Eventingruiters nu zesde op EK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Eventingruiters nu zesde op EK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 18:16

http://www.knhs.nl

Een zeer sterke rit van Raf Kooremans, de laatste Nederlandse ruiter in de dressuurbaan bij het Europees Kampioenschap eventing, heeft het Nederlands team goed gedaan. De Oranje equipe van bondscoach Martin Lips staat nu op een voorlopige zesde plaats. Nederland hoopt dit weekend bij het EK Eventing uiteraard goede resultaten te boeken in de titelstrijd, maar ook een startbewijs voor de Olympische Spelen te bemachtigen.

Het EK begon voor de Nederlandse ruiters met een teleurstellende achtste plaats na de eerste dressuurdag. Sterk rijden van de Oranje ruiters vandaag heeft de equipe doen klimmen na naar plaats zes. Bondscoach Martin Lips over de Nederlandse ruiters en kansen: "Raf Kooremans reed heel goed, maar ze hebben eigenlijk allemaal gewoon goed gereden. De punten vielen niet altijd mee, maar daar is niks meer aan te doen. Met deze stand moeten we wel aanvallen morgen, in de verdediging gaan heeft geen zin".

Laatste Nederlandse ruiter Raf Kooremans was een zeer gelukkig mens na zijn rit: "Het ging echt top. Cavalor Demeter liep hier de hele week al heel goed, maar het moet toch in de ring gebeuren. Ik ben echt stik blij. Demeter is pas negen jaar, maar pakt alles gewoon super op".

Morgen is de dag van het meest spectaculaire onderdeel van de eventing, de cross country. Rabo Talententeamlid Elaine Pen , de 21-jarige benjamin van het gezelschap vertelt: "Het is een pittige cross, maar super mooi en we hebben er echt zin in. Het heeft nu geen zin meer om over dressuurscores te praten, morgen moet het gebeuren".
Na de cross van morgen, volgt zondag een veterinaire keuring en het afsluitende springen.

Tussenstand landenteams na de dressuur:

1) Duitsland - 98.7
2) Engeland - 121.9
3) Italië - 128.3
4) Zweden - 128.7
5) Frankrijk - 136.6
6) Nederland - 140.7
7) België - 142.8
8) Ierland - 158.8
9) Zwitserland - 163.9
10) Spanje - 173.0
11) Polen - 184.4

Het team kan zich nomineren voor deelname aan de Olympische Spelen in Londen 2012 indien zij een top twee klassering haalt of in de top vijf eindigt als de reeds gekwalificeerde landen (België, Duitsland en Engeland) vóór Nederland eindigen.

Tussenstand individueel na de dressuur:

1) Ingrid Klimke (Dui) - FRH Butts Abraxxas - 30.00
2) Michael Jung (Dui) - La Biosthetique Sam FBW - 33.30
3) Frank Ostholt (Dui) - Little Paint - 34.00
14) Raf Kooremans (Turnhout B.) - Cavalor Demeter (v. Rubin Royal) - 41.70
24) Merel Blom (Breukelen) - Umberto DB (v. Oscar) - 46.90
36) Elaine Pen (Voorschoten) - Vira (v. Jazz) - 52.10
45) Andrew Heffernand (Nantwich Cheshire, Eng) - Millthyme Corolla - 54.40
55) Tim Lips (Made) - Concrex Oncarlos (Faram x Oldenburg) - 57.70
62) Jan van Beek (Rijsbergen) - Bridget (v. Up Chiqui) - 62.10

Quebelle

Re: Eventingruiters nu zesde op EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:44

Raf Kooremans heeft 'n mooie postitie :)

Senja_x

Re: Eventingruiters nu zesde op EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:09

hmmmmmm er moeten toch hogere scores van de NLers te verwachten zijn. Ik wil wel eens een objectieve mening van iemand horen wat die ervan vind. Sinds ik met mijn ruiter en paard wat oefeningen heb gedaan op de cross vind ik het een steeds aantrekkelijkere sport worden.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:02

Heeft iemand toevallig een link naar de live stream?
Kan alleen de FEI vinden.