Springruiter Jurgen Stenfert heeft vorige week een dramatisch concours in Ebreichsdorf (Oostenrijk) beleefd. Een groom van de Nederlandse springruiter probeerde een losgebroken paard van een ander te vangen, maar werd bij deze actie vol in haar gelaat en op haar strottenhoofd geraakt. De 35-jarige vrouw werd in allerijl overgebracht naar een ziekenhuis in Wenen en wordt nu al bijna een week in een kunstmatige coma gehouden.
Stenfert, die met de vader van het slachtoffer naar Oostenrijk reed, zegt erover: 'Het is echt verschrikkelijk. Het gaat niet goed met haar, ze ligt aan de beademing. Een prognose wordt er ook niet gegeven. Het hangt er allemaal vanaf hoe ze ontwaakt. We kunnen alleen maar hopen, maar het ziet er niet goed uit.'
Stenfert sprong enkele dagen na het ongeval zelf nog wel mee. Hij kwam door twee springfouten niet verder dan plek dertien in de op zondag gereden Grote Prijs.
Dat is waarschijnlijk waarom ze altijd zeggen nooit voor een losgebroken paard springen om hem te stoppen.. Vreselijke ongeluk hoop dat het goed komt maar vind het bericht erg negatief..
Laurie
Geplaatst: 29-08-11 19:32
Jeetje, wat een vreselijk ongeluk... Echt een nachtmerrie.
vienna2
Geplaatst: 29-08-11 19:35
Poehh, altijd weer schrikken. Zelf doe je ook wel eens zo iets, maar denk je vaak niet aan de eventuele gevolgen.
Veel sterkte toegewenst voor de vrouw !
NoireIdylle
Geplaatst: 29-08-11 19:42
Ken haar van vroeger nog. Het is een vreselijk drama, maar ze is een vechter. Kom op meis, heel veel sterkte en we gaan je weer zien hoor te paard!
Indd uit goedheid en bezorgdheid naar het paard toe probeer je het te vangen en dan gebeurd er zoiets... Echt naar. Heel veel sterkte aan de groom en natuurlijk haar familie en vrienden.
Het is idd niet Anouk.. Lizzy zei het al.. echt vreselijk.. hoop dat ze het overleefd en dan nog een gewoon leven kan hebben zonder allemaal ''gebreken''.. heel veel stertke..
Getver wat een naar ongeluk. Ik heb zelf 2 jaar terug een trap tegen mijn kaak en strottenhoofd gehad en herstel duurde lang en mijn stem is nooit meer helemaal hetzelfde geworden als voorheen.
Oh wat vreselijk. Ik scheer wel eens paarden voor Jurgen. Chris...heel veel sterkte toegewenst!! Ik ga heel hard duimen voor een spoedig herstel.Mijn gedachten zijn bij je.