Unaniem en Business Nederlands Kampioen tweespannen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Unaniem en Business Nederlands Kampioen tweespannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 06:06

www.kwpn.nl

Tijdens CH Groningen was het Nederlands Kampioenschap tweespannen één van de hoogtepunten. De wedstrijd begon met zes spannen maar Freek Saris beëindigde voortijdig de wedstrijd omdat één paard niet helemaal rad was. Drie van de vijf spannen kregen een herkansing. Het kampioenschap ging naar Business (v.Vlasco) van Gerrit Egberink en Unaniem (v.Revovo) van Lambertus Huckriede die ook de rijder was. Dit bij stukken best presterende span maakte overigens nog wel wat foutjes zodat het foutloos presterende maar wel iets minder front makende span Rinkier (v.Joviaal) en Heraut (v.Indiaan) van Stal Mulder in handen van Jan Jordans heel dicht in de buurt kwam. Uilke Haarsma werd derde met Tobias (v.Milano) en Varanno (v.Manno). Dit zeker aansprekende span had er even fanatieker voor mogen springen. De spannen van de Stallen De Groot en Mekkes volgden.

In de ereklasse, waarin slechts vijf deelnemers, had de sterk optredende Unaniem ook al oranje weten te behalen. Huckriede behaalde met deze overwinning voor de tiende maal de zeer eervolle wisselprijs De Zilveren Martinitoren. Sunlight (v.Manno) met Uilke Haarsma deed het ook voortreffelijk en werd tweede. PrimeVal Wizkid’s Gonda (v.Patijn) werd in handen van Derk Jan Mekkes derde. Ook in de kleine damesrubriek was Unaniem de beste in handen van Anneke Huckriede. Hanneke Mekkes was daar met Wizkid goed voor het rode lint en derde werd Allette Brouwer met Tirano (v.Milano).

Zeven deelnemers kende de KWPN/KNHS hengstencompetitie. Ook daar had Huckriede de regie in handen, hij won met de best optredende Aron HBC van de HBC-stal. De arbiter plaatste vervolgens Atleet van W. Cazemier/ gebr. Van Manen met Henk Hammers voor Crescendo HBC met Harry van Middelaar. Zepplin met Mark de Groot kwam met plaats zes misschien wel wat zuinig weg.

In de lage limietklasse was de eerste prijs voor de met veel balans marcherende Balans (v.Plain’s Liberator) met Freek Saris. Hij kon Business met Lambertus Huckriede achter zich laten. Derde werd Amaretto (v.Hofmeester) van Uilke Haarsma met Jalmer de Groot die terecht bij herkansing drie plaatsten steeg.

In de hoge limiet liet de dansende en met veel afdruk van de vloergaande Besterly Amadeus (v.Saffraan) met Leendert Veerman niemand minder dan Topsportmerrie Trudalya (v.Milano) van Gerard Lokhorst met Lambertus Huckriede achter zich. Zij versloeg op haar beurt weer Brandy (v.Uromast) van het Brandy Consortium met Harry van Middelaar.

Een klinkklare overwinning was er voor Jan Jordans bij de tweespannen limietklasse met zijn Barend (v.Marvel) en Salvador (v.Manno). De spannen van Veerman en Van Dijk bezetten de plaatsten twee en drie.

De afsluitende rubriek was die voor vierspannen waar in maar liefst zes vierspannen. Het was een prachtige rubriek die werd gewonnen door Uilke Haarsma met zijn vier best showende en nu goedvoorwaartse vossen. Jan Jordans stuurde zijn vierspan met één hand naar plaats twee. De spannen van Nico Calis, Gerard van de Meulen, Suzan Bouwman en Leendert Veerman werden vervolgens in deze volgorde binnen geroepen.

NienSCHaap

Re: Unaniem en Business Nederlands Kampioen tweespannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:15

het was een zeer geslaagde dag voor de huckriedes

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:34

het ging erg goed, t was ook een mooie wedstrijd!! ;)

Nouki246

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:16

Vond het niet echt terecht dat Lambertus hem won.. Alhoewel ik het hem zeer zeker gun!
De paarden waren er te vaak uit! Jammer!!
Maar als ze de pas er in hadden, waren ze ijzersterk!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:59

ach ik vond zoieso dat het twee span kampioenschap, flut was!

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:28

Het was inderdaad een flut kampioenschap. Wat een slechte jury daar...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:03

maar ja ik was gelukkig ook niet de enige die het flut vond.

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:45

Groningen is een topconcours waar een topjury hoort te staan. En niet deze heren...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:48

Hahaha achja Jury's daar is altijd wel wat over te zeggen toch :P hii, ondanks alles was het wel een top dag :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:31

Whohoe als ik hier al neerzet dat ik het een beetje een flut kampioenschap vond, krijg ik ineens op me kop dat van sommige dat ik dat niet had mogen zeggen O:) (beter niet had kunnen zeggen)
Het gaat over het algemeen niet over een bepaalde persoon.