Koppel ontvoert meisjes van manege en misbruikt hen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danaderese

Koppel ontvoert meisjes van manege en misbruikt hen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 15:12

www.nieuwsblad.be

Een jong koppel uit het Vlaams- Brabantse Kampenhout is aangehouden voor de ontvoering van minderjarige meisjes en het misbruik van zeker een van hun slachtoffertjes. De vrouw hielp haar vriend wetens en willens bij het zoeken naar slachtoffers.

Tot zondagavond had het gerecht nooit gehoord van arbeider, vechtsportfanaat en autofreak Dimitri Q. (20) en zijn 21-jarige vriendin Cindy U. Maar dat werd plots anders toen het koppel poogde een meisje van 9 jaar in een manege te schaken. Dimitri en Cindy slaagden erin het meisje van haar vriendjes te isoleren en stelden haar dan voor bij hen thuis jonge katjes te gaan bekijken.

Na enige aarzeling stemde het meisje met het voorstel in, maar intussen hadden haar vriendjes haar moeder op de hoogte gebracht van wat er aan de gang was. De vrouw aarzelde niet: zij sprong op de parking van de manege voor de wegrijdende auto van de ontvoerders en eiste dat haar dochter zou uitstappen. Wat ook gebeurde.

De opvallende sportauto van Dimitri en Cindy reed niet onopgemerkt weg. De moeder van het meisje verwittigde de politie en gaf het signalement van de wagen door. Daardoor wist de politie binnen de kortste keren waar zij de daders van de poging tot ontvoering moest zoeken: op een appartement met zicht op de manege.

Dimitri en Cindy bleven nog een tijdje uit handen van het gerecht. 'Zondagavond was er geen spoor van hen te bekennen', zegt een buurvrouw. 'Maar daags nadien verscheen hij opnieuw ten tonele. Hij zei dat wat over hem verteld werd niet waar was. Dat hij enkele spullen in zijn appartement kwam halen.'

Dimitri en Cindy konden uiteindelijk worden opgepakt. Zij werden door onderzoeksrechter Patrick Van Aelst aangehouden en hebben de ontvoeringspoging van het meisje van 9 bekend. Tijdens hun verhoor bekenden ze een soortgelijk feit dat ze rond Kerstmis 2010 pleegden. Maar toen werd het ontvoerde meisje ook misbruikt.

'Zondag stond hier veel volk en iedereen in het dorp wist wel wat er gebeurd was. Ik schrok toen ik hoorde dat het om mijn buren ging die het meisje zouden hebben ontvoerd', zegt een buurtbewoonster. 'Ik heb zelf namelijk kinderen. Het koppeltje had in juli pas zijn intrek genomen in het appartement. Meer dan goeiendag en goeienavond was het niet. Maar de kerel leek best oké en bereid te helpen waar hij kon, zoals met de vuilniszakken tijdens onze vakantie. Het was dus een shock toen wij hoorden wat hij had uitgespookt.'

Cindy en Dimitri werden aangehouden voor ontvoering en zedenfeiten op minderjarigen. Hun aanhouding werd gisteren met een maand verlengd. De onderzoeksrechter heeft een psychiatrische expertise gevraagd van Dimitri om uit te maken of hij een pedofiel is.

Bloodymary

Re: Koppel ontvoert meisjes van manege en misbruikt hen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:05

Wat een raar verhaal. Maar ik snap niet wat die vuilniszakken er mee te maken hebben. Alsof je niet crimineel kunt zijn als je voor iemand anders een vuilniszak buiten zet....

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:08

Ze wonen er pas sinds juli, maar met kerst was het meisje ook al door hetzelfde koppel misbruikt?.. In een ander artikel was daar net geen sprake van..

Beetje een vaag verhaal! Is het wel echt waar?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:10

RamboBink schreef:
Ze wonen er pas sinds juli, maar met kerst was het meisje ook al door hetzelfde koppel misbruikt?.. In een ander artikel was daar net geen sprake van..

Beetje een vaag verhaal! Is het wel echt waar?

Dat was een ander meisje, staat in het verhaal.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:15

Bah! :(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:20

21 jaar was dat vriendinnetje sorry maar dan ben je toch ook ziek in je hoofd 8)7 |o

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:52

Oh jemig wat zal die moeder wel niet gedacht moeten hebben... als je je kind uit die auto hebt weten te krijgen, en later hoort wat die lui al eerder geflikt hadden :( ... he gats wat eng. Hoop dat ze het een beetje kunnen relativeren met de tijd en dat dochterlief wel fijn naar de manege mag blijven gaan, arm kind :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:58

Maeve schreef:
Oh jemig wat zal die moeder wel niet gedacht moeten hebben... als je je kind uit die auto hebt weten te krijgen, en later hoort wat die lui al eerder geflikt hadden :( ... he gats wat eng. Hoop dat ze het een beetje kunnen relativeren met de tijd en dat dochterlief wel fijn naar de manege mag blijven gaan, arm kind :(:)

Helemaal mee eens.
Hopelijk kunnen moeder en het dochtertje het enigzins verwerken.

llies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:25

danaderese schreef:
De vrouw hielp haar vriend wetens en willens bij het zoeken naar slachtoffers.

Dit is echt ziek!! :( Echt waar, opsluiten die handel!!
Gelukkig hebben haar vrienden haar mama op de hoogte gebracht en is het toch nog goed afgelopen voor haar.

theponylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:46

Jakkes :( wat een rare verhalen ik ben 13 moet er niet aan denken dat dat met mij gebeurd :r

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:59

oooo jezus, ik heb veel rare verhalen gehoord maar het wordt ook met de dag erger.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:01

vreselijk!!
Gelukkig had ze goede vrienden, anders was het zo fout gegaan!
Sterkte voor het meisje en haar gezin.

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:03

Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Verschrikkelijk dat iemand zoiets in zijn hoofd haalt.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:08

Gelukkig hebben die kinderen het vertelt en was mama een echte mama door voor die auto te gaan staan.. Dit meisje is echt aan een horrorverhaal ontsnapt....

Stelletje :r

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:23

Jezus wat heb je toch een zieke gasten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:26

Bloodymary schreef:
Wat een raar verhaal. Maar ik snap niet wat die vuilniszakken er mee te maken hebben. Alsof je niet crimineel kunt zijn als je voor iemand anders een vuilniszak buiten zet....

Ooit gehoord van grooming? Het vertrouwen winnen, in dit geval van de ouders door die vuilniszakken buiten te zetten en andere klusjes te doen om zo vertrouwen te winnen en dus op die manier dichter bij hun kinderen te kunnen komen? En daarna op wat voor manier dan ook het vertrouwen van hun kinderen te winnen? Grooming genoemd. Ouders zullen hem vertrouwen en dan zijn de kinderen een veel gemakkelijker slachtoffer. Zoals dat het stel later bv betrouwbaar genoeg zou lijken om op te laten passen....

Ik vind het geen raar verhaal, het hoort bij het gedrag van een pedofiel.
Zoek het begrip grooming maar eens op op Google.....

Blij dat ze aangehouden zijn, je móet toch niet denken aan wat er had kunnen gebeuren...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:59

ben benieuwd wat voor straf ze krijgen.

Moeder&dochter mogen haar vriendjes wel heeeeel dankbaar zijn voor hun snelle en goede handelen +:)+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:05

20 en 21... dat kan je toch niet geloven! wat valt er uit te zoeken of het pedofilie is? Serieus... als je een kind van 9 mee naar huis neemt om onzedelijke dingen mee te doen, wat valt er dan nog uit te zoeken???

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:11

danaderese schreef:
... hadden haar vriendjes haar moeder op de hoogte gebracht van wat er aan de gang was. De vrouw aarzelde niet: zij sprong op de parking van de manege voor de wegrijdende auto van de ontvoerders en eiste dat haar dochter zou uitstappen. Wat ook gebeurde.

Never underestimate the power of a woman!
Tsjonge, wat een sterke actie!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:34

gatverdamme....
Blij dat het goed afgelopen is, achter slot en grendel zulke rare mensen!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:48

mimeslosydy schreef:
gatverdamme....
Blij dat het goed afgelopen is, achter slot en grendel zulke rare mensen!

Inderdaad!
Opsluiten zo'n mensen!

Harry19987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:48

Gadverredamme!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:09

:oo Hier schrik ik wel van, ik woon naast Kampenhout en onze paarden staan daar. Gelukkig niet op een manege, maar toch, bij ons lopen ook kleine kindjes rond...

Shogun_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 01:05

Mijn paard staat op die manege en ik heb die mensen zelfs al een paar keer gezien...
Ik was toen juist mijn paard naar de weide aan het doen toen het gebeurde :(

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 01:38

getver wat zieke mensen. Ik snap zo'n vrouw ook niet, je gaat je vriend toch niet helpen slachtoffertjes uit te zoeken? Ik vind je als vriendin van zo iemand misschien nog wel gestoorder dan de dader zelf.

Complimenten trouwens aan de vriendinnetjes, die die moeder waarschuwde en mn complimenten aan de moeder die zo adequaat was dat ze gelijk ingreep en voor de auto sprong.