Franse springhengst Quick Star overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Franse springhengst Quick Star overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:12

http://www.dehoefslag.nl

Quick Star, een van de meest memorabele Franse hengsten van de laatste decennia, is op de respectabele leeftijd van 29 jaar overleden. De in 1982 geboren zoon van Galoubet A uit de bekende merrie Stella (v. Nithard x) zou uitgroeien tot een bescheiden hengst qua formaat, maar tot een grootheid in de sport en fokkerij. Quick Star voerde met Meredith Michaels-Beerbaum en later nog Nick Skelton vele prijsuitreikingen aan en gaf zijn ongekende vechtlust in grote mate door aan zijn nafok.

Bekende kinderen van Quick Star zijn Quick Study (Lauren Hough), G&C Quick Star (Pablo Barrios), Big Star (Nick Skelton), Vleut (Maikel van der Vleuten/Edwina Alexander) en de recent op CSI Twente overleden Love Affair (Gianni Govoni).

Quick Star werd 29 jaar oud.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-08-11 07:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels voor VN.

PalermoZ

Re: Hengst Quick Star overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:20

29 jaar, parchtige leeftijd... Goede hengst ook, mooie nakomelingen..

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:23

super leeftijd en super hengst!!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:05

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:08

ach Quick Star heel wat veulentjes van gehad, allemaal schatjes. Heb hem nog in het echt gezien hij was nog kleiner dan ik verwacht had :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:10

Mooie leeftijd voor een dekhengst. Hij zal voortleven in zijn nakomelingen.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:57

Mooie leeftijd gehaald, da's enigszins nog acceptabel, alblijft het altyd moeilijk als je je paard verliest... |(
Mooie nakomelingen heeftie zekers! <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:14

Beetje late reactie (was toen net op vakantie). Ik heb er een kleinzoon van staan, hij is moedersvader.

Hengstemans is er nu net 3 geworden, ook niet zo heel groot maar wat een springlust! Voor de paar vrije sprongen die we al gezien hebben blijkt hij een mooie balans te hebben en ook best wat vermogen, dus dat beloofd. Als karakter ook echt een heerlijk dier, maar dat was de vader ook, dus dat zit echt wel snor. Ik twijfel alleen of ik 'm ga laten voorbrengen op keuringen of niet.

(Ik wil geen discussie ivm castreren of niet. Hij is top qua omgang en gedrag en kan piekfijn leven met 2 ruinenvriendjes en 24/7 op de weide. Hij kent ook prima zijn grenzen met merries in de buurt en is een echte gentleman).