Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:gebruik van antibiotica in de veehouderij?
In een ander topic bracht ik dat ter sprake....kreeg meteen varkenshouders en koeienboeren op mijn nek....waar haalde ik het vandaan,dat was vroeger...
Niet dus.
Judith_W schreef:Nou, dat is niet helemaal waar. DA-en is opgelegd dat ze binnen een x aantal jaar 5-% reductie moeten hebben van de AB bij lanbouwhuisdieren en de meeste praktijken gaan dit halen. Het gaat dus de goede kant op
, maar op het moment wordt er toch nog steeds teveel antibiotica gebruikt ( voor mens en dier; een kennis van ons kreeg een antibiotica kuur van 1 maand voor een tennis elleboog
). Een reductie van -5% over een x aantal jaar is een druppel op een gloeiende plaat. Jammer genoeg is het leed al geschied en zitten we nu met de problemen. DE EBSL bacterie is er nu en daar veranderd minder antibiotica toediening over de jaren niks meer aan. ElCid schreef:Judith_W schreef:Nou, dat is niet helemaal waar. DA-en is opgelegd dat ze binnen een x aantal jaar 5-% reductie moeten hebben van de AB bij lanbouwhuisdieren en de meeste praktijken gaan dit halen. Het gaat dus de goede kant op
Dat is heel fijn om te horen en heel hoog tijd, maar op het moment wordt er toch nog steeds teveel antibiotica gebruikt ( voor mens en dier; een kennis van ons kreeg een antibiotica kuur van 1 maand voor een tennis elleboog
). Een reductie van -5% over een x aantal jaar is een druppel op een gloeiende plaat. Jammer genoeg is het leed al geschied en zitten we nu met de problemen. DE EBSL bacterie is er nu en daar veranderd minder antibiotica toediening over de jaren niks meer aan.