Amazone valt van paard en loopt schedelbasis fractuur op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Amazone valt van paard en loopt schedelbasis fractuur op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 10:41

http://www.flakkeenieuws.nl/

Woensdag 24 augustus 2011 om 19:40 uur werd de hulp ingeroepen voor het KHV van station Ouddorp. Tijdens het inmelden van de reddingboten Griend en Baron van Lynden en het KHV werd er de melding gemaakt dat er een ongeval was gebeurd met een Duitse amazone die mogelijk een schedelbasisfractuur had en de exacte locatie in het natuurgebied de Kwade Hoek nog niet bekend was.
De traumahelikopter, politie, ambulance en Ouddorpse reddingsbrigade waren ook gealarmeerd en er werd verzocht of de KNRM met het KHV kon assisteren. De reddingboten Griend en Baron van Lynden zijn daarop vertrokken om richting de waterlijn naar de Kwade Hoek te varen.

De bemanning van het KHV heeft zuurstof, de AED, EHBO en brancard aan boord genomen en is richting de Kwade Koek gereden. Een kleine 2 mijl verderop werd er door het traumateam in de helikopter een groep paarden gezien waar mogelijk het slachtoffer was. De traumahelikopter is daar geland en het traumateam heeft als eerste het slachtoffer gestabiliseerd. De Ouddorpse reddingsbrigade heeft extra ambulancepersoneel en politie opgepikt op het duinovergang op de Oostdijk en kwam nagenoeg gelijk met het KHV ter plaatse. Met vereende krachten hebben ze geassisteerd bij het stabiliseren en fixeren van het vrouwelijke slachtoffer dat niet meer bij kennis was. Ze moest geïntubeerd en beademd worden.

Nadat het slachtoffer stabiel was werd door de arts van het traumateam besloten om haar te vervoeren met het KHV naar de helikopter. Het KHV is geschikt en ingericht om een patiënt stabiel te vervoeren in ruw terrein. Aangekomen bij de heli werd nogmaals gecontroleerd werd of ze stabiel was. Het slachtoffer is met spoed naar het EMC ziekenhuis in Rotterdam gevlogen. De bemanning van het KHV, politie, ambulancepersoneel en de reddingsbrigade hebben deze actie nog nabesproken op strandpost Flauwe Werk. Er was een goede samenwerking tussen de diverse eenheden.

Klik hier voor foto's en een filmpje.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 10:42

Een vriend van mij heeft bij dit ongeval geassisteerd en kon mij melden dat de desbetreffende amazone en de andere amazones geen cap droegen.

Nu zie je toch maar weer hoe belangrijk een cap is.

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:39

Lekker handig geen cap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:41

Bosjes rijden zonder cap.....en ik zeg de gek dus ook... :o?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:42

Wat ontzettend erg. Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop.

Splinter

Re: Amazone valt van paard en loopt schedelbasis fractuur op

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:43

verschrikkelijk zeg, hopelijk komt ze er bovenop!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:53

Ik heb ook altijd begrepen dat het in het betreffende gebied niet toegstaan is om te rijden.
Of is dat misschien veranderd?

Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:57

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:03

Sterkte voor de amazone! Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop :(:)

Ieders z'n eigen keuze natuurlijk om zonder of met cap te rijden, maar mijn cap redde ooit mijn leven...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:05

Ook bij mij redde ooit mijn cap mijn hoofd/leven.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:13

Probleem is vaak met mensen die geen cap dragen, dat ze denken dat je vaker dan 1x dood of zwaar gewond kunt vallen. Afijn, een rolstoel heeft zo zijn voordelen.

Hopelijk komt het goed met die meid, als je dit zo leest ga je je wel zorgen maken. Kan iemand bevestigen of je daar uberhaubt mocht rijden?

Steff__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:30

Nou er werden zeker wel caps gedragen!

En er is inprinciepe nergens aangegeven dat je niet te paard in dat gebied mag komen!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:55

En daar gaan we weer. De Capmaffia staat gelijk klaar met achteraf wijsheid en weinig inlevingsvermogen. Als je vindt dat dikkerds te zwaar zijn voor hun paard is dat tactloos om te melden, maar gebeurd er een ernstig onfgeluk dan staan de scherprechters van de capclub klaar. Klaar met botte uitspraken, ipv medeleven en evt. een beterschapswens.
Ik wordt er misselijk van, en hoop van harte dat niemand van die wijsneuzen ooit iets ergs overkomt met hun paard. Want stel je voor, drie gebroken ribben en een gebroken scheenbeen bijv. Geen bodyprotector gedragen zeker, en je airbagvest niet aan zeker? Zal mijn opmerking zijn dan.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:02

CharleyT schreef:
En daar gaan we weer. De Capmaffia staat gelijk klaar met achteraf wijsheid en weinig inlevingsvermogen. Als je vindt dat dikkerds te zwaar zijn voor hun paard is dat tactloos om te melden, maar gebeurd er een ernstig onfgeluk dan staan de scherprechters van de capclub klaar. Klaar met botte uitspraken, ipv medeleven en evt. een beterschapswens.
Ik wordt er misselijk van, en hoop van harte dat niemand van die wijsneuzen ooit iets ergs overkomt met hun paard. Want stel je voor, drie gebroken ribben en een gebroken scheenbeen bijv. Geen bodyprotector gedragen zeker, en je airbagvest niet aan zeker? Zal mijn opmerking zijn dan.

_/-\o_

Beterschap voor deze amazone Y;(

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:05

Ohja, sorry, van boosheid bijna het allerbelangrijkste vergeten: Heel Veel sterkte en Beterschap!! En ik hoop van harte dat je weer van de paarden kunt genieten .

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:06

CharleyT schreef:

Rustig maar joh, leg even een pilletje onder je tong ;) . Tja dat heb je altijd op een forum en dat blijf je altijd houden ook :j .
Het enige wat ik hoop is dat het goedkomt met die amazone want het is geen pretje denk ik zomaar.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:12

QueenD schreef:
CharleyT schreef:

Rustig maar joh, leg even een pilletje onder je tong ;) . Tja dat heb je altijd op een forum en dat blijf je altijd houden ook :j .
Het enige wat ik hoop is dat het goedkomt met die amazone want het is geen pretje denk ik zomaar.

Het schrijven is als een pilletje onder de tong:):):). Lucht op een beetje tegengas geven aan die capfundamentalisten hier.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:24

Niet zo raar doen jullie. ;) Het is heel naar wat er gebeurd en ik wens de amazone ook heel veel sterkte toe, maar feit blijft dat een cap het letsel had kunnen verminderen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:30

magda_90 schreef:
Niet zo raar doen jullie. ;) Het is heel naar wat er gebeurd en ik wens de amazone ook heel veel sterkte toe, maar feit blijft dat een cap het letsel had kunnen verminderen.

Wat is raar he??? Das al een hele discussie op zich. Ieder zijn mening toch, das het credo van Bokt.nl.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:34

CharleyT schreef:

Cap is gewoon belangrijk, imo mag het verplicht zijn, net als een helm op een moter. Het is wél je hoofd. Eigen keus natuurlijk of je er zuinig op bent of niet, maar ik kan het knap stom vinden om zonder naar buiten te gaan. Het braafste paard is je grootste vijand... en je paard kan zelfs zomaar struikelen, of wat als je aangereden word.
Maargoed, zal mijn insziens wel zijn want mijn cap heeft wss mn leven gered. ;) Sommigen hebben eerst een flinke les nodig alvorens ze begrijpen waar de cap voor dient.
En wat nou inlevingsvermogen? Waar moet ik me voor inleven? Dat sommigen gewoon geen zin in cap hadden, of wat dan ook?

Dessalnietemin,
Ik hoop heel erg voor de amazone dat ze er weer bovenop komt :(:)
Moet een flinke klap geweest zijn... -O-

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:38

Over die caps............het is eigen keuze. Maar iedereen weet dat ze voor de veiligheid zijn uitgevonden en als er dan een ongeluk gebeurt met mensen die zonder cap zijn gaan rijden, dan moeten we ze vooral veel sterkte wensen en het niet dragen van een cap negeren? met een cap op was de ernst van de verwonding misschien wel een graad minder erg.

maar er is inmiddels ook geschreven dat er wel degelijk caps zijn gedragen?!!!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:50

CharleyT schreef:
magda_90 schreef:

Wat is raar he??? Das al een hele discussie op zich. Ieder zijn mening toch, das het credo van Bokt.nl.

Waar jij ook onderdeel van uitmaakt. +:)+

Maar we dwalen af, dat is een andere (eeuwige) discussie.

[edit] Typo
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 27-08-11 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:06

geen cap dragen = dom, heel simpel.
Zelfde als zonder helm op een motor of zonder gordel in de auto.
Als er niets gebeurd, geen probleem, maar o wee als er wel wat gebeurd...

Wat is de KHV?

Sterkte voor de amazone :(:)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:09

magda_90 schreef:

Neemt niet weg dat ik Tegen een cap ben, integendeel zelfs. Ook ik heb ervaren dat het rijden zonder cap niet zo slim is geweest. Maarrrr er werd direct gezegd dat er ruiters waren die zonder cap reden en een eindje verder was er iemand die wel zei dat er wel degelijk caps gedragen werden, maar dat topic gaat niet over het wel/niet dragen van een cap maar dat de amazone een schedelbasis fractuur heeft opgelopen.
Ik mag hopen dat ze er toch goed vanaf komt en wens haar nogmaals veel sterkte toe :j .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:10

Aaan oohhh jeee, ahhhhhh gosss......Heeft ook niemand wat...

Logisch dat mensen kritisch zijn, je kan letsel beperken door het dragen van een cap

doet niets af aan het feit dat dit ongelooflijk klo-te is voor de amazones en dat we mogen hopen dat ze weer opknappen