Morgen is iedereen natuurlijk weer van harte welkom in de Bokt Lounge want ook het programma voor de zaterdag is weer gevuld met veel interessante discussies. Zo starten we de dag met een presentatie en aansluitende discussie over slachten en inslapen, verzorgd door Jolliegirl van Bokt en Centaur Paardenadvies. Deze laatste komen later op de dag ook weer terug om een presentatie te geven over kreupelheid bij paarden. Het volledige programma van de Boktlounge vindt je hier.
Annemarie van der Toorn is morgen in de Showhal te zien met het Boktpaard Patrice van Chantalhaf. Patrice is erg nerveus bij geluiden en bewegingen, maar heeft vooral veel moeite met veranderingen. Annemarie zal met haar aan het werk gaan om dit probleem aan te pakken.

We hebben zin in de tweede dag Horse Event en hopen jullie te zien in de lounge. Er wordt een mooie, zonnige dag beloofd, dus we gaan er vanuit dat het een geweldige dag wordt.

Dank aan Bokker Jinte voor de foto's in dit verslag!

Elise95

Re: Bokt op Horse Event: verslag van vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:39

Leuk verslagje! :D

Heb erg veel zin in morgen!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:39

ziet er uit als een geslaagd dagje! :D Ben benieuwd naar meer foto's

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:46

Leuk verslag!!
Veel plezier als je nog gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 06:03

Heel graag gedaan! Vond het ontzettend leuk dat de aanwezigen zo actief reageerden op mijn vragen maar ook met goede vragen kwamen! Top! We hebben verder ook een topdag gehad, erg leuk! Iedereen die nog gaat: heel veel plezier!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 06:26

Eens Eens!
Ik kijk uit naar vandaag! :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 06:29

Heeft iemand iets gezien van de teugeldrukmeting?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 06:44

ziet er leuk uit! Ben benieuwd naar meer verhalen :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 06:47

Klinkt als een geslaagde dag, wij vertrekken zo richting Horse Event, dus hopelijk wordt vandaag ook een fijne dag.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 06:58

wij vertekken hier ook zo naar HE.....ooowwww ik heb er zo een zin in :D
zeker na het lezen van dit topic........ziet er zo leuk uit allemaal..........yeah *\o/*
gaat er iemand ook nog een verslag maken van vandaag....zaterdag???

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:19

Wat een gave foto van mijn juf :D

Helaas kan ik de fotograaf geen berichtje sturen, daar haar emailadres op haar site niet werkt (bij mij)...

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:07

Ik ben wel benieuwd hoe het met Roco is gegaan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:15

ladyisabelle schreef:

Ben ik ook heel benieuwd naar! :j

Vind het trouwens echt super dat Annemarie een cap op heeft,ze is wel een voorbeeld voor velen anderen,echt toppie! +:)+

Lijkt een leuke dag te zijn geweest,veel plezier voor de mensen die vandaag gaan! :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:17

ladyisabelle schreef:
ik ook! Leuk verslag ook :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:36

Was zeker een geslaagde dag gisteren :)

De lounge is alweer open :P

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:55

Zou iemand iets meer kunnen vertellen over de probleempaarden bij Annemarie vd Toorn? Hoe dat ging, welk gedrag die paarden eerst vertoonden en wat het uiteindelijke resultaat was en met welke methode?
Zit thuis met de griep dus kan jammer genoeg niet gaan, had het graag willen zien!

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:17

Gisteren onderweg ernstig ziek geworden waardoor ik helaas niet op HE aangekomen ben. Mijn vriendinnen hebben mij thuis gebracht en zijn daarna alsnog met zijn 2en gegaan.Dit jaar moet ik het doen met de verhalen ik ben nog steeds niet fit! Jammer ik had me er zo op verheugd!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:09

Er was gisteren zoveel te zien en te luisteren, dat ik de hele dag aan de wandel ben geweest over het terrein :D
Dan blijkt de Bokt-lounge gewoon een heerlijke oase van rust te zijn, in het hele gebeuren. Heel leuk om al die mensen eens in real-life te zien. En met het gezelschap van Gypsy, die ik spontaan tegenkwam bij de lezing van Chris Oomen, heb ik me de rest van de dag zeker niet meer verveeld :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:30

Ik vond het gisteren een beetje tegen vallen ten opzichte van vorige jaren. Annemarie van den Toorn was weer top, vind het altijd zo mooi om te zien hoe die paarden op haar reageren. Het paard Roco is kopschuw en dat is erg lastig met vlechten en scheren. Met aanraken en weer weglopen kwam Annemarie uiteindelijk tot achter zijn oren om te kunnen vlechten. Heel lekker rustig allemaal. Leuk vriendelijk paard ook die Roco. Verder vind ik Tim Lips altijd leuk commentaar geven. Hij en zijn paard hadden een hartslagmeter en dat werd uitgetest bij sprintjes en sprongetjes. De Horse Agility was een complete mislukking, de paarden gingen alleen maar rollen in het zand en verder was het lang niet zo spectaculair als wat ik er van op internet heb gezien. Vervelend ook dat de w.c.'s achter de Bit-pistetribune er niet meer waren en vind de route altijd onlogische, je moet altijd heen en terug, waarom maken ze niet een ronde.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:04

Ik vond het gisteren juist veel beter dan de andere jaren, vond Annemarie van den Toorn ook geweldig maar heb ook genoten van het showteam uit Belgie, deze lieten een super ontspannen show zien waarbij ze de paarden hoofdstelloos in de bak reden, heb meteen een weekend daar geboekt, verder was de uitleg van de smid interessant, de veilig was heel grappig om een keer mee te maken, de clinic over het paard als spiegel van jezelf was apart en zo kan ik nog wel uren doorgaan, teveel om alles gezien te hebben. En dat je heen en terug moet vind ik ook geen probleem, weet ik zeker dat je alles goed gezien hebt, er waren wc's genoeg het enige minpuntje is dat we niet genoeg standjes voor een lekkere kop cappuccino gezien hebben voor de rest was het echt super !

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:28

Moest vanuit school helpen, maar heb genoeg tijd gehad om rond te lopen.
Was mijn eerste keer op Horse Event, en ik moet zeggen dat ik het super leuk en interessant vond. :j

Natuurlijk omdat je heeeeerlijk kon shoppen _O_
Maar ook bijv. dat je dingen uitgelegt kreeg over nieuwe uitvindingen: Foam in het zadel, of de hooi stomer (hoe heette het ook al weer?).

Ook nog Roco gezien, leuk om mee te maken. Hoop dat dit voor hem gaat helpen.
En verder nog een aantal shows gezien, de shetlanders die gedreven werden door een hond vond ik niet zo'n succes.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:14

NatasjavE schreef:

Ja die kon je meten :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:04

MyLittleLove schreef:
NatasjavE schreef:

Ja die kon je meten :)

ik heb `m ook gedaan.......leuk hoor :j
Je kan ook iemand naar stal laten komen en die kan je dan helpen met je teugeldruk en dan word er zo een aparaatje aan je teugel gehangen.
Wij denken er over om ons op te gaan geven

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:05

trouwens.....vandaag, zaterdag, gaven Rykie en Anky een leuke show weg.
Heel de tribune ging uit zijn dak *\o/*
Die Rykie kan spinnen!!!!.....echt niet normaal zo snel!!!!

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:42

erg jammer dat alles in de nhb piste afgelast was gisteren!