Cor Loeffen benoemd tot KWPN hengstenkeuringscommissielid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Cor Loeffen benoemd tot KWPN hengstenkeuringscommissielid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 06:39

www.kwpn.nl

In de Ledenraadsvergadering van woensdag 31 augustus jl. is Cor Loeffen benoemd als lid van de KWPN Hengstenkeuringscommissie Springen. Vanaf december neemt Cor Loeffen de taken over van de ervaren Pieter Kersten.

Cor Loeffen (57) uit het Gelderse Wijchen heeft jarenlange ervaring als KWPN-jurylid voor de fokrichtingen springen, dressuur en Gelders paard, zowel in het kader van de merrieselectie als de hengstenselectie en heeft daarbij bewezen zeer deskundig te zijn. Hij heeft de ontwikkelingen van de KWPN-fokkerij van huis uit meegekregen en actief gevolgd.

De instructeur bij Helicon in Deurne was succesvol als ruiter en fokker van springpaarden. Zo zag o.a. de goedgekeurde hengst Cavalier, ook bekend als het internationale springpaard San Patrignano Mister met Franke Sloothaak, het daglicht in de stallen van Loeffen. Hij heeft veel kennis van de moderne merriestammen in de springfokkerij en weet uitstekend wat er leeft in de dagelijkse praktijk van fokkers. Met zijn fokkerijachtergrond past hij uitstekend in het team met Daan Nanning, die vooral ervaring heeft vanuit de sport, en Arie Hamoen, die als voorzitter beide talen spreekt.

eilander

Re: Cor Loeffen benoemd tot KWPN hengstenkeuringscommissielid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:42

Volgens mij is dat een goeie beslissing.
Ik heb die man als kundig en no nonsens op de merriekeuring ervaren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:13

Goede keus! Stond mij zoiets bij dat hij ooit al in de HKC had gezeten, maar dat heb ik mis blijkbaar.

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:42

Top! Objectieve man met kennis van paarden en mensen....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:24

Suzanne F. schreef:
Goede keus! Stond mij zoiets bij dat hij ooit al in de HKC had gezeten, maar dat heb ik mis blijkbaar.

Dat heb je niet mis. In 1999 hadden ze hem naar huis gestuurd...eigenzinnig en gebrek aan communicatievermogen zoals men dat toen noemde..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:44

ceasario schreef:
Dat heb je niet mis. In 1999 hadden ze hem naar huis gestuurd...eigenzinnig en gebrek aan communicatievermogen zoals men dat toen noemde..

Ah zie je wel. Ik ging naar Deurne in 1999 en kreeg toen les van Cor Loeffen daar. Dus hij was toch lid geweest.... pfff gelukkig, ik ben nog niet dement. :D

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:06

Hij heeft inderdaad al eerder in de commissie gezeten tijdens de tijd van Professor Barneveld.

Ik ben benieuwd hoelang het goedgaat tussen hem en Hamoen :D

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:53

Inderdaad een man met kennis!!!

objectief....dat hoop ik wel...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:01

Dit is toch het laatste jaar van Hamoen ?

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:50

Tja eerst zien wat die doet daarna zien we wel verder. Hamoen moet nog een jaar. Wordt tijd voor wat nieuw bloed maar om eerlijk te zijn zou ik niet weten wie of wat er in de commissie zou moeten. Ik verwacht ook geen grote veranderingen en ik denk dat de lijn die het KWPN heeft ingezet gewoon doorgetrokken wordt. Dat zoeken ze maar lekker uit ik ga naar zangersheide volgend jaar, de lijn van het KWPN is niet de mijne.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:59

Ook van Loeffen les gehad. Nou ja, als je dat geschreeuw en gevloek tenminste 'les' wil noemen :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:01

InekeN schreef:
Ook van Loeffen les gehad. Nou ja, als je dat geschreeuw en gevloek tenminste 'les' wil noemen :(

:D
Nou viel hier wel mee. We hadden weleens een discussie maar goed. Ik had liever theorieles van hem dan rijles. Hij was super in exterieurleer etc. Heel leerzaam. Rijles, tja, hij is een springer he. We hadden weleens een meningsverschil over wat dressuurmatigs.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:03

Hmm, ik zit hier nog steeds op de thuiskeuring van mijn veulen te wachten door hem. Ze is inmiddels 2,5 jaar....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:05

MariekeA schreef:
Hmm, ik zit hier nog steeds op de thuiskeuring van mijn veulen te wachten door hem. Ze is inmiddels 2,5 jaar....

Dan komt ie niet meer hoor.. :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:06

InekeN schreef:

:D Herkenbaar!
Maar leren kan je zeker van hem.

Goede keuze. :j

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:07

Hihi, 'meningsverschil', wel leuk gezegd! Ik ben en was ook een springer hoor. Ik heb nog veel eerder op Deurne gezeten toen het nog 'particulier' was. Het is erg goed dat de overheid de boel nu in de gaten houdt. Je wilt niet weten wat sommige 'bobo's' van nu er toen allemaal uitkraamden :+ Ze zouden direct kunnen vertrekken. Da's nou net het verschil: toendertijd konden [i]wij[i] vertrekken bij commentaar :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:09

Suzanne F. schreef:
MariekeA schreef:

Dan komt ie niet meer hoor.. :')

Dat snap ik ja... ;)
Bedoelde te zeggen dat ik hoop dat hij daar beter zijn afspraken na komt...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:46

ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:

Die periode is blijkbaar een "pijnlijk" onderwerp..Het heeft nl. niet bijgedrage tot zijn referenties.

Uit de nieuwsbrief van het KWPN:

Citaat:
Cor Loeffen benoemd als hengstenkeuringscommissielid Springen
In de Ledenraadsvergadering is Cor Loeffen benoemd als lid van de KWPN
Hengstenkeuringscommissie Springen. Cor Loeffen (57) uit het Gelderse Wijchen heeft
jarenlange ervaring als KWPN-jurylid voor de fokrichtingen springen, dressuur en Gelders
paard, zowel in het kader van de merrieselectie als de hengstenselectie en heeft daarbij
bewezen zeer deskundig te zijn. Hij heeft de ontwikkelingen van de KWPN-fokkerij van
huis uit meegekregen en actief gevolgd. De instructeur bij Helicon in Deurne was
succesvol als ruiter en fokker van springpaarden. Zo zag o.a. de goedgekeurde hengst
Cavalier, ook bekend als internationale springpaard San Patrignano Mister met Franke
Sloothaak, het daglicht in de stallen van Loeffen. Hij heeft veel kennis van de moderne
merriestammen in de springfokkerij en weet uitstekend wat er leeft in de dagelijkse
praktijk van fokkers. Met zijn fokkerijachtergrond past hij uitstekend in het team met
Daan Nanning, die vooral ervaring heeft vanuit de sport, en Arie Hamoen, die als
voorzitter beide talen spreekt.

http://cms.kwpn.nl/mediafile/0003/5578/ ... s_2011.pdf