Nadat hij het in de kwalificatieronde nog moest afleggen, is Callaho's Benicio vanmiddag in Warendorf dan toch Bundeschampion van de zesjarige dressuurpaarden geworden.
Onder Anna Sophie Fiebelkorn wapperde Callaho's Benicio danig met zijn benen en imponeerde de juryleden zodanig dat tienen voor stap en draf en een negen voor galop op het scorebord verschenen. De totaalscore was 9,4, eentiende meer dan favoriet Damon Jerome, die met Uta Gräf een zeer solide proef toonde.
De derde plaats (8,8) was voor de lichtvoetige en zeer los bewegende Freckle (v.Future), die zeer goed onder appel van Ralf Kornprobst stond. Ook Don Bettino liet zich onder Christoph Koschel van zijn rittige kant zien en beschikte daarnaast over drie functionele gangen (8,7).
Vijfde werd de hengst Franz Joseph (Florencio), die hoog scoorde met zijn stap en zijn galop.
Prachtig om te zien,dat kan je niet ontkennen,heel hoog 'Totilas-gehalte' !
Wel vond ik hem regelmatig het hoofd kantelen,en daar is hij niet op afgestraft,terwijl Damon Jerome wel afgestraft werd omdat ze 'dachten dat ze hem hadden horen knarsen' ?
Verder vond ik de jurering wel vrij goed te volgen.
Vind het een waanzinnige bok. Wat een takt en wat een lossigheid. De uitgestrekte draf en dito galop zijn ook echt een klasse apart. Zo zie je zelden een zesjarige gaan.
ceasario
Geplaatst: 04-09-11 19:26
smeetjoew schreef:
. De uitgestrekte drafook echt een klasse apart. Zo zie je zelden een zesjarige gaan.
Je ziet ze steeds meer die hun geld verdienen via de voorafdruk.
smeetjoew
Geplaatst: 04-09-11 19:40
Ach, zo zijn de duitse paarden toch altijd al geweest... Je kunt wel onwijs veel kritiek hebben op allerlei zanikpunten, maar er zijn maar weinig zesjarigen die met zoveel takt en afdruk bewegen. Hij blijft in alles met de schoft omhoog bewegen, zowel in het wegrijden als in het opvangen. Nergens verandering van ritme of storingen. Dat is gewoon heel erg goed. Heb het dus niet alleen over het voorbeen zwaaien waar jij het over hebt. Een uitgestrekte gang bestaat uit zoveel meer dan alleen het voorbeen gebruik... Dat moge duidelijk zijn lijkt mij? Daar kunnen wij met onze nederlandse rijerij nog een puntje aan zuigen voor wat betreft het africhten van jonge beesten.
Hij blijft misschien wel heel mooi in hetzelfde ritme doormarcheren, een zesjarige mag naar mijn mening veel beter aan elkaar blijven en bovenin lopen.
Niemand zegt hier iets over de africhting Smeetjoew. Dat kunnen de Duitsers over het algemeen als geen ander. Maar dit paard is gewoon veel te traag van achter en hij zakt helemaal niet. Dat is gewoon het huidige Duitse type, nee echt niet mijn smaak.