Aantal startcoupons per set verkleind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aantal startcoupons per set verkleind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:23

www.knhs.nl

De KNHS verkleint per 1 oktober 2011 het aantal startcoupons dat per set besteld kan worden. Nu zitten er 16 startcoupons in een set, vanaf 1 oktober zullen dat er 6 zijn. De prijs van een set wordt hiermee teruggebracht van € 18,30 naar € 6,85. Met de startcoupons kunnen ruiters en amazones zich inschrijven voor wedstrijden.

De KNHS loopt hiermee vooruit op het mogelijke besluit om vanaf 1 januari 2012 de startcoupons af te schaffen en over te stappen op de zogenaamde startpas. Met deze startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Met de startpas kunnen wedstrijdsporters multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. De disciplines mennen en aangespannen sport krijgen een discipline gebonden startpas. Het besluit wordt eind oktober ter goedkeuring aan de KNHS Ledenraad voorgelegd.

Meer informatie over de startpas volgt aansluitend.

FriesWytske

Re: Aantal startcoupons per set verkleind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:25

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:49

Lekker handig :P Hebn net 32 nieuwe thuis liggen :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:55

Ik hoop dat de universele startpas met daaraanverbonden startrecht er komt, lijkt mee een stuk makkelijker, en als je, zoals ik, in meerdere disciplines (wil) rijd(en) misschien nog goedkoper O:)

Maar ik neem aan dat zo'n ding zonder coupons de waarde krijgt van een startkaart+gemiddeld aantal coupons, en dat je dus wel een stuk duurder uit bent }:0 De nieuwste melkkoe van het KNHS? O:)

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:01

Goed dat ik dit lees, was net van plan om weer nieuwe bij te gaan bestellen.
Met een beetje geluk heb ik er precies genoeg tot aan 1 jan.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:13

Ik heb nog genoeg.

Maar die startpas zou wel fijn zijn. Je hebt dan alles bijelkaar.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:19

Hoop dat het hierdoor weer wat goedkoper word!!:)

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:20

golddigger08 schreef:
Hoop dat het hierdoor weer wat goedkoper word!!:)

Yeah... Dream on ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:24

__PSM__ schreef:

Misschien dat je ze nog kwijt kan? :) Als je geen 32 wedstrijden meer gaat rijden ... :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:25

Gelukkig dat ik van het weekend geen nieuwe heb besteld.. Dit zing ik dan wel even uit tot 1 januari hoop ik. :j

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:49

Ik ben benieuwd wat we dan moeten doen om aan te melden voor een wedstrijd ipv startcoupons opsturen. Voorheen kon er redelijk vaak via startlijsten.nl worden ingeschreven, nu wordt er ook gewerkt met inschrijfsysteem.nl geloof ik. We wachten het rustig af. Ik ben in ieder geval voorstander van de afschaffing :j al dat onnodige papier werk voor ruiter en vereniging.
En ik was in noord holland gewend dat op de protocollen de punten en het commentaar werd geschreven, hier in west brabant is dat veel minder. Ben ook benieuwd hoe ze dat dan gaan doen, hopelijk gewoon op de protocollen zodat je makkelijker het commentaar per punt kan lezen. (als het al beschreven wordt natuurlijk :D)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:51

Hoeveel kost bij jullie 1 proef? Bij ons is het 10€ per proef. Is het 1 coupon = 1 proef???
Alle inschrijvingen gebeuren per internet, en betalingen ook.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:59

Ik hoop dat je de couponnen nog wel op kan maken. Heb er nog een hoop liggen en kan ivm mijn zwangerschap niet meer starten tot begin vogend jaar!!!
Denk dat ik ff een mailtje naar de KNHS ga doen

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:59

Courses schreef:
__PSM__ schreef:

Misschien dat je ze nog kwijt kan? :) Als je geen 32 wedstrijden meer gaat rijden ... :+

Het is niet zo dat je je coupons dan aan een ander kan geven he ;) Die zijn combinatie gebonden....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:17

Ik heb nog 64 liggen, dus deze wil ik wel opmaken. Ik bestel altijd voor 1 jaar vooruit. En dit jaar ben ik nog niet gestart, dus liggen ze er nog.
Ik denk dat je dus rustig je geld terug kunt vragen als ze opeens niets meer waard zijn. Weet iemand hoe dit juridisch zit?

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:19

nou 6 zal al fijner zijn aangezien ik nog wel eens jonge paarden heb gestart welke soms op korte termijn worden verkocht, en ik weer met een stapel startcoupons zit.. Maar met een pas is altijd handig, zal een hoop digitaal gedoe worden dan denk ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:22

En het kan dan zeker goedkoper, maar ja, de KNHS is er natuurlijk om winst te maken, dus ik ben bang dat dit een droom is. Of ze hebben het geld al weer verknoeid aan een oenig IT-project wat mislukt is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:39

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren dan..het is wel een hoop papierwerk met de coupons maar bij de meeste wedstrijden moet je er nog altijd mee inschrijven.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:17

en waar worden de punten enzovoort opgeschreven? op zown geprint blaadje?

vind zo'n coupon zo vreselijk nog niet

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:19

Ben jaren geleden bij de bijeenkomst van de knhs geweest toen ze ook iets nieuws wilden introduceren; een eigen wedstrijdsite met alles er op en aan www.concourhippique.nl. bakken met geld, pilots, etc. Is een stille dood gestorven. Heb de knhs gemaild waarom hier zomaar mee was gestopt maar nooit een reactie gekregen :-( hoop dat dit dus wel gaat lukken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:21

Ik wilde eigenlijk zeggen: dat is in 2012 pas.. maar dat is al bijna :o

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:00

Orchidee21 schreef:
nou 6 zal al fijner zijn aangezien ik nog wel eens jonge paarden heb gestart welke soms op korte termijn worden verkocht, en ik weer met een stapel startcoupons zit..

Inderdaad..... had ik er eerder maar 6 kunnen bestellen, zat ik nu niet met 15 waardeloze coupons omdat mijn leasepaard onder mn kont vandaan verkocht is.... wil mn geld terug!!!! _-:(

;)

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:14

Ik vind de startcoupons zo gek nog niet. Zoja waar worden de punten opgeschreven en hoe gaat het inschrijven, want je hebt ook mensen die sturen geen coupon op en melden digitaal aan en komen nooit op je concours opdagen. Bij het niet komen opdagen kun je ze geen rekening sturen omdat je geen coupon hebt, dus volgende knhs geen geldige inschrijving. Hoe gaat dat dan werken?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:33

Oh dit komt mij wel heel goed uit! Ga vanaf januari bij de paarden starten en heb mn ponycoupons op. En wou geen 14 (of 16) coupons bestellen voor 2 maanden..

Maar als het per 6 is dan kan ik er nog wel wat bestellen voor dit jaar :D

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:16

Nou ik vind het maar niks dat afschaffen!

Zeker weer een melkkoe ofzo van de Knhs. Goedkoper wordt het er vast niet op. Dure grap wordt wedstrijd rijden dan en het is al niet goedkoop.

Hobby kost geld maar elke beurs heeft ook een bodem.

Vraag me hard af hoeveel zo'n startpas ofzo gaat kosten en of verenigingen het startgeld omhoog schoppen...

Ik had het overigens van iemand in het bestuur gehoord op onze jaarvergadering in januari. Echter wist zei ook niet te vertellen hoe en wat en wanneer dit alles ging gebeuren. Heb contact gezocht met de knhs maar ja... weinig wijzer van geworden...

Mijn coupons krijg ik niet op, weg geld... Beetje jammer dat ze 4 maand voor eind datum met deze mededeling komen..