Arabische volbloed Elite hengst Anthal overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Arabische volbloed Elite hengst Anthal overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 05:39

Nieuwsredactie / http://www.arabianfantasie.nl

De Arabisch volbloed hengst Anthal is overleden.
Hengstenhouderij Arabian Fantasie laat op hun website weten dat Anthal, die het predikaat "Elite" droeg,
afgelopen maandag 22 augustus is gestorven aan de gevolgen van koliek.

Anthal werd op 20 mei 1984 geboren en was een zoon van Komplekt uit een moeder van Sadat.
Tijdens zijn leven wist hij vele goede showresultaten te behalen, zoals de Europese titel van 1993, het Nederlands kampioenschap van 1993 en stond hij meerdere malen in de top vijf van de meest gevraagde Arabische dekhengsten.
In 2008 werd Anthal nog winnaar van de WAHO Trophy.

Arabian Fantasie schrijft op hun website:

Anthal was in alle opzichten een heel bijzonder paard, een hengst als een koning, zo eerlijk, zo wijs, zo waardig en geliefd bij vele. Het troost ons dat we 24 jaar van hem mochten genieten. Hij heeft ons altijd alles gegeven. Hij is nooit een dag ziek geweest. Vannacht moesten we compleet onverwachts afscheid nemen, Onze kanjer Anthal overleed op 27 jarige leeftijd aan koliek.

De tranen zullen niet ophouden te stromen, het is alsof elke traan het gat in ons hart probeert te vullen. Het is zo stil hier op stal en jouw box is leeg. Het licht van jouw aanwezigheid is niet meer. Juist nu heb ik je lieve hoofd rustend op mijn schouder, met je neus teder snuffelend in mijn nek nodig. De pijn is zo enorm. Waar ben je mijn vriend?

Ik wil geen afscheid, en zeg enkel "welterusten kanjer”.

Anthal werd 27 jaar oud.

Klik hier om te reageren.